بورس تاپ
لوگوی دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه آنکارا ترکیه
همین الان پذیرش بگیر!
همین الان پذیرش بگیر!

در تاریخ علم و دانش، برخی نام‌ها به عنوان نشان و الگویی از تلاش و تعهد در عرصه آموزش و پژوهش جاودان می‌مانند. دانشگاه حاجت تپه، یکی از این نام‌های درخشان است که در ترکیه و جهان با ارائه کیفیت آموزشی بالا و تعهد به تحصیلات عالی شناخته می‌شود. این دانشگاه که در قلب پایتخت ترکیه، یعنی آنکارا واقع شده است به عنوان یک مرجع آموزشی معتبر در سطح جهانی شناخته می‌شود.

دانشگاه حاجت تپه ترکیه با تاریخچه‌ای پر افتخار و دستاوردهای بسیار، یکی از مؤسسات آموزشی برجسته به شمار می‌آید. در این دانشگاه، علاوه بر دستیابی به دانش تخصصی، دانشجویان از امکانات رفاهی فوق‌العاده بهره‌مند می‌شوند. این امکانات شامل کتابخانه‌های بزرگ و مجهز، فضاهای ورزشی، و امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز دانشجویان است. همچنین، این دانشگاه به وسیله برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوع، زندگی دانشجویی را به یک تجربه پویا و لذت‌بخش تبدیل کرده است. در این مقاله، به بررسی تاریخچه، دستاوردها و امکانات حاجت تپه پرداخته و شما را با این دانشگاه آشنا خواهیم کرد. تا آخر این مطلب همراه با ما باشید.

هر آنچه خواهیم گفت:

معرفی تاریخچه دانشگاه حاجت تپه ترکیه

محوطه دانشگاه حاجت تپه

داستان تأسیس دانشگاه حاجت تپه به سال ۱۹۵۴ میلادی بر می‌گردد؛ زمانی که به علت شیوع بیماری از هر ۱۰۰۰ کودک در ترکیه ۳۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دادند، یک کرسی بهداشت در آنکارا روی کار آمد. این کرسی که تأثیر به سزایی در تشخیص و درمان بیماری‌ها داشت، در سال ۱۹۵۸ تبدیل به مؤسسه بهداشت کودکان شد و شروع به ارائه آموزش، خدمات درمانی و انجام مطالعات تحقیقاتی کرد. هم زمان یک بیمارستان کودکان نیز در شهر آنکارا تأسیس شد.

روند شکل‌گیری دانشگاه Hacettepe به این صورت است که ابتدا دانشکده پزشکی، در ادامه فعالیت‌های مؤسسه بهداشت کودکان در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد. گفتنی است که دانشکده‌های علوم بهداشت و علوم پایه زیر نظر این دانشکده فعالیت می‌کردند. دانشکده علوم بهداشت حاجت تپه شامل رشته‌های پرستاری، مهندسی پزشکی، فیزیوتراپی، توان‌بخشی، تغذیه و رژیم غذایی است. همچنین رشته‌های گروه شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، فلسفه و جامعه شناسی در دانشکده علوم پایه حاجت تپه تدریس می‌شوند.

دانشکده دندانپزشکی حاجت تپه نیز همان سال به عنوان دومین دانشکده دندانپزشکی در ترکیه تأسیس شد. به این ترتیب در سال ۱۹۶۵ مرکز علمی حاجت تپه جهت مدیریت امور آموزشی دانشکده‌های راه‌اندازی شده شکل گرفت. همچنین بیمارستان و مرکز پزشکی حاجت تپه در سال ۱۹۶۶ به بهره‌برداری رسید. سرانجام در پس فعالیت‌های انجام شده، در سال ۱۹۶۷ دانشگاه حاجت تپه آنکارا به رسمیت شناخته شد. گفتنی است رشته داروسازی در آنکارا که در کالج آموزش داده می‌شد، در سال ۱۹۷۱ به عنوان سومین دانشکده داروسازی ترکیه زیر نظر دانشگاه حاجت تپه شروع به فعالیت کرد.

این دانشگاه همچنان به رشد و گسترش خود ادامه داد تا اینکه امروزه با ۱۵ دانشکده در سه پردیس مجزا و چند هزار استاد، دانشیار و هیئت علمی به عنوان یکی از مراکز آموزشی بسیار معتبر در ترکیه و جهان شناخته می‌شود. مدرک پزشکی دانشگاه حاجت تپه از اعتبار جهانی برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله تحصیل پزشکی در ترکیه را مطالعه کنید.

آدرس دانشگاه حاجت تپه

پردیس سیهیه دانشگاه حاجت تپه بین دو منطقه اولوس و هامانونو در آنکارا قرار گرفته است. دسترسی به این پردیس از مناطق سیهیه، کورتولوش، کیزیلای، اپرا و سامانپازاری بسیار راحت است. به‌طوری‌که فقط با ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آن برسید.

در مورد پردیس بی تپه هم باید گفت که این پردیس در امتداد جاده اسکی شهیر یولو واقع شده است. با استفاده از حمل و نقل عمومی و یا خط مترو کیزیل آی – چای یولو می‌توان به آن رسید. همچنین حمل‌ونقل بین پردیس بی تپه و پردیس سیهیه توسط سرویس‌های رفت و برگشتی به صورت رایگان انجام می‌شود.

شهر آنکارا میزبان دانشگاه‌های سطح بالای بسیاری است. اگر خواهان زندگی و تحصیل در این کلان‌شهر هستید، بهتر است سایر دانشگاه‌های آن را هم بشناسید؛ چرا که دانشگاه‌های دولتی و خصوصی خیلی خوبی در این شهر وجود دارد که شاید با شرایط شما همخوانی بیشتری داشته باشند. پس توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری وارد صفحه لیست دانشگاه‌های دولتی و خصوصی آنکارا شوید. در آنجا اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار داده‌ایم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آدرس دقیق دانشگاه حاجت تپه: آنکارا، منطقه سیهیه، ریاست دانشگاه حاجت تپه

رتبه و رنکینگ دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه آنکارا در لیست بهترین دانشگاه‌های ترکیه رتبه ۲ را به خود اختصاص داده است. تایمز که یکی از مراجع رتبه دهی مهم در جهان به شمار می‌رود، این مرکز علمی را که از بسیاری جهات قابل مقایسه با دانشگاه آنکارا است، به عنوان یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی پیشرو و ممتاز در ترکیه معرفی کرده است. در جدول زیر رنک دانشگاه حاجت تپه را که از سایت Edurank استخراج کرده‌ایم، در سه سطح ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای می‌بینید.

سطح رتبه بندیرتبه
رتبه در ترکیه۲
رتبه بین المللی۵۶۵
رتبه در آسیا۹۳

از آنجایی که مدرک پزشکی، زیست شناسی و شیمی دانشگاه حاجت تپه از اعتبار بسیاری برخوردار هستند، قصد داریم با استخراج از منبع Edurank،  شما را با رنکینگ ملی و بین المللی این رشته‌ها نیز آشنا کنیم:

نام رشتهرتبه در ترکیهرتبه در آسیارتبه در جهان
پزشکی۱۴۱۲۶۷
زیست شناسی۱۸۰۳۹۷
شیمی۱۱۴۰۵۰۵

شرایط پذیرش دانشگاه حاجت تپه آنکارا

از آنجایی که دانشگاه حاجت تپه ترکیه دولتی است، برای اخذ پذیرش این دانشگاه علاوه بر داشتن گواهی فارغ‌التحصیلی و مهارت زبان ترکی یا انگلیسی لازم است در یکی از آزمون‌های زیر شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورید.

  • آزمون‌های SAT، ACT و TQDK(این آزمون‌ها به مدت ۲ سال اعتبار دارند)
  • آزمون TR-YÖS (حداقل نمره برای این آزمون ۴۰۰ از ۵۰۰ است)
  • آزمون GCE، ABITUR، IB (هیچ محدودیت زمانی برای ثبت نام با این آزمون‌ها وجود ندارد)

متقاضیان تحصیل در رشته‌هایی که به زبان ترکی آموزش داده می‌شوند، باید مدرکی گواه بر داشتن مهارت این زبان را ارائه دهند. در غیر این صورت شرکت در آزمون تعیین سطح برای آن‌ها اجباری است. در صورتی که متقاضی نتواند در این آزمون نمره معادل سطح c1 تومر را کسب کنند، ملزم به شرکت در دوره‌های آموزش زبان ترکی استانبولی است.

حتماً بخوانید
حتماً بخوانید

منظور از آزمون یوس متمرکز یا همان تی آر یوس چیست؟

مدارک ثبت نام دانشگاه حاجت تپه

دانشجویان دانشگاه حاجت تپه

روال ثبت نام در دانشگاه حاجت تپه آنکارا به این صورت است که بعد از قبولی در آزمون ورودی و اخذ پذیرش، لازم است مدارک خود را آماده کرده و تحویل امور اداری دانشگاه دهید. دقت داشته باشید که کوچک‌ترین نقص در مدارک ممکن است باعث لغو ثبت نام و مانع ورود به دانشگاه شود. به همین جهت بهتر است مدارکی که در این بخش نام می‌بریم را از قبل آماده کرده باشید.

  • مدرک دیپلم و ریز نمرات دوران دبیرستان (باید به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه شده باشد)
  • برگه نتیجه آزمونی که در آن شرکت کرده‌اید
  • اصل گذرنامه به همراه ترجمه ترکی آن
  • عکس بیومتریک (متقاضیانی که دارای کارت آبی هستند باید عکس آن را ضمیمه مدارک خود کنند.)

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه حاجت تپه

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه حاجت تپه می‌تواند بسته به رشته و برنامه تحصیلی متغیر باشد. اما در کل، شرایط پذیرش معمولاً به شرح زیر است:

  • مدرک کارشناسی مرتبط
  • قبولی در آزمون ورودی
  • کسب ۶۰ امتیاز در آزمون ALES یا ۶۰۰ در GRE و یا ۵۵۰ امتیاز در GMAT
  • گواهی آزمون TOMER با امتیاز بالای C1
  • گواهی زبان انگلیسی YOKDIL بالای ۶۰ و یا مدارک بین‌المللی معتبر معادل

شرایط پذیرش دکتری دانشگاه حاجت تپه

به دو صورت می‌توانید وارد مقطع دکتری دانشگاه حاجت تپه ترکیه شوید؛ به طور مستقیم از کارشناسی و یا از مقطع کارشناسی ارشد. شرایط پذیرش در مقطع دکتری به صورت کلی به شرح زیر هست:

  • داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با معدل بالای ۷۰%
  • کسب امتیاز ۸۰ برای کارشناسی و امتیاز ۶۰ برای ارشد، از آزمون ALES و یا آزمون‌های بین‌المللی معادل
  • کسب امتیاز بالای ۷۰ از آزمون زبان خارجی YDS و یا ارائه مدرک معتبر بین‌المللی
  • کسب امتیاز بالای ۷۰ معادل سطح C1 در آزمون مهارت زبان ترکی TOMER

مدارک ثبت نام دانشگاه حاجت تپه

مراکز آموزشی ترکیه از جمله دانشگاه حاجت تپه برای پذیرش دانشجویان خود مدارک آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند؛ بنابراین نیاز هست که قبل از هرگونه اقدام به درخواست پذیرش، از تکمیل بودن مدارک خود اطمینان حاصل کنید. در ادامه این بخش می‌توانید لیست کامل این مدارک را مشاهده کنید.

  • مدرک دیپلم دبیرستان: این مدرک باید به زبان ترکی ترجمه شده و به تأیید کنسولگری ترکیه در بیاید.
  • برگه نتیجه آزمون: در صورت قبولی در هریک از آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه تا دو سال فرصت دارید برای ثبت نام در حاجت تپه اقدام کنید.
  • فرم درخواست: باید فرم درخواست ثبت نام را پر کرده و به دانشگاه ارائه دهید.
  • اصل و کپی گذرنامه
  • عکس بیومتریک از متقاضی

شهریه دانشگاه حاجت تپه آنکارا

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های تحصیل در ترکیه شهریه دانشگاه است که مبلغ آن با توجه به دولتی یا خصوصی بودن و کیفیت ارائه آموزش، توسط دانشگاه تعیین می‌شود. همان‌طور که می‌دانید حاجت تپه آنکارا دولتی بوده و شهریه مقرون به‌صرفه‌تری نسبت به دانشگاه‌های خصوصی هم تراز خود دارد. در جدول زیر شهریه رشته‌های مختلف این مرکز آموزشی را می‌بینید که به لیر محاسبه می‌شوند.

نام رشتهزبان تحصیلظرفیتشهریه سالانه (لیر)
پزشکیترکی۲۵۲,۹۱۰
پزشکیانگلیسی۵۰۲۵۲,۹۱۰
دندانپزشکیترکی۱۵۱۸۲,۴۶۰
داروسازیترکی۱۰۱۸۲,۴۶۰
پرستاریترکی۵۱۰۰,۲۳۰
رژیم غذایی و تغذیهترکی۲۱۰۰,۲۳۰
شنوایی سنجیترکی۴۱۰۰,۲۳۰
حقوقترکی۱۰۱۱۲,۷۷۰
مهندسی عمرانانگلیسی۵۱۴۹,۲۲۰
مهندسی کامپیوترانگلیسی۶۱۴۹,۲۲۰
مهندسی مکانیکانگلیسی۶۱۴۹,۲۲۰
مهندسی برقانگلیسی۶۱۴۹,۲۲۰
اقتصادترکی۱۱۲,۷۷۰
اقتصادانگلیسی۵۱۱۲,۷۷۰
روابط بین لمللانگلیسی۱۰۱۰۰,۲۳۰
مدرس آلمانیآلمانی۵۱۰۰,۲۳۰
مدرس فرانسویفرانسوی۲۱۰۰,۲۳۰
مدرس انگلیسیانگلیسی۱۰۱۰۰,۲۳۰

بورسیه دانشگاه حاجت تپه آنکارا

بورسیه دانشجویان دانشگاه حاجت تپه

با وجود دولتی بودن دانشگاه حاجت تپه و مناسب بودن شهریه آن، دانشگاه برای کاهش هزینه‌های تحصیل بورسیه‌ها و تخفیف‌هایی را در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها توسط بنیادهای دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های دیگر ارائه می‌شوند. در ادامه به برخی از حمایت‌های مالی که حاجت تپه ترکیه به دانشجویان خود ارائه می‌دهد می‌پردازیم:

  1. کمک‌های دولتی، بورسیه و وام دانشجویی توسط “مؤسسه اعتباری آموزش عالی و خوابگاه‌ها” ارائه می‌شود. این مؤسسه هر سال مبلغ کمک هزینه‌ای که قرار است به دانشجویان اعطا شود را تعیین و اعلام می‌کند.
  2. در کنار بورسیه‌های تحصیلی مؤسسات دولتی و خصوصی، دانشگاه حاجت تپه امکان کار پاره وقت را هم برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.
  3. به دانشجویان موفقی که توانسته‌اند در بین رتبه‌های اول تا سوم دانشگاه حاجت تپه قرار گیرند، در طول روز سه وعده غذایی رایگان تعلق می‌گیرد.
  4. وزارت بهداشت، فرهنگ و ورزش ترکیه با تصمیم هیئت مدیره دانشگاه، از دانشجویانی که تمکن مالی کافی ندارند حمایت می‌کند. این حمایت‌ها در قالب اعطا مسکن دانشجویی، کار پاره وقت، بیمه و غذا انجام می‌شوند.

دانشکده های دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه دارای ۱۵ دانشکده در سه پردیس مجزای خود است. سالانه هزاران نفر از نقاط مختلف دنیا با هدف تحصیل در این دانشگاه خود را برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه آماده می‌کنند. در زیر می‌توانید لیست دانشکده‌های حاجت تپه را مشاهده کنید.

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده مهندسی
  5. دانشکده هنرهای زیبا
  6. دانشکده علوم پایه
  7. دانشکده حقوق
  8. دانشکده علوم اقتصادی و اداری
  9. دانشکده علوم بهداشتی
  10. دانشکده پرستاری
  11. دانشکده فیزیوتراپی و توان‌بخشی
  12. دانشکده تعلیم
  13. دانشکده ادبیات
  14. دانشکده ارتباطات
  15. دانشکده علوم ورزشی

پردیس های دانشگاه حاجت تپه

همان‌طور که گفتیم دانشگاه حاجت تپه سه پردیس مجزا با نام‌های سیهیه، بی تپه و Hacettepe دارد که امکانات آموزشی و رفاهی بسیار خوبی در هر یک از آن‌ها برای دانشجویان فراهم شده است. در کافه تریاهای پردیس سیهیه تنوع زیادی از خوراکی‌ها برای هر وعده غذایی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها با قیمت مناسب خرید کنند.

همچنین کتابخانه‌های پردیس بی‌تپه با دارا بودن هزاران جلد کتاب، پایان نامه و منابع یادگیری از مجهزترین کتابخانه‌های ترکیه به شمار می‌رود. کتابخانه دیگر دانشگاه حاجت تپه در ساختمان کنسرواتور آن قرار دارد. علاوه بر این‌ها در هر سه پردیس دانشگاه خدمات بهداشتی به بهترین شکل ممکن ارائه می‌شوند. این خدمات شامل امور پزشکی، دندانپزشکی، روان‌شناختی و… می‌شوند.

پیشنهاد مقاله
پیشنهاد مقاله

برای دیدن لیست کامل دانشگاه های دولتی و خصوصی آنکارا کلیک کنید.

رشته های دانشگاه حاجت تپه

در این بخش از مقاله لیست رشته‌هایی که امکان تحصیل آن‌ها در دانشگاه دولتی حاجت تپه وجود دارد را قرار داده‌ایم. از آنجایی که این دانشگاه از اعتبار بالایی در سطح بین‌المللی برخوردار است مدرک فارغ‌التحصیلی شما از هر کدام از این رشته‌ها در کشورهای مختلف معتبر خواهد بود.

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • شنوایی سنجی
  • حقوق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • اقتصاد
  • تربیت بدنی و آموزش ورزش
  • مدرس انگلیسی

یکی از برترین رشته‌های دانشگاه حاجت تپه داروسازی است. این رشته در سراسر جهان از اعتبار و جایگاه شغلی منحصر به فردی برخوردار است. اگر علاقه‌مند به تحصیل داروسازی در ترکیه هستید. مقاله معرفی این رشته را از دست ندهید.

امکانات رفاهی دانشگاه حاجت تپه آنکارا

امکانات کتابخانه دانشگاه حاجت تپه

اگر مشتاق تحصیل در محیطی زیبا با درختان و مناطق سرسبز و همین‌طور امکانات آموزشی فوق‌العاده هستید، بی شک دانشگاه حاجت تپه آنکارا ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها است. این دانشگاه با فراهم کردن یک محیط فوق حرفه‌ای و در عین حال دوستانه تأثیر چشمگیری در رشد علمی ترکیه و جذب دانشجویان بین‌المللی به این کشور داشته است. در ادامه قصد داریم تعدادی از امکاناتی که دانشگاه حاجت تپه در اختیار دانشجویان و کادر علمی خود قرار می‌دهد را نام ببریم؛

  • بانک
  • پارکینگ ماشین
  • حمل‌ونقل داخل دانشگاهی
  • سینما
  • استودیوی موسیقی
  • پردیس در دسترس
  • استخر
  • مرکز پزشکی
  • سالن غذاخوری
  • مرکز کپی
  • سالن اجتماعات
  • خوابگاه دانشجویی
  • استودیو رادیو
  • سالن ورزش
  • زمین تنیس
  • پیست یخ
  • تالار رقص
  • کافه تریا
  • پردیس دوچرخه سواری
  • مهمان‌خانه

امکانات آموزشی دانشگاه حاجت تپه ترکیه

با امکانات رفاهی دانشگاه حاجت تپه آشنا شدید. بد نیست بدانید این دانشگاه همچنین خدمات ارزنده‌ای را برای بهره‌مندی دانشجویان از آموزش با کیفیت‌تر ارائه می‌دهد. برخی از این خدمات عبارت‌اند از:

  • کتابخانه
  • کارگاه‌های علمی
  • آزمایشگاه‌ها
  • برنامه‌های تبادل دانشجویی
  • ارائه بورسیه‌های متنوع

خوابگاه دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه مکان‌های متفاوتی را برای اسکان دانشجویان خود فراهم می‌کند. از این مکان‌ها می‌توان خوابگاه‌های مجزا و همچنین خانه‌های دانشجویی را نام برد. درون پردیس سیهیه و بی تپه دو مجتمع خوابگاهی برای دانشجویان دختر و یک خوابگاه پسرانه هم در پردیس بی‌تپه این دانشگاه وجود آمده است. خانه‌های دانشجویی نیز در همین پردیس واقع شده‌اند. در ادامه به امکانات هر یک از این سکونتگاه‌ها اشاره خواهیم کرد.

خوابگاه دخترانه پردیس Sıhhiye

خوابگاه دخترانه Sıhhiye دانشگاه حاجت تپه

  • سالن غذاخوری
  • سالن مطالعه
  • خشکشویی
  • اتاق کامپیوتر
  • اتاق اتو
  • تلفن‌های عمومی برای تماس داخلی و خارجی
  • آزمایشگاه‌های دندانپزشکی مختص دانشجویان این رشته

در تمام اتاق‌های این خوابگاه برای هر دانشجو تخت، کمد، میز مطالعه و یک قفسه کتاب به صورت اختصاصی تعبیه شده است. همچنین در این اتاق‌ها امکاناتی مانند یخچال و جاکفشی به صورت مشترک قابل استفاده است.

خوابگاه دخترانه پردیس Beytepe

خوابگاه دخترانه Beytepe، متشکل از سه بلوک در دهکده دانشجویی سلیمان ساغلام در پردیس Beytepe دانشگاه حاجت تپه، برای ۱۴۰۰ دانشجو در ۳۵۰ اتاق، امکانات خوابگاهی فراهم کرده است. اتاق‌های عمومی در خوابگاه به صورت ۴ نفره چیده شده و با امکانات متنوعی تجهیز شده‌اند. اتاق‌ها دارای تخت، کمد، میز و قفسه کتاب برای هر دانش‌آموز و همچنین یک یخچال کوچک هستند. برخی امکانات این خوابگاه عبارت‌اند از:

  • تلفن‌های داخلی و بین‌المللی
  • سالن‌های مطالعه
  • آشپزخانه مشترک برای هر بلوک
  • اتاق اتو و خشکشویی
  • سیستم حفاظتی و امنیت ۲۴ ساعته
  • غذاخوری درون محوطه خوابگاه

خوابگاه پسرانه پردیس Beytepe

از امکانات این خوابگاه که با مجموع ۲۳۲ اتاق به اندازه ۹۲۸ دانشجو ظرفیت دارد، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • اتاق مطالعه
  • سیستم نظافت دوره‌ای
  • امنیت ۲۴ ساعته
  • مجهز به سیستم ثبت ورود و خروج
  • اتاق‌های دارای تخت، کمد، جاکفشی، یخچال و قفسه کتاب
  • غذا خوری
  • اینترنت دائمی

خانه‌های دانشجویی Beytepe

خانه‌های دانشجویی Beytepe دانشگاه حاجت تپه

اتاق‌ها در خانه‌های دانشجویی Beytepe به گونه‌ای چیده شده‌اند که به دانشجویان امکان کار در محیطی راحت را می‌دهند. هر اتاق دارای حمام، توالت، تخت، کتابخانه، میز کار، کمد و یخچال است. مکان‌های کامپیوتر و تلویزیون جدا هستند. در هر یک از خوابگاه‌های دانشجویی آب گرم ثابت، اتاق مطالعه و تلویزیون، یک اتاق غذاخوری با آشپزخانه اوپن در هر طبقه، ماشین لباسشویی و خشک کن و اتو وجود دارد. همچنین دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می‌دهند نیز می‌توانند از این خانه‌ها بهره‌مند شوند.

جمع بندی

در مقاله فوق خواندیم که دانشگاه حاجت تپه به عنوان یکی از برجسته‌ترین مؤسسات آموزش عالی در ترکیه و جهان شناخته می‌شود. ارتقا سطح علمی و بهبود کیفیت آموزش از اهداف اصلی این دانشگاه به شمار می‌آید و به همین جهت، با فراهم کردن امکانات بی‌نظیر آموزشی و خدمات رفاهی عالی، محیطی مناسب برای رشد علمی دانشجویان ایجاد کرده است. این امکانات به متقاضیان تحصیل در حاجت تپه فرصت می‌دهد تا مسیر تحصیلی خود را با اطمینان و موفقیت طی کنند.

اگر شما نیز به دنبال تحصیل در دانشگاه حاجت تپه هستید، پیشنهاد می‌شود با مشاوران ما در بورس تاپ تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند به شما در انتخاب دانشگاه و رشته مناسب کمک کنند و به سوالات شما در این مسیر پاسخ دهند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

سوالات متداول کاربران درباره دانشگاه حاجت تپه

در مقاله به طور مفصل در این مورد توضیح داده و جدول شهریه قرار داده‌ایم. به طور خلاصه می‌توان گفت که هزینه تحصیل در این دانشگاه به عوامل مختلفی از جمله رشته‌ای که تحصیل می‌کنید، محل اسکان و… بستگی دارد. با خواندن بخش شهریه دانشگاه حاجت تپه اطلاعات کامل‌تری به دست می‌آورید.

بله تمامی رشته‌های این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران هست.

بله. در دو پردیس سیهیه و بی تپه دانشگاه حاجت تپه خوابگاه‌هایی برای سکونت دانشجویان دختر و پسر وجود دارد. همچنین در درون پردیس دانشگاه خانه‌های دانشجویی مجهز نیز فراهم شده‌اند.

این دانشگاه در شهر آنکارا، پایتخت کشور ترکیه قرار گرفته است.

بله. در صورت داشتن شرایط لازم، شما می‌توانید با بهره‌مندی از بورسیه‌هایی که توسط دانشگاه و سایر سازمان‌های دولتی و خصوصی اعطا می‌شود. در دانشگاه حاجت تپه رایگان تحصیل کنید و یا اینکه هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

پیشنهاد ما برای آگاهی بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
guest
۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها