بورس تاپ

دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آجی بادام جز دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که فرصتی عالی برای دانشجویان رشته‌های علوم بهداشتی و پزشکی فراهم می‌کند. این دانشگاه در استانبول قرار دارد، پس اگر قصد تحصیل در این کلان‌شهر توریستی را دارید، دانشگاه آجی بادام انتخاب ایده‌آلی است. خصوصاً داوطلبان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی حتماً این دانشگاه را باید در نظر داشته باشند، چرا که دانشگاه آجی بادام در علوم پزشکی رتبه ۴۶ دانشگاه‌های ترکیه را دارد. با ما همراه باشید تا به طور مفصل این دانشگاه را به شما معرفی کنیم‌.

لوگوی دانشگاه آجی بادام
نام دانشگاه

آجی بادام ( Acibadem University)

نوع دانشگاه

خصوصی

شهر

استانبول

سال تاسیس

۲۰۰۷ میلادی

مورد تایید ایران:

مورد تایید وزارت بهداشت

مورد تایید اروپا و آمریکا

مورد تایید است

نحوه پذیرش

شرط معدل دیپلم و آزمون‌های ملی و بین‌المللی

رتبه در ترکیه

۸۱

برنامه تبادل دانشجویی

اراسموس

تعداد دانشکده

۵

زبان آموزشی

ترکی - انگلیسی

مقاطع تحصیلی

کارشناسی - کارشناسی ارشد - دکتری

پذیرش باز است

آنچه در این مطلب خواهید خواند

معرفی تاریخچه دانشگاه آجی بادام ترکیه

دانشگاه آجی بادام یک دانشگاه خصوصی در زمینه علوم بهداشتی است که در سال ۲۰۰۷ توسط Mehmet Ali Aydınlar، کارآفرین و بنیان‌گذار بنیاد بهداشت و آموزش Acıbadem در آتاشهیر استانبول تأسیس شد. این دانشگاه با کادر علمی قوی و زیرساخت‌های فناوری پیشرفته، متخصصانی را تعلیم می‌دهد که آماده توسعه مستمر در زمینه علوم بهداشتی شوند.
دانشگاه آجی بادام استانبول به دانشجویان خود این فرصت را می‌دهد که در خارج از کشور در برجسته‌ترین دانشگاه‌های اروپا تحصیل کنند. پردیس Kerem Aydınlar با ۱۰۰,۰۰۰ متر مربع در مرکز بخش آسیایی استانبول واقع شده که از تجهیزات با فناوری پیشرفته برخوردار است و به دانشجویان یک زندگی دانشگاهی مطلوبی را ارائه می‌دهد.
این دانشگاه از سال ۲۰۱۷ دارای ۳,۹۴۶ دانشجو که شامل ۲،۲۱۹ نفر در مقطع کارشناسی، ۱,۳۵۹ نفر در مقطع کاردانی، ۲۹۶ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۷۲ نفر در مقطع دکترا است. همچنین دانشگاه ۶۰۲ نفر هیئت علمی و ۲۰۲ نفر کارمند اداری دارد که به دانشجویان خدمت‌رسانی می‌کنند.
دانشگاه آجی بادام ترکیه در ۵ دانشکده، ۲ مدرسه فنی حرفه‌ای، ۴ مؤسسه تحصیلات تکمیلی و مراکز تحقیقاتی که در آن پروژه‌های مختلفی در حال توسعه است، خدمات تحصیلی و آموزشی خود را ارائه می‌دهد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه آجی بادام

در این قسمت رتبه دانشگاه خصوصی آجی بادام را به استناد دو سایت معتبر رنکینگ دانشگاهی آورده‌ایم. همچنین اگر رزومه تحصیلی خوبی دارید و قصد دارید در بهترین دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله رتبه دانشگاه‌های خصوصی ترکیه را مطالعه کنید و اگر هم از شرایط خود اطمینان ندارید و تصمیم‌گیری برایتان سخت شده است، می‌توانید با مشاوران ما در بورس تاپ تماس گرفته تا شما را از صفر تا صد پروسه اپلای راهنمایی کنند.

سطح رتبه دهیرتبهمرجع رنکینگ
رتبه  جهانی۱۵۰۰-۱۲۰۱timeshighereducation
رتبه  داخل ترکیه۹۰edurank

اعتبار دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آجی بادام همواره در تلاش بوده است تا بیش از پیش فعالیت‌های علمی-آموزشی خود را توسعه دهد، به‌طوری‌که شاهد هستیم مراکز علمی آن شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. برای نمونه می‌توان به مرکز آموزشی شبیه‌سازی بالینی و پیشرفته آندوسکوپی – جراحی رباتیک -CASE اشاره کرد که در بدنه اصلی دانشگاه قرار دارد. این مرکز آموزشی با تمامی دپارتمان‌ها و زیرساخت‌های فناوری یکی از جامع‌ترین مراکز آموزش پزشکی در جهان است.
این مرکز دارای «گواهی مرکز تعالی» است که توسط آکادمی CAE ارائه شده و تنها دو مرکز آموزشی پزشکی در جهان دارنده این گواهی هستند. این مرکز که توسط شبکه مراکز معتبر مهارت‌های بالینی اروپا (NASCE) و انجمن شبیه‌سازی در مراقبت‌های بهداشتی (SSH) به رسمیت شناخته شده است، آموزش‌های پیش و پس از فارغ‌التحصیلی را ارائه می‌دهد.

اعتبار دانشگاه آجی بادام برای تبادل دانشجویی
دانشگاه آجی بادام در لیست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ترکیه قرار دارد که برای دانشجویانی که قصد دارند برای شروع فعالیت حرفه‌ای خود به ایران بازگردند، گزینه بسیار مناسبی است. فارغ از آن، در چارچوب توافقات دوجانبه بین‌المللی، دانشجویان این فرصت را دارند که به مدت یک ترم یا یک سال تحصیلی در دانشگاه‌های همکار در کشورهای مختلف جهان تحصیل کرده و دوره‌های کارآموزی را بگذرانند، کشورهایی مانند: آمریکا، آلبانی، برزیل، بلغارستان، هندوستان، ژاپن، گرجستان، مالزی، پاکستان.
از جمله برنامه‌های بین‌المللی تبادل دانشجویی دانشگاه، برنامه اراسموس پلاس است که در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌های مطرح اروپایی، فرصت‌های تبادل دانشجو در زمینه‌های درسی و کارآموزی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. مدت زمان برنامه درسی و کارآموزی اراسموس پلاس از این قرار هستند:

مدت زمان برنامه درسی:

  •  حداقل ۳ ماه کامل، حداکثر ۱۲ ماه کامل
  •  حداکثر مدت دوره آموزش پزشکی ۲۴ ماه کامل است.

مدت زمان برنامه کارآموزی:

  •  حداقل ۲ ماه کامل، حداکثر ۱۲ ماه کامل
  •  حداکثر مدت دوره آموزش پزشکی ۲۴ ماه کامل است.

شرایط پذیرش دانشگاه آجی بادام استانبول

دانشگاه آجی بادام در تمامی مقاطع کاردانی تا دکتری برنامه آموزشی ارائه می‌دهد. ازآنجایی‌که این دانشگاه، خصوصی است، شرایط پذیرش بدون آزمون ترکیه را دارد و متقاضیان می‌توانند با ارائه مدرک دیپلم با معدل مورد تأیید دانشگاه برای پذیرش دانشگاه اقدام کنند. همچنین دانشجویانی که معدل دیپلم آن‌ها مورد تأیید دانشگاه نیست می‌توانند با ارائه نتیجه یکی از آزمون‌های بین‌المللی، پذیرش دانشگاه را دریافت کنند.

پذیرش دانشگاه آجی بادام استانبول
بد نیست بدانید که دانشجویان باید مدرک زبان ترکی برای رشته‌های به زبان ترکی و یا مدرک انگلیسی برای رشته‌های به انگلیسی داشته باشند. در غیر این صورت لازم است در دوره‌های آمادگی زبان دانشگاه شرکت کنند. خوب است که بدانید تاریخ پذیرش ترم پاییزه سال ۲۰۲۳ از ۱ فوریه تا ۳۱ ژوئن بوده است. در ادامه برای آشنایی بهتر، توضیحاتی که داده شد را به تفکیک می‌گوییم؛

  • داشتن مدرک دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی با معدل درخواستی
  • ارائه نتایج آزمون ملی یوس (YÖS) در صورت وجود
  • ارائه نتایج دیپلم و یا آزمون بین‌المللی در صورت وجود
  • ارائه مهارت زبانی معتبر انگلیسی برای رشته‌هایی به انگلیسی (در صورت وجود)
  •  ارائه مهارت زبانی معتبر زبان ترکی برای رشته‌هایی به ترکی (در صورت وجود)

شرایط پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه آجی بادام

برای آنکه بدانید که برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آجی بادام باید چه شرایطی داشته باشید، ما به تفکیک این شرایط را توضیح داده‌ایم که به هنگام اخذ پذیرش به همراه فرم درخواست خود باید مدارک مربوطه را به دانشگاه ارائه دهید.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه آجی بادام:

  • اصل گواهی ریز نمرات اخذ شده از مؤسسات آموزش عالی که دانشجو از آن فارغ‌التحصیل شده است.
  •  اصل مدرک لیسانس یا گواهی فارغ‌التحصیلی موقت؛ ارائه یک فتوکپی تأیید شده در هنگام ثبت نام
  • مدارک اخذ شده از کشورهای خارجی باید معادل مدارکی باشد که توسط YÖK به تأیید برسد.
  • فتوکپی کارت شناسایی یا کپی پاسپورت
  • ارائه نتیجه ALES
  • ارائه گواهی مهارت زبان خارجی و در غیر این صورت شرکت در دوره‌های آمادگی زبان دانشگاه آجی بادام

شرایط پذیرش دکتری در دانشگاه آجی بادام:

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد
  • به جز کلاس‌های آمادگی، داشتن مدرک دیپلم دانشکده‌های پزشکی،دندانپزشکی و دامپزشکی حداقل به مدت ده ترم الزامی است.
  • فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های داروسازی و علوم باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا تخصص در شاخه آزمایشگاهی باشند.
  • انگیزه‌نامه

مدارک ثبت نام دانشگاه آجی بادام

ثبت نام دانشگاه آجی باداممدارکی که برای ثبت نام دانشگاه آجی بادام الزامی است را در ادامه معرفی می‌کنیم. درخواست‌ها از طریق سامانه آنلاین صورت می‌گیرد که باید مدارک مورد نظر در سامانه بارگذاری شوند. فقط توجه داشته باشید که مدارکی به زبان ترکی یا انگلیسی نیستند باید به یکی از این دو زبان ترجمه شده و به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.

  • کپی پاسپورت یا شناسنامه
  •  عکاسی بیومتریک
  •  دیپلم دبیرستان (در صورت وجود)
  • گواهی معادل دیپلم دبیرستان (در صورت وجود)
  •  کارنامه دبیرستان که همه دروس و نمرات اخذ شده در دوران دبیرستان را نشان دهد.
  •  ارائه نتیجه آزمون بین‌المللی (در صورت وجود)
  •  گواهی مهارت زبان انگلیسی (در صورت وجود)
  •  گواهی مهارت ترکی (در صورت وجود)
  •  نامه تشویق
  • توصیه‌نامه؛ دو نفر از معلمان دروس ریاضی و علوم برای دانشکده پزشکی، یک نفر از معلمان دروس مربوطه برای سایر گروه‌ها

آزمون‌های لازم برای پذیرش در آجی بادام

تمامی آزمون‌هایی که دانشگاه آجی بادام برای دانشجویان خود جز شروط پذیرش عنوان کرده است را به تفکیک مقاطع تحصیلی در جداولی تدوین کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

آزمون‌های دوره کاردانی و کارشناسی

نوع آزمون و دیپلمدانشکده پزشکیبرنامه‌های به زیان انگلیسیبرنامه‌های به زبان ترکی
دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی۱۸۱۲۱۲
آزمون‌های بین‌المللی
SAT1

1400 از ۱۶۰۰

ریاضی: ۷۰۰

۱۱۰۰۸۳۰

 مدرک دیپلم

GCE A-LEVEL

کسب امتیاز A؛ در ۳ درس از ۴ درس فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضیاتکسب امتیاز C؛ در ۱ درس از دروس مرتبطکسب امتیاز D؛ در ۱ درس از دروس مرتبط
ACT30 از ۳۶۲۲ از ۳۶۲۰ از ۳۶
دیپلم‌های بین‌المللی
دیپلم بین‌المللی IB35 از ۳۸۲۸ از ۳۸۲۸ از ۳۸
دیپلم فرانسوی۱۷ از ۲۰۱۲ از ۲۰۱۲ از ۲۰
دیپلم ABITUR1.8 از ۴۳٫۳ از ۴۳٫۵ از ۴
 دیپلم MATURA1.8 از ۵۳٫۳ از ۵۳٫۵ از ۵

آزمون ملی

YOS906060
آزمون‌های تحصیلات تکمیلی
نام دورهنام آزمون
ALESGREGMAT
دوره‌های کارشناسی ارشد۵۵۱۴۹۴۵۰
دوره‌های دکتری با مدرک کارشناسی ارشد۵۵۱۴۹۴۵۰
دوره‌های دکتری با مدرک کارشناسی۸۰۱۵۶۵۹۰
آزمون

برنامه‌های انگلیسی

برنامه‌های ترکیاعتبار
YDS / e-YDS85605 سال
 (PTE)67552 سال
TOEFL-IBT80 (Test) / 20 TWE722 سال
CAECC3 سال
آزمون TÖMER مؤسسه Yunus Emre و مراکز آزمون YÖS تأیید شده توسط شورای آموزش عالی
نام دورهامتیاز آزمون
کاردانیB2
کارشناسیC1
تحصیلات تکمیلیG1

نکات بیشتر  نکته:
آزمون ALES برای فارغ‌التحصیلان پزشکی لازم نیست. مدرک این دانشجویان معادل امتیاز ۶۵ تعیین شده توسط سنای دانشگاه Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar صرف نظر از نوع نمره در ورودی برنامه تحصیلات تکمیلی یا رشته تخصصی، در نظر گرفته می‌شود.

بورسیه دانشگاه آجی بادام استانبول

انواع بورسیه دانشگاه آجی بادام استانبول

دانشگاه آجی برای دانشجویان خود برنامه بورسیه‌های مختلفی را در نظر گرفته است که هرکدام را به همراه توضیحات معرفی می‌کنیم.

    1. بورسیه دستاوردهای برجسته دانشکده پزشکی دانشگاه آجی بادام؛ ویژه دانشجویان ترک و یا خارجیانی که در آزمون ورودی دانشجویان ترک شرکت کرده‌اند.
    2. بورسیه حمایتی بنیاد Kerem Aydınlar (KAVDEB): ویژه دانشجویان ترک و یا خارجیانی که در آزمون ورودی دانشجویان ترک شرکت کرده‌اند.
    3. برنامه‌های کارشناسی بورسیه شایستگی علمی: در پایان سال تحصیلی، به جز کسانی که در دوره‌های کارشناسی دانشگاه آجی بادم حق دریافت بورسیه تحصیلی ÖSYS را دارند و کسانی که در کلاس مقدماتی تحصیل می‌کنند، ۲۰ درصد تخفیف برای دانشجویانی که معدل آنها بین ۴ – ۳٫۷۶ و ۱۰ درصد بورسیه به دانشجویان با معدل بین ۳٫۷۵ – ۳٫۵۰ داده می‌شود.
    4. بورسیه پیشرفت تحصیلی؛ برای برنامه‌های کارشناسی ۱ سال تحصیلی معتبر است و در صورت کسب معدل کل کافی، این بورسیه در سال تحصیلی بعد ادامه می‌یابد.
    5. تخفیف خواهر و برادر؛ به خواهر و برادرهایی در دانشگاه آجی بادم حضور دارند، در هر سالی که با هم تحصیل می‌کنند ۵ درصد تخفیف شهریه برای هر خواهر و برادر ارائه می‌شود.

شهریه دانشگاه آجی بادام استانبول

دانشگاه آجی بادام جز دانشگاه‌های خصوصی ترکیه محسوب می‌شود که شاید برای بسیاری از دانشجویان کاندید، هزینه‌های این دانشگاه خصوصی سوال‌ برانگیز باشد. به همین سبب ما در جدولی لیست مهم‌ترین رشته‌های این دانشگاه را به همراه شهریه هرکدام آورده‌ایم تا بتوانید هزینه‌های تحصیلی خود را محاسبه کنید.

پزشکی

لیسانس پزشکی (Bachelor of Medicine)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۰٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳۰٫۰۰۰ دلار در سال
داروسازی

لیسانس داروسازی (Bachelor of Pharmacy)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۱۵٫۰۰۰ دلار در سال
مهندسی پزشکی

لیسانس مهندسی پزشکی (Bachelor of Biomedical Engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۲٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۱۲٫۵۰۰ دلار در سال
مهندسی رایانه

لیسانس مهندسی رایانه (Bachelor of Computer Engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۲٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۱۲٫۵۰۰ دلار در سال
زیست شناسی مولکولی و ژنتیک

لیسانس زیست شناسی مولکولی و ژنتیک (Bachelor of Molecular Biology and Genetics)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۲٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۱۲٫۵۰۰ دلار در سال
روانشناسی

لیسانس روانشناسی (Bachelor of Psychology)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۸٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۸٫۰۰۰ دلار در سال
جامعه شناسی

لیسانس جامعه شناسی (Bachelor of Sociology)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۸٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۸٫۰۰۰ دلار در سال
فیزیوتراپی و توانبخشی

لیسانس فیزیوتراپی و توانبخشی (Bachelor of Physiotherapy and Rehabilitation)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۷٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۷٫۰۰۰ دلار در سال
پرستاری

لیسانس پرستاری (Bachelor of Nursing)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۸٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۸٫۰۰۰ دلار در سال
تغذیه و رژیم غذایی

لیسانس تغذیه و رژیم غذایی(Bachelor of Nutrition and Dietetics)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۸٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۸٫۰۰۰ دلار در سال
مدیریت بهداشت و درمان

لیسانس لیسانس مدیریت بهداشت و درمان(Bachelor of Healthcare Management)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۶٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۶٫۰۰۰ دلار در سال
دیالیز

لیسانس دیالیز(Bachelor of Dialysis)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۸٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۸٫۰۰۰ دلار در سال
الکترونوروفیزیولوژی

لیسانس الکترونوروفیزیولوژی(Bachelor of Electroneurophysiology)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۸٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۸٫۰۰۰ دلار در سال
بهداشت اول و اورژانس

لیسانس بهداشت اول و اورژانس(Bachelor of First and Emergency Health)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۶٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۶٫۰۰۰ دلار در سال
شنوایی سنجی

لیسانس شنوایی سنجی (Bachelor of Audiometry)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳٫۵۰۰ دلار در سال
بینایی سنجی

لیسانس بینایی سنجی (Bachelor of Opticianry)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳٫۵۰۰ دلار در سال
پروتزهای ارتوپدی و ارتز

لیسانس پروتزهای ارتوپدی و ارتز (Bachelor of Orthopedic Prostheses and Ortheses)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳٫۵۰۰ دلار در سال
تکنیک های آزمایشگاهی پاتولوژی

لیسانس تکنیک های آزمایشگاهی پاتولوژی (Bachelor of Pathology Laboratory Techniques)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳٫۵۰۰ دلار در سال
پادولوژی

لیسانس پاتولوژی (Bachelor of Podology)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳٫۵۰۰ دلار در سال
رادیوتراپی

لیسانس رادیوتراپی (Bachelor of Radiotherapy)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳٫۵۰۰ دلار در سال
اسناد پزشکی و دبیرخانه

لیسانس اسناد پزشکی و دبیرخانه (Bachelor of Medical Documentation and Secretariat)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳٫۵۰۰ دلار در سال
تکنیک های تصور پزشکی

لیسانس تکنیک های تصور پزشکی (Bachelor of Medical Imagining Techniques)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳٫۵۰۰ دلار در سال
تکنیک های آزمایشگاهی پزشکی

لیسانس تکنیک های آزمایشگاهی پزشکی (Bachelor of Medical Laboratory Techniques)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
۳٫۵۰۰ دلار در سال

دانشکده های دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آجی بادام تمرکز خود را بر روی حوزه بهداشت و سلامت گذاشته است به همین خاطر تنها ۵ دانشکده دارد که در اسامی آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. پزشکی
  2.  داروسازی
  3.  علوم بهداشتی
  4.  علوم انسانی و اجتماعی
  5.  فنی و مهندسی و علوم طبیعی

رشته های دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آجی بادام رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که تخصص آن در رشته‌های پزشکی و بهداشت است. به همین خاطر توانسته است ۹,۴۵۰ مقاله ایندکس شده در زمینه پزشکی منتشر کند و از میان ۱,۰۷۱ دانشگاه رتبه ۲۹۳ تخصص جراحی مغز و اعصاب را به خود اختصاص دهد. چنانچه به رشته‌های پزشکی علاقه‌مند هستید، ضمن آنکه می‌توانید آجی بادام را جز گزینه‌های خود قرار دهید، با خواندن مقاله رشته پزشکی در ترکیه، با شرایط تحصیل در این رشته و دانشگاه‌های مطرح ترکیه در زمینه پزشکی به خوبی آشنا خواهید شد. در ادامه به معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه می‌پردازیم؛

  •  پزشکی
  • داروسازی
  • مهندسی پزشکی
  • فیزیوتراپی و توان‌بخشی
  • پرستاری
  • مدیریت بهداشت و درمان
  • دیالیز
  • الکترو نوروفیزیولوژی
  • شنوایی‌سنجی
  • بینایی شناسی
  • پروتزهای ارتوپدی و ارتز
  • تکنیک‌های آزمایشگاهی پاتولوژی
  • پاتولوژی
  • رادیوتراپی
    مزایای تحصیل در دانشگاه آجی بادام استانبول

مزایای دانشگاه آجی بادام استانبول

دانشگاه Acıbadem با امکانات دانشگاهی و اجتماعی فراوان توانسته خود را از سایرین متمایز کند به گونه‌ای که با پردیس Kerem Aydınlar موفق به دریافت گواهینامه طلای LEED (رهبری در طراحی انرژی و محیطی) در سمت آناتولی استانبول، با مساحت داخلی ۱۰۰,۰۰۰ متر مربع شده است. در ادامه به می‌پردازیم به مزایای قابل توجه دانشگاه آجی بادام؛

  • آزمایشگاه‌های دانشجویی از برنامه‌های آموزشی حمایت می‌کنند.
  • آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مرکزی که دانشگاهیان و دانشجویان فارغ‌التحصیل را قادر به همکاری پژوهشی و آکادمی و صنعت می‌کند.
  • دانشگاه پژوهش محور
  • مهمان‌سرای دانشجویی که آسایش و راحتی خانه را به دانشجویان ارائه می‌دهد
  • باشگاه‌های دانشجویی
  • ایستگاه مترو در فاصله چند قدمی
  • فضاهای آموزشی و تفریحی راحت برای دانشجویان
  • محیط کاری برای استفاده مؤثر اعضای هیئت علمی
  • مرکز تحقیقات و کاربرد حیوانات تجربی (ACU-DEHAM)
  • مرکز کنفرانس؛ ظرفیت ۷۵۰ تماشاگر، فضای سرسرا و سالن جلسات موازی
  • همکاری نزدیک با گروه مراقبت‌های بهداشتی آجی بادام (ASG)
  • نماینده قابل اطمینان انتقال‌دهنده تجربه و کیفیت خدمات ASG به آموزش عالی
  • بیمارستان آجی بادم آتاکنت به عنوان بیمارستان آموزشی دانشگاه
  • فرصت کار به عنوان کارآموز و پاره وقت در ASG در دوران دانشجویی
  • بورسیه‌های موفقیت و حمایت از بنیاد Kerem Aydınlar
  • فرصت استخدام در گروه درمان و بهداشت آجی بادام (ASG) پس از فارغ‌التحصیلی

امکانات رفاهی دانشگاه آجی بادام استانبول

امکانات دانشگاه آجی بادام برای دانشجویان

دانشگاه آجی بادام برای دانشجویان خود امکانات بی‌نظیری فراهم کرده است که دانشجویان بتوانند در حین تحصیل، اوقات فراغت خوب و مفید داشته باشند. در اینجا لیستی از مراکز ورزشی و آموزشی آن شامل:

  • منطقه تناسب اندام
  • پیست دویدن
  • استودیوی درس گروهی
  • استودیوی اسپینینگ
  • زمین اسکواش
  • پیلاتس ریفرمر
  • سالن بدنسازی چند منظوره (بسکتبال / والیبال)
  • استخر شنای نیمه المپیک استاندارد بین‌المللی
  • مرکز کنفرانس با ظرفیت ۷۵۰ تماشاگر
  • فضای سرسرا و سالن جلسات موازی
  • مهمان‌سرای دانشجویی که آسایش و راحتی خانه را به دانشجویان ارائه می‌دهد
  • باشگاه‌های دانشجویی

خوابگاه دانشگاه آجی بادام

امکانات خوابگاه دانشگاه آجی بادام

خوابگاه‌های دانشجویی برای رفع نیازهای اسکان و اجتماعی دانشجویان با تجهیزاتی که آسایش و ایمنی را در اولویت قرار می‌دهند طراحی شده‌اند. خوابگاه‌های دانشجویی Kerem Aydınlar به عنوان خوابگاه‌های وابسته به وزارت ورزش و جوانان خدمت‌رسانی می‌کنند.
خوابگاه دخترانه Kerem Aydınlar که در ساختمان متعلق به بنیاد کرم آیدین لار (Kerem Aydınlar) در سال تحصیلی ۲۰۱۵ – ۲۰۱۴ افتتاح شد، درست در کنار دانشگاه Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar است و سه دقیقه پیاده تا پردیس فاصله دارد. همچنین خوابگاه پسرانه Kerem Aydınlar در محوطه دانشگاه واقع شده است.
دانشگاه آجی بادام میزبان دانشجویان بسیاری از خارج و داخل کشور است. به همین علت خوابگاه‌های خصوصی زیادی برای پسران و دختران در اطراف پردیس‌های مختلف دانشگاه وجود دارد.همچنین در اطراف دانشگاه خوابگاه‌های خصوصی، خوابگاه‌های دانشجویی و آپارتمان‌های دانشجویی بسیار مناسب با معیارها و بودجه شما وجود دارد.

آدرس دانشگاه آجی بادام

پردیس Kerem Aydınlar دانشگاه آجی بادام با موقعیت مرکزی خود در سمت آناتولی استانبول در یک منطقه سرپوشیده به وسعت ۱۰۰,۰۰۰ متر مربع، زندگی پردیسی فوق‌العاده‌ای را به دانشجویان ارائه می‌دهد. پردیس دارای تمامی امکانات علمی و اجتماعی است که از زندگی دانشگاهی دانشجویان پشتیبانی می‌کند.

آدرس دقیق دانشگاه: استانبول، آتاشهیر۳۴۷۵۲، جاده کاییش داغی ش:۳۲، ایچرن کوی

جمع بندی
مقاله حاضر گزارش مفصلی از دانشگاه آجی بادام است که در شهر استانبول ترکیه واقع شده و رتبه ۹۰ را در میان دانشگاه‌های ترکیه به خود اختصاص داده است. در این صفحه به طور کامل شرایط پذیرش، آزمون‌های لازم، میزان شهریه و… این دانشگاه خصوصی را توضیح داده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید. شاید همین دانشگاه در لیست اولویت‌های شما قرار گیرد. همچنین شما می‌توانید در مقاله دانشگاه های استانبول با سایر دانشگاه‌های این شهر پرجاذبه و دانشجویی آشنا شوید و به مقایسه و بررسی هرکدام بپردازید.

سوالات متداول کاربران درباره دانشگاه آجی بادام

ما شهریه رشته‌های مهم و پرمتقاضی دانشگاه آجی بادام را در بخش مربوطه آورده‌ایم که می‌توانید در آنجا به طور کامل مشاهده کنید.

دانشگاه آجی بادام دارای تأییدیه وزارت بهداشت ایران است و همچنین در برنامه اراسموس پلاس مشارکت دارد که توضیحات آن را می‌توانید در بخش اعتبارات دانشگاه مطالعه کنید.

دانشگاه آجی بادام در رتبه ۹۰ دانشگاه‌های ترکیه قرار دارد.

دانشگاه آجی بادام بسیاری از رشته‌های پرمتقاضی را دارد که می‌توان به پزشکی، پرستاری، داروسازی، فیزیوتراپی و مهندسی پزشکی اشاره کرد.

بله دانشگاه آجی بادام دارای خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه است که می‌توانید توضیحات آن را در بخش مربوطه بخوانید.

دانشگاه آجی بادام در شهر استانبول قرار دارد.

اگر دانشگاه آجی بادام را برای تحصیل انتخاب کردید، به راحتی طی یک تماس با مجموعه بورس تاپ می‌توانید پروسه اپلای خود را شروع کنید و با اطمینان کامل آن را نهایی کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
guest
۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارتباط با مشاوران بورس تاپ

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

پیشنهاد می‌کنم مقالات زیر رو هم ببینید

لوگوی دانشگاه آجی بادام
دانشگاه آجی بادام
پذیرش باز است

نام دانشگاه به زبان انگلیسی:
 Acibadem University

نوع دانشگاه:
خصوصی

نحوه پذیرش:
شرط معدل دیپلم و آزمون‌های ملی و بین‌المللی

برنامه تبادل دانشجویی:
اراسموس

رتبه در میان دانشگاه های ترکیه:
۸۱

زبان آموزشی:
ترکی – انگلیسی

مورد تایید ایران:
مورد تایید وزارت بهداشت 

مورد تایید اروپا و آمریکا:
است

تعداد دانشکده:
۵

مقالات به‌روز شده