بورس تاپ

دانشگاه معمار سینان

فرصت‌های طلایی به نوع نگاه انسان‌ها بستگی دارد و نیازمند شرایط ویژه نیست. گاهی یک جمله می‌تواند زندگی ما را چنان متحول کند که سال‌ها در کمال شگفتی از آن یاد کنیم. اگر به دنبال یک فرصت طلایی برای ادامه تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌ها هستید، این مقاله می‌تواند راهگشای شما در انتخاب محل تحصیلتان باشد. چرا که دانشگاه معمار سینان استانبول می‌تواند و قابلیت این را دارد که دانشگاه ایده‌آل شما برای ادامه تحصیل باشد. تمامی شرایط و اطلاعات مورد نیاز را در اینجا آورده‌ایم تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

لوگو دانشگاه معمار سینان
نام دانشگاه

معمار سینان (Mimar Sinan University)

نوع دانشگاه

دولتی

شهر

استانبول

سال تاسیس

۱۹۸۲ میلادی

مورد تایید ایران:

مورد تایید ایران نیست

مورد تایید اروپا و آمریکا

مورد تایید است

نحوه پذیرش

شرط معدل دیپلم یا آزمون های داخلی و بین المللی

رتبه در ترکیه

۷۲

برنامه تبادل دانشجویی

اراسموس پلاس

تعداد دانشکده

۳

زبان آموزشی

ترکی

مقاطع تحصیلی

کارشناسی - کارشناسی ارشد - دکتری

پذیرش باز است

آنچه در این مطلب خواهید خواند

معرفی تاریخچه دانشگاه معمار سینان ترکیه

دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان استانبول (MSGSÜ)، یک دانشگاه دولتی ترکیه است که در سال ۱۹۸۲ در شهر استانبول تأسیس شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، اساس و پایه‌های این دانشگاه به مؤسسه‌ای برمی‌گردد به نام سنایی نفیسه مکتبی که در سال ۱۸۸۲ توسط عثمان حمدی بیگ (مورخ هنر، باستان‌شناس، موزه شناس و نقاش) تأسیس شد.

این مؤسسه توانست با افتخار در طی ۱۳۵ سال، در زمینه‌های فرهنگ و هنر پیش‌گام بوده و یک سیستم آموزشی بی‌نقص را اجرایی کند. خدمات علمی دانشگاه دولتی معمار سینان در ۳ دانشکده، ۱ هنرستان، ۱ کالج و ۳ مؤسسه، ۲۵ مرکز کاربردی و تحقیقاتی و همچنین گروه انفورماتیک وابسته به ریاست دانشگاه به دانشجویان بومی و بین‌المللی متقاضی ادامه تحصیل در این دانشگاه درجه یک ارائه می‌شود. پردیس مرکزی دانشگاه معمار سینان در ترکیه، در منطقه فیندیکلی استانبول قرار گرفته و عمدتاً در زمینه‌های هنر، معماری و فرهنگ فعالیت می‌نماید.

مهم‌ترین حسن و مزیت این دانشگاه که باعث می‌شود دانشجویان زیادی از سراسر جهان جذب آن شوند قدمت بالای آن است. به‌طوری‌که دانشگاه معمار سینان در استانبول، ریشه‌دارترین مؤسسه هنر و معماری تاریخ ترکیه به حساب می‌آید. این دانشگاه در تاریخ ۲ مارس سال ۱۸۸۳ آموزش‌های خود را تحت نام مکتب سنایی نفیسه با ۸ نفر شروع کرد و در کل ۲۰ دانشجو داشت.

از دیگر نکات جالب توجه مربوط به دانشگاه دولتی معمار سینان این است که دانشگاه در همان سال ۱۸۸۲ با الگوبرداری اصولی از مدرسه هنرهای زیبای پاریس (Ecole Des Beaux-Art) تأسیس گردیده و با آموزش رشته‌های نقاشی، مجسمه‌سازی، معماری و… کار خود را شروع نمود.

مزایای تحصیل در دانشگاه معمار سینان

مزایای دانشگاه معمار سینان استانبول

شروع فعالیت دانشگاه به شکل کنونی به سال ۱۹۸۲ برمی‌گردد. از آن زمان دانشگاه معمار سینان ترکیه توانسته است به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های هنر شناخته شده و چهره‌های شاخص هنری را تربیت نماید. تحصیل در این دانشگاه فرصت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از آن جمله می‌توان به امکان آموزش در دانشگاه‌های عضو اتحادیه اروپا برای مدت زمان معین از طریق برنامه تبادل اراسموس را ذکر نمود.

ایرانیان و همین‌طور دانشجویان بین‌المللی زیادی متقاضی ورود به این دانشگاه تراز اول هستند. به طور خلاصه اگر قصد قبول شدن در آزمون عملی دانشگاه معمار سینان را دارید، توصیه می‌شود اولویت‌های خود را مشخص کنید و هدفمند قدم بردارید تا در آزمون مهارت دانشگاه دچار مشکل نشوید. اگر به تحصیل در ترکیه و همین‌طور دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان (Mimar Sinan Fine Arts University) به شکل جدی نگاه می‌کنید، می‌توانیم شما را در رسیدن به این هدف راهنمایی کنیم. کافیست گوشی تلفن را بردارید، کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی هستند.

شاید برایتان جالب باشید که بدانید ساختمان دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان، در سال ۱۸۵۶ به عنوان کاخ‌های دوقلوی جمیله سلطان و منیره سلطان، دختران سلطان عبدالمجد شروع به کار کرد که از آن‌ها برای جلسات مجلس بزرگ ترکیه قبل از اعلام جمهوری استفاده می‌گردیده. در سال‌های بعدی این کاخ‌ها به شکل مؤسسه آموزشی و در نهایت در سال ۱۹۸۲ با نام دانشگاه دولتی معمار سینان به کار خود ادامه دادند.

آیا دانشگاه مورد تأیید ایران است؟

دانشگاه معمار سینان مورد تأیید وزارت علوم ایران نیست. اما مورد تأیید کشورهای اروپایی و آمریکا می‌باشد؛ بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده از برنامه‌های انتقالی و تبادل دانشجویی دانشگاه استفاده ببرید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه معمار سینان

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته‌های هنری ترکیه را دارید، دانشگاه معمار سینان در استانبول بهترین دانشگاه هنر پیشنهادی ما به شماست. رتبه کلی این دانشگاه در بین دانشگاه‌های ترکیه ۷۲ و در سطح جهانی رتبه ۳۷۷۲ را داراست. این رتبه‌بندی توسط پایگاه رتبه دهی CWUR 66.4 صورت گرفته که از پذیرش جهانی برخوردار است.

سطح رتبه دهیرتبه
رتبه جهانی۳۷۷۲
رتبه داخل ترکیه۷۲

با وجودی که تمرکز دانشگاه معمار سینان ترکیه بر رشته‌های هنری است اما در زمینه پذیرش دانشجویان رشته‌های ادبیات، جامعه‌شناسی، فلسفه، ادبیات و زبان ترکی نیز فعالیت دارد.

شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان استانبول

همچون سایر مراکز و مؤسسات آموزشی عالی درجه یک و تراز اول، دانشگاه معمار سینان ترکیه نیز شرایط پذیرش خاص خود را دارد که در ادامه آورده شده است:

  • داشتن مدرک دیپلم دبیرستان
  • آزمون YOS با نمره بالای ۶۵
  • معدل دیپلم و یا نتایج یکی از آزمون‌های بین‌المللی(SAT-ACT-IB)

نکات بیشتر  نکته:
در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه این موضوع را در نظر داشته باشید که تنها آزمون یوس دانشگاه‌هایی مورد پذیرش دانشگاه معمار سینان استانبول است که در لیست رتبه‌بندیUrapCenter این دانشگاه‌ها جزو ۲۵% اول لیست باشند.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه معمار سینان

دانشگاه دولتی معمار سینان در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد و هر ساله داوطلبان فراوانی از کشورهای مختلف دنیا برای تحصیل در دانشگاه معمار سینان در ترکیه درخواست خود را ثبت می‌کنند. بالطبع رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه با توجه به تراز علمی، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند یک سری مدارک برای ثبت نام  هستند. در ادامه شرایط کامل ورود به دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آورده شده است:

  • مدرک لیسانس یا گواهی موقت در رشته‌های مرتبط و مشخص شده. در صورتی که هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اید، می‌توانید به صورت مشروط و با پر کردن تعهدنامه اقدام نمایید. به این صورت که متقاضی موظف است تا آخرین روز از مهلت ثبت نام نهایی، گواهی فارغ‌التحصیلی خود را به دانشکده مورد نظر ارائه نماید.
  • ALES و یا مدرک بین‌المللی معادل. کسب حداقل ۵۵ امتیاز آزمون ALES یا داشتن نمره معادل تعیین شده دانشگاه (۱۴۹) در آزمون GRE ، نمره ۴۵۰ از آزمون GMAT. برای درخواست تحصیلات تکمیلی به امتیاز ۸۰ از آزمون ALES نیاز خواهید داشت.
  • ریز نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد. متقاضیانی که هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند، می‌توانند به صورت مشروط و با ارائه ریز نمرات تا تاریخ درخواست اقدام نمایند. با این حال متقاضی می‌بایست تا آخرین روز ثبت نام نهایی، ریز نمرات را به واحد تحصیلات تکمیلی مربوطه ارسال نماید.

شرایط پذیرش دکتری در دانشگاه معمار سینان

دانشگاه معمار سینان ترکیه با بهره‌گیری از بهترین اساتید و هیئت علمی و ارائه خدمات آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی در رشته‌های مختلف مقطع دکتری دانشجو پذیرش می‌نماید. در ادامه مدارک و شرایط پذیرش دکتری دانشگاه برای متقاضیان ارائه شده است:

  • مدرک کارشناسی ارشد مرتبط
  • خلاصه سوابق کاری
  • ریز نمرات و یا مدرکی که نشان‌دهنده دروس و نمرات اخذ شده در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد (Transcript) باشد.
  • دانشجویانی که در مرحله فارغ‌التحصیلی هستند و نمرات آنها اعلام نشده است، حق مشروط دارند که با ارائه ریز نمرات خود در تاریخ درخواست اقدام نمایند. با این حال، آن‌ها موظف‌اند ریز نمرات خود را تا آخرین روز تاریخ ثبت نام نهایی به دانشکده تحصیلات تکمیلی ارسال کنند.
  • دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در دوره دکترای این دانشگاه درخواست می‌دهند بایستی علاوه بر زبان مادری، در امتحانات زبان خارجی مورد قبول شورای آموزش عالی و آزمون‌های بین‌المللی زبان خارجی که به عنوان معادل آن پذیرفته شده است، قبول شوند و نمره مندرج در اطلاعیه را کسب نمایند.

شرایط ورود به مقطع دکتری متقاضیان خارجی

  1.  مدارک متقاضیان خارجی که دیپلم خود را در خارج از ترکیه دریافت کرده‌اند باید در سفارتخانه‌ها (یا کنسولگری‌های خارجی) به ترکی ترجمه شده و تأیید گردد.
  2. متقاضیان خارجی که دارای گواهینامه آزمون زبان ترکی مراکز آموزشی ترکی هستند، در صورت موفقیت با شرکت در آزمون مرکز آموزش ترکی دانشگاه معمار سینان، در این آزمون پذیرفته خواهند شد. (برای کسانی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی / کارشناسی ارشد در کشور ترکیه گذرانده‌اند الزامی نیست) داوطلبان خارجی باید در آزمون زبان ترکی که توسط شعبه TÖMER دانشگاه آنکارا برگزار می‌شود در سطح B1 موفق شوند.

مدارک ثبت نام دانشگاه معمار سینان

در صورت تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه دولتی معمار سینان این بخش را با دقت مطالعه نمایید. به عنوان یک اصل کلی توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از شروع هر کاری و در مرحله اپلای اولیه، مدارک اولیه مورد نیاز را با فرمت درخواستی دانشگاه و به دقت آماده کنید تا در روند ثبت نام با مشکلی روبرو نشوید. آنچه در ادامه خواهید خواند، مدارک لازم برای ثبت نام اولیه است:

  • اصل مدرک تحصیلی دبیرستان
  • گواهی تحصیل برای داوطلبانی که هنوز دیپلم دبیرستان خود را نگرفته‌اند. مدارک باید توسط مقامات ترکیه تأیید شود.
  • اصل مدارک معدل فارغ‌التحصیلی.
  • اصل و کپی دیپلم مورد نیاز برای درخواست.
  • مدارک تکمیلی که در آگهی درخواست اعلام شده و مختص برنامه‌های اعمال شده است.
  • اصل گذرنامه و فتوکپی صفحات با مشخصات و عکس
  • دو قطعه عکس مطابق با استانداردهای ایکائو که از متقاضی به صورت روبرو و در شش ماه گذشته گرفته شده است. عکس به گونه‌ای باشد که چهره به راحتی قابل تشخیص است.
  • فرم درخواستی که در زمان پیش ثبت نام توسط دانشگاه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. طبق فرم حداکثر ۳ (سه) بخش انتخاب و به ترتیب فهرست شود.
  • ترجمه مدارک مهارت زبان خارجی در کنار اصل مدارک ارائه شود.
  • حق درخواست مدارک اضافی از دانشجویان با تابعیت خارجی در چارچوب دستورالعمل در طول فرایندهای درخواست، پذیرش و ثبت نام توسط مؤسسه باقی است.

اتباع و داوطلبان خارجی می‌توانند در آزمون استعدادیابی شرکت کنند، البته مشروط بر اینکه در سال آخر دبیرستان باشند و یا فارغ‌التحصیل شده باشند. در این صورت باید در هر یک از آزمون‌های بین‌المللی خواسته شده شرکت و بتوانند نمره مورد نظر را کسب نمایند.

نکات بیشتر  نکته:
درخواست کسانی که در سال آخر دبیرستان بوده و یا خارج از ترکیه فارغ‌التحصیل شده و دارای گواهی معادل هستند پذیرفته می‌شود. البته مدرک دبیرستان می‌بایست از سوی وزارت آموزش ملی یا سفارت ترکیه در کشور مزبور معتبر تلقی شود.

اگر شرایط پذیرش در دانشگاه‌های دولتی ترکیه را دارید و معدلتان خوب است، می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های ترکیه مثل دانشگاه دوکوز ایلول درس بخوانید که رتبه خیلی خوبی دارد . نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟ کافیست با ما تماس بگیرید. مشاوران ما به شما خواهند گفت که با این مدرک و نمرات می‌توانید برای کدام دانشگاه‌ها اقدام کنید.

بورسیه دانشگاه معمار سینان استانبول

اگر شهریه‌های دانشگاه ذهنتان را درگیر کرده است، این قسمت را با دقت بیش‌تری بخوانید. دانشگاه دولتی معمار سینان استانبول جهت رفاه حال دانشجویان خود شرایط استفاده از انواع بورسیه را فراهم نموده و بنابراین می‌توانید به‌سادگی از امکانات بورسیه دانشگاه استفاده نمایید. برخی از بورسیه‌های دانشگاه عبارت‌اند از:

  • بورسیه نقدی
    • بورسیه خوابگاهی
    • بورسیه نیازمندان
  • بورسیه خوابگاهی
    • بورسیه غذا
    • پشتیبانی غیر نقدی

شرایط بورسیه دانشگاه معمار سینان

دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان برای ارائه بورسیه به دانشجویان خود یک سری مقررات دارد. در واقع بورسیه‌ها و حمایت‌های ارائه شده توسط بنیادها، مؤسسات و سازمان‌ها و… از طریق هماهنگ‌کنندگان بورسیه به دانشجویان اختصاص می‌یابد. طی این فرایند دانشجویان برای بورسیه انتخاب و همکاری‌ها بین اهداکنندگان و کمیته بورس صورت می‌گیرد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه معمار سینان

بورسیه نقدی

بورسیه شایستگی، نوعی بورسیه موفقیت است که برای پاداش به دانشجویان موفق و حمایت از موفقیت مستمر آن‌ها ارائه می‌گردد. برای تعیین بورسیه‌های این بخش، کمیته‌های بورسیه واحدهای دانشگاهی با توجه به سهمیه تعیین شده، فهرست دانشجویان اصلی و علی‌البدل با بالاترین معدل عمومی تحصیلی GANO)) از گروه‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را تهیه می‌کنند و آن را در اختیار توصیه‌کننده قرار می‌دهند.

بورسیه موفقیت فقط برای سال تحصیلی معتبر است که دانشجو در آن بورسیه را دریافت کرده است. دانشجو در صورت داشتن شرایط می‌تواند برای مدت زمان بیش از یک سال تحصیلی هم بورسیه شایستگی دریافت نماید.

نکات بیشتر  نکته:
هیئت بورسیه در مورد بورسیه‌های غیر از موفقیت تحصیلی تصمیم می‌گیرد.

بورسیه نیازمندان

بورسیه نیازمندان نوعی بورسیه است که به رفع نیازهای دانشجو می‌پردازد. این نوع بورسیه خود به دو گروه تقسیم می‌شود.

  1. گروه اول کمک هزینه تحصیلی نیازمندان است که شامل یک سال تحصیلی شده و به مدت ۹ ماه به دانشجو تعلق می‌گیرد.
  2. دوم کمک هزینه تحصیلی یک‌باره (کمک هزینه نیازهای خاص) است.

بورسیه خوابگاهی

بورسیه خوابگاهی با توجه به سهمیه خوابگاهی یک سال تحصیلی به دانشجویان متقاضی اعطا می‌گردد.

بورسیه غذا

بورسیه غذا بورسیه‌ای است که به تعداد معینی از دانشجویان داده می‌شود تا ناهار را به صورت رایگان در کافه‌تریاهای دانشجویی صرف نمایند. این بورسیه برای یک سال تحصیلی معتبر است. این بورسیه برای دانشجویانی که در هر ترم کم‌تر از ۵۰ درصد از کمک هزینه غذا را استفاده کرده‌اند، قطع می‌گردد.

حمایت غیر نقدی

هماهنگ کننده بورس دانشگاه کمک‌هایی مانند کتاب، پوشاک و لوازم‌التحریر و… را برای دانشجویان نیازمند تأمین می‌کند. دانشجویان نیازمند بورسیه تحصیلی توسط بخش هماهنگی تعیین شده و سوابق آن‌ها در محفوظ باقی می‌ماند.

شهریه دانشگاه معمار سینان استانبول

شهریه دانشگاه‌های دولتی و به ویژه دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی که آموزش‌های باکیفیتی ارائه نموده و خدمات رفاهی شایسته‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند، معمولاً نسبت به دانشگاه‌های خصوصی پایین‌تر است؛ بنابراین در صورتی که شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه معمار سینان را دارید و در جستجوی آینده بهتری هستید، این فرصت را از دست ندهید و برای این دانشگاه تراز یک ترکیه درخواست بدهید. همان‌طور که در بخش بالا هم مطالعه فرمودید، دانشگاه معمار سینان بورسیه‌های خوبی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد، بنابراین تعلل را کنار بگذارید. در ادامه لیست شهریه برای رشته‌های دانشگاهی گوناگون این دانشگاه آورده شده است:

نقاشی

نقاشی (Bachelor of Painting)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
هنرهای سنتی ترکیه

هنرهای سنتی ترکیه (Bachelor of Turkish traditional art )

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
طراحی گرافیک

لیسانس طراحی گرافیک (Bachelor of Graphic Design)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
مجسمه

لیسانس مجسمه (Bachelor of statue)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
تصویر

لیسانس تصویر (Bachelor of Image)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
تزیینات صحنه و لباس

لیسانس تزیینات صحنه و لباس (Bachelors of Stage decorations and costumes)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
حفاظت و مرمت آثار هنری

لیسانس حفاظت و مرمت آثار هنری (Bachelor of Protection and restoration of works of art)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
سرامیک و شیشه

لیسانس سرامیک و شیشه (Bachelor of Ceramics and glass)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
سینما و تلویزیون

لیسانس سینما و تلویزیون (Bachelor of Cinema and TV)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
نساجی و طراحی مد

لیسانس نساجی و طراحی مد (Bachelor of Textile and fashion design)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۱٫۳۳۰ لیر در سال
موسیقی

لیسانس موسیقی (Bachelor of Music)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۶۴٫۴۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۶۴٫۴۴۰ لیر در سال
موسیقی شناسی

لیسانس موسیقی شناسی (Bachelor of Musicology)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۶۴٫۴۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۶۴٫۴۴۰ لیر در سال
هنرهای نمایشی

لیسانس هنرهای نمایشی (Bachelor of Performing Arts)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۶۴٫۴۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۶۴٫۴۴۰ لیر در سال
معماری

لیسانس معماری (Bachelor of architecture)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۴٫۸۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۴٫۸۰۰ لیر در سال
برنامه ریزی شهری و منطقه ای

لیسانس برنامه ریزی شهری و منطقه ای (Bachelor of Urban and regional planning)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۴٫۸۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۴٫۸۰۰ لیر در سال
طراحی صنعتی

لیسانس طراحی صنعتی (Bachelor of Industrial Design)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۴٫۸۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۴٫۸۰۰ لیر در سال
معماری داخلی

لیسانس معماری داخلی (Bachelor of Interior Architecture)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۴٫۸۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۴٫۸۰۰ لیر در سال
تاریخ هنر

لیسانس تاریخ هنر (Bachelor of Art history)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
باستان شناسی

لیسانس باستان شناسی (Bachelor of Archaeology)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
زبان ها و ادبیات غربی

لیسانس زبان ها و ادبیات غربی (Bachelor of Western languages and literature)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
علوم تربیتی

لیسانس علوم تربیتی (Bachelor of Educational Science)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
فلسفه

لیسانس فلسفه (Bachelor of Philosophy)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
فیزیک

لیسانس فیزیک (Bachelor of physics)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
آمار

لیسانس آمار (Bachelor of statistics)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
ریاضی

لیسانس ریاضی (Bachelor of Mathematics)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
جامعه شناسی

لیسانس جامعه شناسی (Bachelor of Sociology)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
تاریخ

لیسانس تاریخ (Bachelor of History)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال
زبان و ادبیات ترکی

لیسانس زبان و ادبیات ترکی (Bachelor of History)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵٫۶۴۰ لیر در سال

دانشکده های دانشگاه معمار سینان

دانشگاه دولتی معمار سینان ترکیه دارای ۳ دانشکده در سطح عالی است که توانسته در طی سال‌ها چهره‌های شاخص هنری فراوانی را به جامعه معرفی نماید. دانشکده‌های این دانشگاه به شکل هدفمند توسعه یافته و در راستای اهداف تبدیل دانشگاه به یک مرکز آموزشی بین‌المللی تشکیل شده‌اند. در زیر دانشکده‌های دانشگاه معمار سینان را مشاهده می‌کنید:

  1. دانشکده هنرهای زیبا
  2. دانشکده معماری
  3. دانشکده علوم و هنر

رشته های دانشگاه معمار سینان

اگر به دنبال خاص‌ترین رشته‌های هنری دانشگاهی با استاندارد بالای آموزشی هستید، دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان بهترین پیشنهاد ما برای شماست. این دانشگاه بهترین رشته‌های هنری دانشگاهی را ارائه کرده تا علاقه‌مندان از تنوع بالای انتخاب برخوردار باشند. لیست رشته‌های دانشگاهی معمار سینان استانبول در ادامه آورده شده است:

  • معماری
  • هنرهای سنتی ترکیه
  • نقاشی
  • تزئینات صحنه و لباس
  • طراحی گرافیک
  • مجسمه‌سازی
  • حفظ و مرمت آثار هنری
  • معماری داخلی
  • طراحی صنعتی
  • باستان شناسی
  • تاریخ هنر
  • جامعه‌شناسی

خدمات رفاهی دانشگاه معمار سینان

امکانات رفاهی دانشگاه معمار سینان استانبول

خدمات آموزشی باکیفیت معمار سینان در ترکیه با امکانات رفاهی باکیفیت آن به کمال می‌رسد. این دانشگاه خدمات رفاهی با استانداردهای بالای بین‌المللی را در اختیار دانشجویان قرار داده و در این راستا یکی از بهترین‌های ترکیه می‌باشد. برخی از مهم‌ترین امکانات رفاهی دانشگاه در زیر آورده شده است:

  • بانک
  • پارکینگ ماشین
  • حمل‌ونقل ساده و آسان
  • امنیت
  • مرکز پزشکی
  • سالن غذاخوری
  • مرکز کپی
  • سالن اجتماعات
  • استودیو فیلم
  • تالار رقص
  • کافه تریا
  • کتابخانه
  • دستگاه خودپرداز

فعالیت‌های هنری و فرهنگی دانشگاه مانند نمایشگاه، کنسرت، پنل، همایش و گفتگو در دانشگاه برای عموم آزاد و رایگان است و تمامی اقشار جامعه به راحتی می‌توانند به این فعالیت‌ها دسترسی داشته باشند.

۲۸ کانون دانشجویی وجود دارد که در دانشگاه فعالیت می‌کنند و رویدادهایی را مطابق با چشم‌انداز دانشگاه برگزار می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کنفرانس‌ها، سمینار، سمپوزیوم و کنگره، نمایش تئاتر، کنسرت، نمایشگاه و سمینار آموزشی اشاره نمود. خدمات کافه تریا دانشگاه با ۴ نوع غذای روزانه، با ۲ سرآشپز و ۲۹ کمک آشپز در تمام پردیس‌ها ارائه می‌شود.

خوابگاه دانشگاه معمار سینان

امکانات خوابگاه دانشگاه معمار سینان

دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان ترکیه دارای خوابگاه مجهز و با امکانات رفاهی کامل دخترانه به نام ORTAKOY است که در داخل پردیس دانشگاهی واقع شده و تمامی آنچه برای یک زندگی دانشجویی نیاز هست را مهیا می‌نماید. از جمله امکانات رفاهی این خوابگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حمام و توالت برای همه اتاق‌ها
  • یک میز کنار تخت شخصی، کمد لباس و تخت فنری برای هر دانشجو و ۱ مینی یخچال به صورت مشترک برای هر اتاق وجود دارد.
  • اینترنت ۲۴ ساعته در کل ساختمان. خوابگاه دارای سالن‌های مطالعه و فضای استراحت داخلی و خارجی با کاربری مشترک و همچنین یک فضای پیاده‌روی باغ مانند است.
  • شام در ایام هفته در سالن غذاخوری طبقه همکف ساختمان با پرداخت هزینه سرو می‌شود.
  • صبحانه ارائه نمی‌شود.
  • لباسشویی و اتاق‌های اتو برای استفاده دانشجویان در طبقه همکف قرار دارد.
  • آب گرم ۲۴ ساعته، نگهبانی و خدمات پذیرش.
  • ۶ اتاق مطالعه در ساختمان وجود دارد که ۲ تای آن در قسمت تراس قرار دارد.

آدرس دانشگاه معمار سینان

دانشگاه معمار سینان (MSGSU) در مرکز شهر استانبول قرار گرفته و دارای محیط فرهنگی و اجتماعی غنی است. پردیس اصلی دانشگاه در منطقه فیندیکلی (Fındıklı) استانبول واقع شده است. این پردیس دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده معماری، مؤسسه هنرهای زیبا و دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم را در خود جای داده است.

اگر استانبول را برای تحصیل انتخاب کردید، تبریک می‌گوییم چون یکی از بهترین شهرها را برای ادامه تحصیل در نظر گرفتید. از طرف دیگر در شهر استانبول دانشگاه‌های دولتی و خصوصی دیگری هم هستند که رتبه‌های عالی دارند و شما می‌توانید به راحتی در آن‌ها تحصیل کنید. حتماً لیست دانشگاه‌های استانبول را در صفحه مربوطه ببینید.

آدرس دقیق دانشگاه: استانبول، بی اوغلو ۳۴۴۲۷، مجلس مبوسان جاده شماره:۱۴، پورتلاش حاسان افندی

سایر پردیس‌های دانشگاه معمار سینان

دانشگاه دولتی معمار سینان در کنار پردیس مرکزی خود دارای پردیس‌های دیگری نیز هست که به شرح زیر فعالیت می‌کنند:

  • از دیگر پردیس‌های دانشگاه معمار سینان می‌توان به پردیس بومونتی اشاره نمود. پردیس بومونتی در منطقه شیشلی استانبول واقع شده است و دانشکده هنر و علوم، مدرسه حرفه‌ای، گروه انفورماتیک و همین‌طور مؤسسه علوم اجتماعی را در خود جای داده است.
  • پردیس بشیکتاش دیگر پردیس معمار سینان است که محل کنسرواتور دولتی است.
  • دانشکده حفاظت و مرمت میراث فرهنگی در پردیس Tophane قرار گرفته است.
  • پردیس دولما باغچه
  • کنسرواتور دولتی استانبول
  • پردیس سه شنبه بازار
  • پردیس کاباتاش که ساختمان دپارتمان هنرهای سنتی ترکیه است.
  • پردیس Balmumcu
  • مرکز فرهنگی و هنری توپ‌خانه امیر
  • پردیس کیلیوس که مرکز تحقیقاتی و کاربردی هنر و طراحی است.
  • موزه نقاشی و مجسمه‌سازی استانبول

جمع بندی

ترکیه در حال حاضر یکی از کشورهای پیشرفته‌ای به شمار می‌رود که دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد. به‌علاوه به ایران نزدیک بوده و با بهره‌گیری از به‌روزترین سیستم‌های آموزشی توانسته در سطح جهانی به یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی تبدیل شود. دانشگاه معمار سینان یکی از اولین دانشگاه‌های هنر ترکیه است که در نزدیک استانبول قرار گرفته و از بهترین‌های این کشور به حساب می‌آید. مهم‌ترین حسن تحصیل در دانشگاه معمار سینان بودن در جو هنری برتر این دانشگاه و در عین حال امکانات شهری استانبول است که گل سرسبد شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که تحصیل در این دانشگاه آینده دارد یا نه؟ باید بگوییم قطعاً، پس تردید را کنار بگذارید و از فرصت‌های طلایی پیش رو نهایت استفاده را ببرید.

سوالات متداول کاربران درباره دانشگاه معمار سینان

آنچه مسلم است با توجه به دولتی بودن دانشگاه معمار سینان، هزینه بیش‌تری نسبت به دانشگاه‌های خصوصی نخواهید پرداخت. شهریه دقیق رشته‌های مهم دانشگاه در بخش شهریه مقاله آورده شده، بخش شهریه‌های مقاله را مطالعه نمایید.

خیر. دانشگاه دولتی معمار سینان برترین دانشگاه هنر کشور ترکیه و قدیمی‌ترین آن است که در کشور ترکیه رتبه ۷۲ دارد و مسلماً مدرک آن در غالب نقاط اروپا مورد قبول است. همچنین می‌توانید به راحتی از برنامه‌های تبادل دانشجوی دانشگاه استفاده نمایید.

رتبه این دانشگاه ۷۲ است که ثابت می‌کند، شما با یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه سروکار دارید. مدرک دانشگاه معمار سینان با رتبه گفته شده مورد قبول کشورهای اروپایی و آمریکا است.

لیست کامل رشته‌های ارائه شده دانشگاه در مقاله آورده شده است. برخی از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه عبارت‌اند از مجسمه‌سازی، نقاشی، مرمت آثار هنری، جامعه‌شناسی و…

بله. دانشگاه معمار سینان دارای خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه با امکانات رفاهی و استانداردهای بین‌المللی است.


دانشگاه معمار سینان (MSGSU) در مرکز شهر استانبول و منطقه فیندیکلی قرار گرفته است.

با کمک بورس تاپ، همین الان تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

۵/۵ – (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
guest
۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارتباط با مشاوران بورس تاپ

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

پیشنهاد می‌کنم مقالات زیر رو هم ببینید

لوگو دانشگاه معمار سینان
دانشگاه معمار سینان
پذیرش باز است

نام دانشگاه به زبان انگلیسی:
Mimar Sinan University

نوع دانشگاه:
دولتی

نحوه پذیرش:
شرط معدل دیپلم یا آزمون‌های ملی و بین‌المللی

برنامه تبادل دانشجویی:
اراسموس پلاس

رتبه در میان دانشگاه های ترکیه:
۷۲

زبان آموزشی:
ترکی

مورد تایید ایران:
مورد تایید نیست

مورد تایید اروپا و آمریکا:
است

تعداد دانشکده:
۳

مقالات به‌روز شده