بورس تاپ

دانشگاه مدیپول استانبول

در این مقاله می‌خواهیم برای شما مؤسسه‌ای فراتر از یک دانشگاه را معرفی کنیم. دانشگاه مدیپول استانبول در سال ۲۰۰۹ توسط بنیادی تأسیس شد که مؤسس آن از سال ۲۰۱۸ وزیر بهداشت جمهوری ترکیه است و کارنامه مدیریتی بسیار درخشانی را در خصوص مقابله با همه‌گیری کرونا از خود به‌جای گذاشته است. بنا به ادعای بنیان‌گذاران آن، دانشگاه مدیپول استانبول دانشگاه کسانی است که دنیا را به جهانی قابل زیست تبدیل می‌کنند. گفتنی است که به بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه، بورسیه‌های مختلف از جمله بورسیه تحصیلی کامل خصوصاً برای اکثر دانشجویان دانشکده بین‌المللی پزشکی و دانشکده مهندسی اعطا می‌شود.

در ادامه مقاله خواهیم کوشید تا تصویر روشنی از جنبه های بسیار استثنایی دانشگاه مدیپول استانبول برای شما عزیزان ارائه کنیم. دانشگاهی که با پوشش اکثر رشته های تاپ و پرطرف دار و مشارکت در بیشتر برنامه‌های تبادل دانشجویی بین‌المللی مثل اراسموس پلاس، سعی می‌کند نخبه‌های ترکیه و جهان را خصوصا در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی جذب نماید. این دانشگاه همچنین با حمایت های مالی خوب در قالب اعطای بورسیه ها ی متعدد و مشوق های دیگر، انگیزه های زیادی در دانشجویان خود ایجاد می کند. با ما برای کشف راز این موفقیت همراه شوید.

لوگوی دانشگاه مدیپول استانبول
نام دانشگاه

مدیپول استانبول (Istanbul Medipol University )

نوع دانشگاه

خصوصی

شهر

استانبول

سال تاسیس

۲۰۰۹ میلادی

مورد تایید ایران:

مورد تایید وزارت علوم ایران

مورد تایید اروپا و آمریکا

است

نحوه پذیرش

شرط معدل دیپلم

رتبه در ترکیه

۶۰

برنامه تبادل دانشجویی

اراسموس - فارابی - بیرونی

تعداد دانشکده

۱۲

زبان آموزشی

ترکی - انگلیسی

مقاطع تحصیلی

کارشناسی - کارشناسی ارشد - دکتری

پذیرش باز است

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تاریخچه دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه مدیپول استانبول یک دانشگاه خصوصی است که توسط بنیاد آموزشی، تحقیقاتی و بهداشتی ترکیه (TESA) در سال ۲۰۰۹ توسط فخرالدین قوجا (وزیر بهداشت فعلی ترکیه) در استانبول تأسیس شد. این دانشگاه فرصت‌های علمی کاربردی بسیاری را در قالب ۱۲ دانشکده، ۴ مدرسه عالی حرفه‌ای، ۴ مؤسسه، و ۱۴ مرکز پژوهشی کاربردی که بیشتر آنها مربوط به رشته بهداشت است، در ۳ پردیس خود به بیش از ۳۵ هزار دانشجو ارائه می‌کند و همچنان “دانشگاه کسانی است که دنیا را جای بهتری برای زندگی می‌کنند”.

این دانشگاه به دلایل بسیار یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه و همچنین اروپاست. مدیپول استانبول در کنار ویژگی‌های ممتاز خود درعین‌حال یکی از دانشگاه‌های معدود ترکیه است که مورد تأیید وزارت علوم ایران است. دانشگاه مدیپول با بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت ترکیه، مجتمع بیمارستانی مگا مدیپل را بنیان‌گذاری کرده و از این راه امکان کارآموزی با کیفیتی را برای دانشجویان شاخه‌های پزشکی خود فراهم کرده است.

مزایای دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه مدیپول ترکیه سرشار از فرصت‌های بی‌نظیر آموزشی و پژوهشی است که لذت تحصیل دانش را صدچندان کرده است. در ادامه نگاهی می‌کنیم به برخی از خصوصیات برجسته این دانشگاه:

  • دانشجویان دانشگاه مدیپول استانبول می‌توانند از تمامی فرصت‌های فرهنگی و اجتماعی استانبول بهره‌مند شوند. گزینه‌های حمل‌ونقل به مکان‌های مختلف در شهر و محوطه دانشگاه بسیار متنوع و بسیار توسعه‌یافته است.
  • فرصت‌های مهمی در زمینه‌های حرفه‌ای، اجتماعی و فرهنگی به دانشجویان ارائه می‌شود.
  • مراکز کاربردی و تحقیقاتی آن؛ مجهز به آزمایشگاه‌هایی با فناوری پیشرفته و محققان مجرب است.
  • دانشجویان دانشگاه مدیپول که به‌ویژه در حوزه سلامت تبدیل به یک برند معتبری شده است، در فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی در بیمارستان‌های زنجیره‌ای گروه بهداشتی مدیپول وابسته به  دانشگاه حضور دارند.
  • IMU، یکی از ارزش‌های پیش رو کشور ترکیه در زمینه سلامت است و تبدیل به دانشگاهی شده که با دارا بودن امکاناتی همانند بزرگ‌ترین آزمایشگاه شبیه‌سازی ترکیه، داشتن شانس اخذ مدرک بین‌المللی و نرخ‌های بورس تحصیلی بالا، دانشجویان برتر بسیاری را از سراسر دنیا جذب کرده است.
  • این دانشگاه توسط TUBİTAK )شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های “کارآفرین و نوآور” در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است.
  • بر اساس گزارش‌های مؤسسه رتبه‌بندی URAP در سال ۲۰۲۱ ، دانشگاه مدیپول در بین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه رتبه دوازدهم را کسب کرده است. علاوه بر این، این دانشگاه که موفق به ورود به رتبه‌بندی سایت معتبر اعتبارسنجیScimago 2020 شد، در بین ۲۰ دانشگاه موفق ترکیه قرار گرفت.
  • باهدف تبدیل‌شدن به یک مؤسسه آموزشی جهانی، دانشگاه به برنامه تبادل اراسموس پلاس پیوسته است. این برنامه ۲ فرصت بی‌نظیر را برای دانشجویان مدیپول استانبول و دانشجویان خارجی فراهم می‌کند که اولی آشنایی دانشجویان داخلی با فرصت‌های تحصیلی و کارآموزی در خارج از کشور و دومی معرفی دانشجویان خارجی با فرصت تحصیل در یکی از دانشگاه‌های استانبول است.
  • IMU، مؤسسه‌ای که آموزش را عمدتاً به زبان‌های انگلیسی و ترکی ارائه می‌دهد، عنوان “مدرسه زبان معتبر بین‌المللی” را دریافت کرده است.
  • این دانشگاه آزمایشگاه‌هایی با آخرین فناوری‌ها برای تمامی رشته‌ها دارد.
  • دانشگاه شامل مرکز تحقیقات کاربردی و بهداشتی با جدیدترین تجهیزات است
  • دانشگاه مدیپول مرکز مهمی برای مسابقات مختلف ورزشی است
  • دانشگاه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی از جمله کنسرت، مسابقات عکاسی و کنسرت‌های دیگر را در کلوپ‌های دانشجویی مختلف برگزار می‌کند.
  • دانشگاه مدیپول با بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خصوصی سلامت ترکیه، مجتمع بیمارستانی مگا مدیپل را تأسیس کرد و هم اینک مجتمع بیمارستانی مگا مدیپول که با همکاری بیمارستان‌های عمومی، انکولوژی، جراحی قلب و عروق و دندانپزشکی سرمایه‌گذاری بهداشتی بسیار خوبی انجام داده است، همچنین دارای بیشترین تعداد شعب در ترکیه است.
  • دانشگاه مدیپول شامل مراکز مشاوره‌ای است که دانشجویان را راهنمایی می‌کند و برای حمایت روانی و اجتماعی دانشجویان، مشاوره‌های فردی و روان‌شناختی توسط کارشناسان روان‌شناسی به آنها ارائه می‌شود.

فعالیت عالی علمی دانشجویان مدیپل استانبول

رتبه و رنکینگ دانشگاه مدیپول استانبول

آموزش عالی تایمز یک آژانس رتبه‌بندی معتبر مستقر در لندن است که دانشگاه‌ها را بر اساس برخی شاخص‌های عملکرد کلیدی مانند تأثیر پژوهش، استنادات، برداشت بین‌المللی و محیط آموزشی رتبه‌بندی می‌کند. دانشگاه مدیپول استانبول در رتبه بندی دانشگاه جهانی که در آن بیش از ۲۵ هزار دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند، در محدوده ۱۰۰۱+ قرار گرفت. Medipol همچنین رتبه ۴۰۱+ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان، ۴۰۱+ در رتبه‌بندی دانشگاه آسیا، ۵۰۱+ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های اقتصادهای نوظهور و ۶۰۱+ در رتبه‌بندی THE بر اساس موضوع: بالینی، پیش بالینی و سلامت را کسب کرد. در جدول زیر رتبه داخلی و بین‌المللی این دانشگاه بر اساس رتبه بندی موسسه وبومتریک درج گردیده است:

سطح رتبه دهیرتبه
رتبه  جهانی۲۲۲۰
رتبه  داخل ترکیه۵۱

شرایط پذیرش دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه مدیپول استانبول باوجوداینکه در رشته‌های شاخه پزشکی و بسیاری از رشته‌های دیگر، یکی از دانشگاه‌های ممتاز ترکیه و آسیا است ولی شرایط بسیار آسانی را خصوصاً برای متقاضیان خارجی علاقه‌مند تحصیل در این دانشگاه در نظر گرفته است. این می‌تواند یک فرصت طلایی در زمینه تحصیلی برای کسانی باشد که هم تحصیل در چنین دانشگاه تاپی را آرزو می‌کنند و هم نمی‌خواهند درگیر آزمون‌های ورودی مختلف شوند.

این دانشگاه همچنین برای کسانی که دیپلم دبیرستان با معدل لازم را ندارند فرصت می‌دهد تا با شرکت در یکی از آزمون‌های بین‌المللی مورد قبول، شانس پذیرش در مدیپول را از دست ندهند. در ادامه شرایط کامل برای قبول پذیرش مدیپول استانبول را آورده‌ایم:

  • داشتن دیپلم دبیرستان با معدل بالای ۱۵ برای رشته‌های پزشکی و ۱۲ برای سایر رشته‌ها
  •  یا ارائه نتایج آزمون‌های (YOS,SAT1,ACT,ABITUR,GCE) با امتیازات لازم

نحوه پذیرش دانشگاه مدیپول استانبول

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه مدیپول استانبول

رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه مدیپول استانبول از اهمیت و اعتبار خاصی برخوردار هستند . همه‌ساله داوطلبان بسیاری از کشورهای مختلف دنیا برای تحصیل در این دوره‌ها در این دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند. داشتن مدرک آلس و گواهی مهارت زبانی با امتیازات درخواست شده از سوی دانشگاه از جمله شرایط دریافت پذیرش است. این شرایط برای دوره‌های کارشناسی ارشد مدیپول به ترتیب زیر است:

  • داشتن مدرک کارشناسی مرتبط
  • گواهی ALES: سندی که نشان می‌دهد حداقل ۵۵ امتیاز استاندارد را کسب کرده‌اید
  • مدرک زبان معتبر (تافل بالای ۶۶) برای رشته‌هایی به زبان انگلیسی
  • گواهی TÖMER: به جز برنامه‌هایی که به زبان انگلیسی کامل آموزش داده می‌شوند.
  • داوطلبانی که در برنامه‌های دیگر پذیرفته شده‌اند باید مدرکی مبنی بر مهارت ترکی ارائه دهند.

شرایط پذیرش دکتری در دانشگاه مدیپول استانبول

داشتن رشته‌های دوره دکتری همیشه یکی از نشانه‌های اعتبار بالای آن دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی است. مقالاتی که در این دوره‌ها از طرف دانشگاه‌ها منتشر می‌شود در اصلاح و بهینه‌کردن رتبه و رنکینگ دانشگاه نقش مهمی دارد. دانشگاه مدیپول استانبول هم با آگاهی کامل به این مسئله رشته‌های علمی – کاربردی بسیار معتبری را در  مقطع دکتری این دانشگاه به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. در زیر مدارک و شرایط پذیرش دوره دکتری مدیپول به اطلاع می‌رسد:

  • نامه درخواست
  • خلاصه سوابق کاری
  • دیپلم یا گواهی فارغ‌التحصیلی.
  • ریز نمرات رسمی کارشناسی
  • نتیجه امتیاز ALES (در صورت وجود)
  • نتیجه نمره GRE
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی (مدرک زبان معتبر تافل بالای ۶۶ برای رشته‌هایی به زبان انگلیسی)
  • گواهی TÖMER: به جز برنامه‌هایی که به زبان انگلیسی کامل آموزش داده می‌شوند. داوطلبانی که در برنامه‌های دیگر پذیرفته شده‌اند باید مدرکی مبنی بر مهارت ترکی ارائه دهند.

مدارک ثبت نام دانشگاه مدیپول استانبول

توصیه می‌کنیم مدارکی که در مرحله اپلای اولیه باید از سوی متقاضیان در سایت رسمی دانشگاه آپلود شود، قبل از آغاز ثبت‌نام اولیه آنها را با فرمت‌های درخواستی دانشگاه و بادقت آماده کرده تا در روند ثبت‌نام اختلالی پیش نیاید. پرکردن فرم آنلاین اپلای و بارگذاری مدارک درخواستی ۲ مرحله مهم در ثبت‌نام است. در زیر مدارک لازم برای ثبت‌نام اولیه ذکر شده است:

  • ابتدا باید به‌صورت آنلاین درخواست دهید و اطلاعات شخصی خود را پر کنید.
  • اسناد را آپلود کنید
  • دیپلم یا گواهی دبیرستان
  • ریز نمرات
  • عکس پاسپورت
  • کپی از صفحه شخصی گذرنامه
  • کارت شناسایی خارجی TR (در صورت داشتن)
  • کارت آبی یا ماوی کارت (در صورت داشتن)

شرایط ورود به دانشگاه مدپیول استانبول

آزمون های لازم برای پذیرش در مدیپول استانبول

پذیرش در این دانشگاه برای متقاضیان ایرانی بدون آزمون و فقط با مدرک دیپلم است. همان‌طور که در بالا توضیح دادیم در صورت نداشتن مدرک دیپلم با چنین معدلی شما می‌توانید نتایج یکی از آزمون‌های زیر را با حدنصاب درخواستی ارائه و پذیرش مدیپول را دریافت کنید.

آزمون‌های به رسمیت شناخته شده توسط دانشگاه مدیپول استانبول:

  1. داوطلبانی که در آزمون ورودی دانشگاه برای دانشجویان خارجی (YÖS) که توسط دانشگاه‌های ترکیه برگزار می‌شود، ۶۰ از ۱۰۰ را کسب کرده‌اند.
  2. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم با معدل ۶۰ از ۱۰۰ هستند.
  3. داوطلبانی که حداقل ۴ امتیاز در ABITUR کسب کرده‌اند.
  4. داوطلبانی که نمره کل حداقل ۱۰۰۰ در آزمون SAT1 دارند (دو سال اعتبار دارد)
  5. داوطلبانی که دارای دیپلم دبیرستان ایران (دیپلم دبیرستان) و پیش‌دانشگاهی با معدل ۱۵ برای دانشکده بین‌المللی پزشکی، دانشکده پزشکی و دانشکده دندانپزشکی، ۱۲ برای سایر رشته‌ها هستند.
  6. داوطلبانی که حداقل سه سطح A در آزمون‌های GCE داشته باشند.
  7. داوطلبانی که حداقل ۲۲ (برای دانشکده بین‌المللی پزشکی، دانشکده پزشکی،
  8. دندانپزشکی و داروسازی) و حداقل ۲۰ (برای سایر برنامه‌ها) در ACT (آزمون کالج آمریکایی) دارند.
  9. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم بین‌المللی با معدل حداقل ۳۰ هستند.

بورسیه دانشگاه مدیپول استانبول

قبلاً هم اشاره کردیم که دانشگاه مدیپول استانبول ترکیه یکی از معدود دانشگاه‌های  ترکیه است که بیش از ۵۰% دانشجویان آن از حمایت‌های بورسیه‌ای متنوع این دانشگاه برخوردار هستند. بیشتر این بورسیه‌ها به‌صورت تخفیف در شهریه اعمال می‌گردد و در ادامه به برخی از مهم‌ترین بورسیه‌های مدیپول اشاره می‌کنیم:

  • بورسیه کمک مالی
  • بورسیه کشوری ویژه
  • بورسیه موفقیت
  • بورسیه دبیرستان
  • بورسیه اعضای خانواده
  • تخفیف در برنامه‌‌های ترکی
  • پیش‌پرداخت یکجا

شرایط بورسیه دانشگاه مدیپول استانبول

انواع بورسیه های دانشگاه مدیپول استانبول

  1. بورسیه کمک مالی: دانشگاه مدیپول استانبول به همه دانشجویان بین‌المللی کمک‌هزینه تحصیلی می‌دهد تا هزینه‌های تحصیلی آنها را کاهش دهد. این نرخ بورس تحصیلی ۲۰٪ است و برای تمام مطالعات بین‌المللی اختصاص داده می‌شود.
  2. بورسیه کشوری ویژه: نرخ بورسیه کشوری ویژه برای دانشجویان ایرانی ۱۵٪ است.
  3. بورسیه موفقیت: این بورسیه به ۳ نفر برتر هر کلاس در پایان یک سال تحصیلی اختصاص‌داده‌شده و برای آن نیازی به ثبت‌نام و یا درخواست نیست. این بورسیه بعد از ارزیابی میانگین موزون دروس پاس شده در ۲ ترم متوالی محاسبه و برای سال تحصیلی بعد لحاظ می‌شود.
  4. بورسیه دبیرستان: دانش‌آموزانی که از یکی از دبیرستان‌های بین‌المللی که پروتکل آن را دانشگاه داشته باشد فارغ‌التحصیل می‌شوند، ۵% کمک‌هزینه تحصیلی اضافی خواهند داشت.
  5. بورسیه اعضای خانواده: اگر بیش از یک نفر از اعضای خانواده در این دانشگاه تحصیل کنند، ۱۰٪ تخفیف برای شهریه هر عضو / خواهر و برادر اعمال می‌شود.
  6. تخفیف برای رشته‌های به زبان ترکی: متأسفانه این بورسیه شامل دانشجویان ایرانی نمی‌شود
  7. پیش‌پرداخت یکجا: نرخ تخفیف پیش‌پرداخت یکجا ۱۰ درصد است. این تخفیف برای کلیه دانشجویانی اعمال می‌شود که مایل به پرداخت شهریه یکجا یا تکمیل شهریه سالانه قبل از مهلت مندرج در پیشنهاد نامه دانشجو هستند.

نکات بیشترنکته:
دانش‌آموزانی که نمره آزمون های زیر را داشته باشند ۵% بورسیه موفقیت اضافی خواهند داشت:

  • دانش‌آموزانی که نمره SAT 1250 – ۱۳۴۹ (برای پزشکی و دندانپزشکی) دارند / نمره SAT 1100-1249 (برای سایر برنامه‌ها)
  • دانش‌آموزانی که امتیاز ACT از ۲۲تا ۲۴ دارند
  • دانش‌آموزانی که نمره دیپلم بین‌المللی (IB) آن‌ها بین ۳۰ و ۳۴ است
  • دانش‌آموزانی که نمره ABITUR آن‌ها بین ۲٫۶ الی ۳٫۰۰ باشد
  • دانش‌آموزانی که در آزمون بورسیه مدیپل نمره ۷۵ تا ۸۴ دارند

به بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه، بورسیه‌های مختلف از جمله بورسیه تحصیلی کامل خصوصاً برای اکثر دانشجویان دانشکده بین‌المللی پزشکی و دانشکده مهندسی اعطا می‌شود.

شهریه دانشگاه مدیپول استانبول

شهریه‌های دانشگاه‌های خصوصی به‌ویژه دانشگاه‌های معتبری که رشته‌های پزشکی با کیفیتی ارائه دهند معمولاً نسبت به دانشگاه‌های هم ترازدولتی خود کمی بیشتر است. البته دانشگاه‌های خصوصی برجسته در قبال شهریه نسبتاً بالا، خدمات آموزشی و پشتیبانی کامل‌تری هم به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. خوشبختانه دانشگاه مدیپول استانبول حمایت‌های مالی خوبی از طریق بورسیه‌ها و دادن تخفیفات متنوع برای کاهش بار مالی هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه دارد.

پزشکی

پزشکی (Bachelor of Medicine)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۵٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۳٫۴۰۰ دلار در سال
پزشکی

پزشکی (Bachelor of Medicine)

ترکی و انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۸٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۸٫۰۰۰ دلار در سال
دندانپزشکی

لیسانس دندانپزشکی(Bachelor of Dentistry)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۸٫۰۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۸٫۰۰۰ دلار در سال
دندانپزشکی

لیسانس دندانپزشکی(Bachelor of Dentistry)

ترکی و انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۴٫۴۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۴٫۴۰۰ دلار در سال
داروسازی

لیسانس داروسازی(Bachelors in Pharmacy)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۰٫۸۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۰٫۸۰۰ دلار در سال
داروسازی

لیسانس داروسازی(Bachelor of Pharmacy)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۷٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۷٫۵۰۰ دلار در سال
مدیریت لجستیک بین المللی

لیسانس مدیریت لجستیک بین المللی(Bachelor of International Logistics Management)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳٫۵۰۰ دلار در سال
پرستاری

لیسانس پرستاری(Bachelor of Nursing)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۴٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۴٫۵۰۰ دلار در سال
فیزیوتراپی و توانبخشی

لیسانس فیزیوتراپی و توانبخشی(Bachelor of Nursing)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۴٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۴٫۵۰۰ دلار در سال
مهندسی پزشکی

لیسانس مهندسی پزشکی(Bachelor of Biomedical Engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۴٫۵۰۰ در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۴٫۵۰۰ دلار در سال
معماری

لیسانس معماری(Bachelor of Architecture)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۴٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۴٫۵۰۰ دلار در سال
مهندسی عمران

لیسانس مهندسی عمران(Bachelor of Civil Engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۴٫۵۰۰ دلار در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۴٫۵۰۰ دلار در سال

دانشکده های دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه مدیپول استانبول نسبت به سن جوان خود از تعداد دانشکده‌های بالایی برخوردار است و این به‌نوعی بیانگر قدرت توسعه‌ای و توان مدیریتی این دانشگاه است. نگاهی گذرا به لیست این دانشکده‌ها نشان می‌دهد که مدیپول برنامه توسعه‌ی سریعی را از زمان تأسیس خود به اجرا گذاشته و این هم نشانه‌ای از ساختار مدیریتی قوی و آینده‌نگر این دانشگاه است. در زیر فهرستی از دانشکده‌های مدیپول ذکر می‌شود:

  • دانشکده بین‌المللی پزشکی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده هنرهای زیبا، طراحی و معماری
  • دانشکده تعلیم‌وتربیت
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده علوم‌انسانی و اجتماعی
  • دانشکده علوم بازرگانی و مدیریت
  • دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
  • دانشکده علوم بهداشت

رشته های دانشگاه مدیپول استانبول

ارائه رشته‌های پرطرف‌دار آن هم با استانداردهای بالا از نقاط قوت هر دانشگاهی است. دانشگاه مدیپول استانبول تقریباً برای هر سلیقه و علاقه‌ای، گلچینی از بهترین رشته‌های دانشگاهی را با طیف وسیع موضوعی ارائه کرده است تا علاقه‌مندان تحصیل در این مجموعه از تنوع انتخاب بالایی برخوردار شوند. فراموش نکنیم که این دانشگاه در بسیاری از این رشته‌ها به یک برند معتبر آموزشی و دانشگاهی در داخل و خارج ترکیه تبدیل شده است. برخی از رشته‌های مهم این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • مامایی
  • فیزیوتراپی و توان‌بخشی
  • پرستاری
  • مهندسی رایانه
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی صنایع

امکانات رفاهی دانشگاه مدیپول استانبول

ارائه خدمات رفاهی درجه یک در کنار خدمات آموزشی باکیفیت، یکی از ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر دانشگاه‌های برجسته است. دانشگاه مدیپول استانبول در زمینه ارائه خدمات رفاهی مطابق با استانداردهای بین‌المللی هم رقابت نزدیکی  با سایر دانشگاه‌های تراز اول ترکیه و منطقه داشته و خدمات رفاهی گسترده‌ای را در پردیس‌ها و خوابگاه‌های این دانشگاه در دسترس دانشجویانش قرارداده تا آنها با امنیت فکری بیشتری در موضوعات درسی خود متمرکز شوند. برخی از این خدمات در لیست زیر ذکر می‌شود:

  • خدمات بانکی
  • لوازم‌التحریرفروشی
  • کتابخانه
  • خدمات غذایی – کافه‌ها
  • منوی غذای ماهانه
  • خدمات بهداشتی
  • مرکز مشاوره تغذیه و رژیم غذایی
  • واحد مشاوره روان‌شناسی
  • فعالیت‌های ورزشی
  • باشگاه‌های دانشجویی
  • آزمایشگاه انفورماتیک
  • امنیت پردیس
  • آموزش عملی
  • فرصت‌های پروژه دانشجویی
  • دفتر اشتغال
  • سایر خدمات

امکانات خوابگاه دانشگاه مدیپول استانبول

در پردیس دانشگاه واقع در Unkapanı خوابگاهی از دانشگاه به دانشجویان اختصاص داده نشده است. اما فاتح و اطراف آن که پردیس این دانشگاه در آن قرار دارد، منطقه‌ای است که دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های خصوصی و دولتی در آن متمرکز شده‌اند. علاوه بر این به دلیل موقعیت مکانی آن دسترسی به بسیاری از مراکز اسکان استانبول از قبیل مهمان‌سراهای دانشجویی، مهمان‌خانه‌های عمومی و … آسان است. در زمان ثبت‌نام، بروشوری در مورد خوابگاه‌های خصوصی و دولتی، مهمان‌سراها و مهمان‌خانه‌های اطراف دانشگاه در اختیار دانشجویان و والدین قرار داده می‌شود.

در پردیس‌های کاواجیک Kavacık دانشگاه ، خوابگاه‌های دانشجویی برای مجموع ۲۴۲۰ نفر، ۱۸۵۰ برای دختران و ۵۷۰ برای پسران وجود دارد. خوابگاه‌های دخترانه دارای اتاق‌های ۳ و ۴ نفره است درحالی‌که خوابگاه‌های پسرانه دارای اتاق‌های یک‌نفره و ۳ نفره است.

آدرس دانشگاه مدیپول استانبول

پردیس Kavacık دانشگاه مدیپول استانبول در محدوده منطقه بیکوز در سمت آناتولی قرار دارد. در تقاطع Kavacık قبل از پل فاتح سلطان محمت قرار دارد و در مسیر وسایل حمل‌ونقل عمومی واقع شده است.

آدرس دقیق دانشگاه: استانبول، بیکوز۳۴۸۱۰،جاده اکینجیلرشماره ۱۹ تقاطع کاواجیک، محله کاواجیک

جمع بندی

بر اساس اطلاعات مهمی که در این مقاله درباره موضوعات مرتبط با دانشگاه مدیپول استانبول گفته شد به‌نظر می‌رسد این دانشگاه ممتاز با ویژگی‌های استثنایی خود انتخاب بسیار مناسبی برای متقاضیان ایرانی باشد. آموزش باکیفیت، رشته‌های پرطرف‌دار، شرایط پذیرش بدون آزمون و بسیاری از مزیت‌های دیگر، این دانشگاه را در موقعیت ویژه‌ای برای متقاضیان بین‌المللی قرار داده است. شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و طی‌کردن یک مسیر آسان برای اخذ پذیرش مدیپول از مشورت مشاوران امین و پرسابقه مجموعه آرتان‌بورس‌تاپ بهره‌مند شوید. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بخشی از سؤالات پرتکرار کاربران و پاسخ‌های کوتاه اما دقیق به این سؤالات:

سؤالات متداول کاربران در مورد دانشگاه مدیپول استانبول

باتوجه‌به کیفیت بالای رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه، می‌توان گفت شهریه‌های بسیاری از این رشته‌ها در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های خصوصی و حتی برخی از دانشگاه‌های دولتی بسیار مناسب است. برای اطلاع از آخرین بروزرسانی شهریه‌ها به بخش شهریه‌های این مقاله مراجعه نمائید.

خوشبختانه همان طور که انتظار می‌رفت این دانشگاه با این ‌همه شایستگی، با افتخار در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران است و متقاضیان با خیالی آسوده می‌توانند برای اپلای آن اقدام کنند.

بله خوشبختانه دانشگاه مدیپول استانبول فرصت‌های بورسیه‌ای متعددی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است که می‌توانید در بخش بورسیه‌های این مقاله از آنها مطلع گردید.

بله دانشگاه مدیپول استانبول رشته‌های جذاب بسیاری را از طریق دپارتمان‌های مختلف به علاقه‌مندان تحصیلات تکمیلی در دوره‌های ارشد و دکتری ارائه می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
guest
۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارتباط با مشاوران بورس تاپ

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

پیشنهاد می‌کنم مقالات زیر رو هم ببینید

دانشگاه مدیپول استانبول
لوگوی دانشگاه مدیپول استانبول
پذیرش باز است

نام دانشگاه به زبان انگلیسی:
Istanbul Medipol University

نوع دانشگاه:
خصوصی

نحوه پذیرش:

شرط معدل دیپلم

برنامه تبادل دانشجویی:
اراسموس – فارابی – بیرونی

رتبه در میان دانشگاه های ترکیه:
۶۰

زبان آموزشی:
ترکی – انگلیسی

مورد تایید ایران:
مورد تایید وزارت علوم

مورد تایید اروپا و آمریکا:
است

تعداد دانشکده:
۱۲

مقالات به‌روز شده