بورس تاپ

دانشگاه لقمان حکیم

دانشگاه های جوان در کنار تجربه کم خود همیشه سرشار از انرژی و انگیزه کاری هستند. دانشگاه لقمان حکیم هم از آن دانشگاه های جوان ولی پرانگیزه ترکیه است که در سال های نزدیک تحرک خوبی در فضای دانشگاهی ترکیه داشته است. این دانشگاه توسط بنیادی تاسیس شد که تجربه پرباری در امر آموزش داشته و از سال ۱۹۷۸ تمام منابع خود را وقف خدمات آموزشی کرده است.

دانشگاه لقمان حکیم به‌عنوان یک دانشگاه تازه‌تأسیس در ترکیه در میان دانشجویان به‌ویژه دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند طرف‌دار زیادی دارد. به این دلیل که این دانشگاه توجه بیشتری روی رشته‌های مرتبط با پزشکی دارد. همچنین این دانشگاه به تلاش خود برای تبدیل‌شدن به دانشگاهی با شهرت جهانی ادامه می‌دهد که با ترکیب دانش شرق و غرب در حوزه سلامت، به دانشگاهی با رویکرد آموزشی منحصربه‌فرد خود تبدیل شود.

گفتنی است که دانشگاه لقمان حکیم امکان پذیرش با شرط معدل را هم برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است  که سبب می‌شود دانشجویان زیادی برای تحصیل در ترکیه این دانشگاه را انتخاب کنند. در همین راستا در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد شرایط پذیرش، آزمون ورودی، بورسیه‌های تحصیلی، شهریه و  دیگر اطلاعاتی که برای تحصیل در این دانشگاه نیاز دارید را در اختیارتان قرار داه‌ایم. همچنین می‌توانید برای دسترسی راحت‌تر به بخش‌های مختلف مقاله به لیست خلاصه اطلاعات دانشگاه که در ادامه متن قرار گرفته است، مراجعه کنید.

لوگو دانشگاه لقمان حکیم
نام دانشگاه

یدی تپه (lokman hekim university)

نوع دانشگاه

خصوصی

شهر

استانبول

سال تاسیس

۲۰۱۷ میلادی

مورد تایید ایران:

مورد ایران نیست

مورد تایید اروپا و آمریکا

است

نحوه پذیرش

شرط معدل دیپلم یا آزمون‌های بین‌المللی

رتبه در ترکیه

۱۷۳

برنامه تبادل دانشجویی

اراسموس پلاس - فارابی

تعداد دانشکده

۵

زبان آموزشی

ترکی - انگلیسی

مقاطع تحصیلی

کارشناسی - کارشناسی ارشد - دکتری

پذیرش باز است

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تاریخچه دانشگاه لقمان حکیم ترکیه

دانشگاه لقمان حکیم (LHU) یک دانشگاه خصوصی است که در سال ۲۰۱۷ توسط بنیاد Sevgi در آنکارا تأسیس شد. نقطه قوت این دانشگاه ارائه رشته‌های پرطرف‌دار گروه پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) و بهداشت است که باکیفیت بالایی در آن ارائه می‌شوند. همچنین برای ایجاد فرصت‌‌های تحصیلی و کارآموزی بین‌المللی برای دانشجویان خود، مشارکت فعالی در برنامه‌های اراسموس پلاس و فارابی دارد. دانشگاه لقمان در سال تحصیلی ۱۹-۲۰۱۸ فعالیت علمی خود را آغاز کرد. این دانشگاه با ۲۳۷۷ دانشجو در ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی در ۵ دانشکده شامل دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم بهداشتی و دانشکده علوم ورزشی و یک مدرسه عالی فنی حرفه ای خدمات بهداشت حرفه‌ای با ۱۰ مدرک کاردانی و همچنین یک موسسه تحصیلات تکمیلی در زمینه علوم بهداشتی به تحصیل و آموزش ادامه می‌دهد.

همچنین ۱۳ مرکز کاربردی و تحقیقاتی در مرکز تحقیقاتی  دانشگاه وجود دارد. دقت داشته باشید که زبان‌آموزشی این دانشگاه ترکی است. ولی ۲ رشته پزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

مزایا دانشگاه لقمان حکیم آنکارا

مزایای تحصیل در دانشگاه لقمان حکیم استانبول

خوب است بدانید که دانشگاه از شرایط و ویژگی‌های ممتازی برای دانشجویان برخوردار است از جمله این ویژگی ها وجود آزمایشگاه‌های مدرن و کتابخانه‌های بزرگ است و دیگر امتیازاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

  • دانشگاه لقمان حکیم به‌عنوان یک دانشگاه با مضمون سلامت و بهداشت، می‌تواند نقش فعالی در تحقیقات داشته باشد، جایی که امکان طی کردن دوره‌های حضوری یا آنلاین از اساتیدی که مطالعات بین‌المللی انجام داده‌اند و متخصص در زمینه خود هستند، وجود دارد.
  • فرصتی برای انجام تحقیقات در آزمایشگاه‌های چندرشته‌ای با آخرین فناوری، مجهز به تجهیزات مدرن، نوید یک زندگی دانشگاهی بدون نگرانی از آینده، با فرصت تمرین، تحقیق، کارآموزی در مراکز خود و حتی شروع کار پس از فارغ‌التحصیلی را فراهم ساخته است.
  • زبان‌آموزشی تمامی رشته‌های دانشگاه به جز رشته‌های پزشکی و داروسازی ترکی است. با برنامه فشرده انگلیسی گنجانده شده در برنامه درسی بدون کلاس مقدماتی بدون ازدست‌دادن یک سال در دانشگاه، دانشجویان می‌توانند با سطح “B1” از زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شوند.
  • در دانشکده پزشکی این دانشگاه ۹ آزمایشگاه چندرشته‌ای شامل آزمایشگاه‌های شبیه‌سازی و تشریح آناتومی وجود دارد که با آخرین تکنولوژی ساخته شده و مجهز به تجهیزات مدرن برای دروس تمرینی دانشجویان است. دانشگاه لقمان حکیم با بیمارستان لقمان حکیم آنکارا سینجان که بالاترین ظرفیت تخت را در بین بیمارستان‌های خصوصی دارد در آنکارا و بیمارستان لقمان حکیم آکای ارتباط بسیار نزدیکی دارد. همچنین دانشجویان آموزش‌های عملی خود را در این بیمارستان‌ها می‌گذرانند و دوره‌های کارآموزی خود را در این بیمارستان‌ها طی می‌کنند.
  • دانشگاه لقمان حکیم آنکارا با برنامه‌های “دو رشته اصلی و فرعی” امکان انجام برنامه‌های دو رشته‌ای اصلی (امکان تحصیل هم‌زمان ۲ رشته مرتبط دانشگاهی) و فرعی (پاس‌کردن واحدهایی از رشته‌های دیگر ولی مرتبط با رشته اصلی) از بین برنامه‌های انجام شده در دانشگاه را قرار داده است.
  • برنامه مدرک دو رشته‌ای به دانشجویانی که شرایط موفقیت و سایر شرایط لازم را دارند این امکان را می‌دهد که دو دوره دیپلم را به طور هم‌زمان بگذرانند و دو دیپلم جداگانه دریافت کنند.
  • برنامه گواهینامه فرعی به دانشجویانی که در یک برنامه دیپلم ثبت‌نام کرده‌اند این امکان را می‌دهد که با گذراندن تعداد محدودی واحد در مورد یک موضوع خاص در محدوده برنامه دیپلم دیگر، مدرکی (گواهی فرعی) را دریافت کند که جایگزین دیپلم نمی‌شود.
  • دانشگاه لقمان حکیم گرچه مورد تأیید ایران نیست اما دارای اعتبار بین‌المللی است و در برنامه‌های تبادل دانشجویی اراسموس پلاس، مولانا و فارابی مشارکت دارد.
  • لقمان حکیم محبوبت‌ترین رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مامایی را دارد، با این وجود در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه قرار نگرفته است. اما در چارچوب برنامه مولانا با دانشگاه علوم پزشکی ایران همکاری دارد. بنابراین اگر تأییدیه وزارت بهداشت ایران برای شما اهمیت دارد وارد لینک مربوطه شده و دانشگاه هدف خود را انتخاب کنید.

تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه لقمان حکیم

رتبه و رنکینگ دانشگاه لقمان حکیم

باید بدانیم که رتبه یک دانشگاه به شاخص‌های آموزشی، تحقیقی بسیاری بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها داشتن امکانات آموزشی – رفاهی بالا، ارائه دوره‌های کارآموزی برای رشته‌های کاربردی و انتشار مقالات علمی، پژوهشی قابل رفرنس است. دانشگاه لقمان حکیم آنکارا با وجود سن کم آموزشی پیشرفت خوبی را در زمینه بهبود استانداردهای خود تجربه کرده است. در جدول زیر رتبه و رنکینگ این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی قرار گرفته:

سطح رتبه دهیرتبه
رتبه  جهانی۱۰۱۳۳
رتبه  داخل ترکیه۱۷۳

شرایط پذیرش دانشگاه لقمان حکیم آنکارا

متقاضیان برای دریافت پذیرش دانشگاه خصوصی لقمان حکیم باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان با معدل بالای ۱۵ باشند. بیشتر دانشگاه های خصوصی ترکیه با وجود برخورداری از استانداردهای آموزشی بالا و دارا بودن امکانات فوق‌العاده‌ باز هم شرایط پذیرش بدون آزمون ورودی را دارند. ازاین‌رو عزیزانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند می‌توانند لیست کامل دانشگاه‌های خصوصی ترکیه را در صفحه دانشگاه های خصوصی ترکیه مطالعه کنند. از طرفی متقاضیان دانشگاه لقمان حکیم می‌توانند از طریق ارائه نتایج آزمون‌های بین‌المللی برای پذیرش این دانشگاه اقدام نمایند. از طرفی باید بدانید که متقاضیان باید دارای مدرک زبان ترکی برای برنامه‌های به زبان ترکی و انگلیسی برای دوره‌های پزشکی و داروسازی که به انگلیسی برگزار می‌شود باشند که شرایط آزمون زبان ترکی و انگلیسی وهمچنین حداقل نمره حدنصاب که باید در این آزمون‌ها کسب کنند در لیست زیر قرار گرفته است:

  • داوطلبانی که حق ثبت‌نام دارند باید سطح مهارت ترکی خود را تأیید کنند.
  • کسانی که نتوانند سطح مهارت خود را در زبان ترکی ثابت کنند، نمی‌توانند آموزش را شروع کنند.
  • گواهینامه‌های قابل‌قبول مهارت ترکی مراکز تحقیقاتی و کاربردی زبان ترکی دانشگاه‌ها یا مؤسسات یونس امره.
  • با سطح C1 دانشجو می‌تواند در دانشگاه شروع به تحصیل کند.
  • سطح B2-B1 ترکی کافی نیست، اما قابل ارتقا است. به این صورت که دانشجویان می‌توانند در دوره کارشناسی ثبت‌نام کنند اما به این شرط که دوره ترکی را بگذرانند سپس می‌تواند شروع به تحصیل کنند. بااین‌حال، دانشجویان باید آن را مستند کنند.
  • حداكثر تا شروع سال سوم تحصيلي سطح تركي خود را به سطح C1 برسانند. در پایان این دوره کسانی که سطح ترکی آنها هنوز B2-B1 است نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند و تا زمانی که سطح زبان خود را به سطح C1 برسانند، ثبت‌نام آنها در این مدت متوقف می‌شود.
  • سطح B1 زبان انگلیسی

نکات بیشترنکته:
با برنامه فشرده انگلیسی که در برنامه درسی در دانشگاه بدون کلاس مقدماتی گنجانده شده است، هدف این است که دانشجویان با سطح “B1” انگلیسی فارغ التحصیل شوند.

شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه لقمان حکیم

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه لقمان حکیم

این دانشگاه دارای ۱۸ رشته در مقطع کارشناسی است. در همین راستا دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لقمان حکیم را دارند باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط با رشته‌ای که تصمیم دارند تحصیلات خود را ادامه دهند باشند. همچنین باید دارای مدرک آلس (ALES) با امتیاز حداقل ۵۵ باشند.

شرایط پذیرش دکتری در دانشگاه لقمان حکیم

خوشبختانه دانشگاه لقمان علاوه بر ارائه رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد چندین رشته مهم در مقطع دکتری نیز ارائه می‌دهد. به همین منظور دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه باید دارای مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته موردنظر خود را داشته باشند. همچنین ارائه مدرک آلس (ALES) با امتیاز بالای ۵۵ ضروری است.

برای همه رشته‌های مقطع دکتری ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی (معدل تافل بالای ۶۶) ضروری است.

نکات بیشترنکته:
دانشجویان برای دریافت دکترای تکمیلی پزشکی باید فارغ‌التحصیل از دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی باشند.

مدارک ثبت نام دانشگاه لقمان حکیم

به‌طورکلی متقاضیان پس از دریافت پذیرش باید تمام مدارک لازم برای ثبت‌نام در این دانشگاه را در تاریخ مشخص شده

در وب‌سایت دانشگاه بارگذاری کنند. مدارک لازم برای ثبت‌نام در لیست زیر قرار گرفته است:

  1. ارائه دیپلم دبیرستان همراه با ترجمه ترکی یا انگلیسی
  2. ارائه نتیجه آزمون بین‌المللی همراه با ترجمه ترکی یا انگلیسی
  3. ریز نمرات دبیرستان
  4. کپی پاسپورت
  5. گواهی مهارت زبان، در صورت وجود
  6. عکس

نکات بیشترنکته:
داوطلبانی که در سال آخر دبیرستان هستند و هنوز دیپلم دبیرستان خود را دریافت نکرده اند، می توانند با مدرک صادر شده از موسسه آموزش متوسطه محل تحصیل خود با ذکر تاریخ فارغ التحصیلی که ترکی یا ترجمه تایید شده از مدرک تحصیلی است، درخواست دهند.

آزمون های لازم برای پذیرش در لقمان حکیم

خبر خوب این که دانشگاه لقمان حکیم ترکیه شرط معدل دبیرستان با حداقل نمره قابل‌قبول مورد تأیید دانشگاه را برای پذیرش دانشجویان فراهم ساخته است. از طرفی متقاضیان می‌توانند در صورت نداشتن مدرک دیپلم با معدل قابل‌قبول با ارائه نتایج آزمون‌های بین‌المللی (SAT,ACT,GCE,IB,MATURA) با حداقل نمره حدنصاب برای پذیرش این دانشگاه اقدام نمایند.

بورسیه دانشگاه لقمان حکیم آنکارا

بورسیه دانشگاه لقمان حکیم برای دانشجویان

باتوجه‌به اینکه دانشگاه لقمان یک دانشگاه خصوصی است با ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در این دانشگاه هستند هزینه‌های تحصیل دانشجویان را از ۱۰ الی ۷۰ درصد کاهش دهد. به همین منظور بورسیه‌های زیر را به دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌دهد.

  1. بورسیه موفقیت تحصیلی
  2. تخفیف خواهر و برادری و همسری
  3. تخفیف معلولیت جسمی
  4. تخفیف ویزیت و آزمایش‌های پزشکی

شرایط بورسیه دانشگاه لقمان حکیم

همان‌طور که گفته شد این دانشگاه در نظر دارد با ارائه بورسیه‌های متنوع تحصیلی هزینه‌های تحصیل دانشجویان را تا مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد. ازاین‌رو به دانشجویانی که شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه  را دارند بورسیه تعلق می‌گیرد. شرایط دریافت بورسیه به‌صورت زیر است:

  • بورسیه موفقیت تحصیلی: پس از پایان سال تحصیلی به ۵ نفر اول دانشجویان همه رشته‌های دانشگاه لقمان حکیم این بورسیه به مدت ۸ ماه داده می‌شود و میزان و درصدهای آن بستگی به تصمیم هیئت‌امنای دانشگاه دارد.
  • تخفیف خواهر و برادری و همسری: به هریک از خواهران و برادران و همسران دانشجویانی که به‌صورت هم‌زمان در یکی از رشته‌های دانشگاه تحصیل می‌کنند به میزان ۱۰% تخفیف در شهریه ارائه می‌شود.
  • تخفیف معلولیت جسمی: به معلولین بالای ۴۰% تأیید شده از طرف مراجع صالح ۱۰% تخفیف در شهریه داده می‌شود.
  • تخفیف ویزیت و آزمایش‌های پزشکی: برای همه دانشجویان ویزیت در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دانشگاه رایگان بوده و برای آزمایش‌ها و خدمات دیگر ۷۰% تخفیف در هزینه داده می‌شود.

شهریه دانشگاه لقمان حکیم

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد ازآنجایی‌که دانشگاه لقمان حکیم یک دانشگاه خصوصی است باتوجه‌به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهد شهریه آن نسبت به دانشگاه‌های دولتی بیشتر است. اما این دانشگاه با ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی سعی کرده است پرداخت شهریه را برای دانشجویان تا مقدار زیادی کاهش دهد. در جدول زیر لیست رشته‌ها همراه با شهریه هرکدام جمع‌آوری شده است:

پزشکی

پزشکی (Bachelor of Medicine)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۴٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۴٫۰۰۰ لیر در سال
پزشکی (ترکی)

پزشکی (Bachelor of Medicine)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۱۶٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۱۶٫۰۰۰ لیر در سال
دندانپزشکی

لیسانس دندانپزشکی(Bachelor of Dentistry)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۴۷٫۸۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۴۷٫۸۰۰ لیر در سال
دندانپزشکی (ترکی)

لیسانس دندانپزشکی(Bachelor of Dentistry)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۱۰٫۸۸۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۱۰٫۸۸۰ لیر در سال
داروسازی

لیسانس داروسازی(Bachelors in Pharmacy)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۱۶٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۱۶٫۰۰۰ لیر در سال
داروسازی (ترکی)

لیسانس داروسازی(Bachelor of Pharmacy)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۸۷٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۸۷٫۰۰۰ لیر در سال
فیزیوتراپی

لیسانس فیزیوتراپی(Bachelor of Physiotherapy and Rehabilitation)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال
پرستاری

لیسانس پرستاری(Bachelor of Nursing)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال
مامایی

لیسانس مامایی(Bachelor of Midwifery)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال
تغذیه و رژیم غذایی

لیسانس تغذیه و رژیم غذایی(Bachelor of Biomedical Engineering)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۵۵٫۸۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۵۵٫۸۰۰ لیر در سال
گفتار درمانی

لیسانس گفتار درمانی(Bachelor of Speech Therapy)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال
مربیگری

لیسانس مربیگری(Bachelor of coaching)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۷٫۲۰۰ لیر در سال

دانشکده های دانشگاه لقمان حکیم

این دانشگاه دارای ۵ دانشکده است که در مقاطع مختلف کارشناسی  در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد. در قسمت زیر لیست تمام دانشکده‌های لقمان حکیم تهیه شده:

  1. دانشگاه پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده علوم بهداشت
  5. دانشکده ورزش

نکات بیشترنکته:
لازم است بدانیم که برنامه‌های مقطع کاردانی در مدارس عالی فنی‌حرفه‌ای و برنامه‌‌های ارشد و دکتری در موسسات تحصیلات تکمیلی دانشگاه لفمان حکیم به دانشجویان ارائه می‌شود.

رشته های دانشگاه لقمان حکیم

پرطرفدارترین رشته های دانشگاه لقمان حکیم استانبول

دانشگاه حکیم در ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۸ رشته در مقطع دکترا (Ph.D.) از سراسر کشورهای دنیا، پذیرای دانشجویان است. همچنین دانشگاه مدیپل آنکارا که یکی از دانشگاه های مطرح ترکیه است دارای تمام رشته های تاپ و پرطرف‌دار با امکانات آموزشی و علمی در سطح بالاست. می‌توانید اطلاعات کامل و دقیق این دانشگاه را در این صفحه مشاهده کنید. در ادامه متن، نام ۱۰ رشته مهم و پرطرف‌دار دانشگاه لقمان حکیم قرار داده شده است.

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی
  • تغذیه و رژیم غذایی
  • پرستاری
  • مامایی
  • شنوایی‌سنجی
  • گفتاردرمانی
  • کاردرمانی

تحصیل داروسازی در ترکیه جز رشته‌های پر متقاضی برای اپلای تحصیلی است که دانشگه لقمان حکیم یکی از دانشگاه‌های مطرح در این زمینه به حساب می‌آید. شرایط قبولی در رشته داروسازی را می‌توانید در صفحه مربوطه  مطالعه کنید و در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی، مشاوران مجموعه بورس تاپ پاسخگوی شما خواهند بود.

امکانات رفاهی دانشگاه لقمان حکیم آنکارا

دانشگاه لقمان حکیم آنکارا امکاناتی نظیر سالن‌های غذاخوری، سالن‌ اجتماعات، امکانات ورزشی و بهداشتی مناسبی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. همچنین این دانشگاه دارای کتابخانه‌ای مجهز با منابع، کتاب، مقالات و پایان‌نامه‌های موردنیاز دانشجویان است که امکان دسترسی به آن‌ها برای تمام دانشجویان فراهم شده. در ادامه متن لیست دیگر امکانات این دانشگاه را مشاهده می‌کنید:

  • سالن ورزش
  • استخر
  • مرکز پزشکی
  • خوابگاه
  • کافه تریا
  • امنیت
  • مرکز کپی
  • استودیو رادیو
  • پارک

خوابگاه دانشگاه لقمان حکیم

این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در خود دانشگاه خوابگاهی در نظر نگرفته است. اما خبر خوب این که دانشگاه برای رفاه دانشجویان خود با خوابگاه‌های خصوصی (دخترانه و پسرانه) قرارداد بسته است. همچنین، دانشجویان در صورت تمایل و اینکه هزینه خوابگاه مقرن به صرفه باشد میتوانند در زمان پذیرش به خوابگاه‌های دولتی نیز مراجعه کنند و برای دریافت اقامت در این خوابگاه‌ها ثبت‌نام لازم را انجام دهند.

آدرس دانشگاه لقمان حکیم

خوشبختانه دانشگاه لقمان حکیم در منطقه‌ای از شهر آنکارا قرار گرفته است که ۸ کیلومتر تا مرکز شهر، ۱۲ کیلومتر تا جاده کمربندی، ۴ کیلومتر تا ترمینال اتوبوس بین‌شهری، ۸٫۵ کیلومتر تا ایستگاه قطار سریع‌السیر (YHT) و ۳۴ کیلومتر تا فرودگاه فاصله دارد که دسترسی بالایی به وسایل حمل‌ونقل عمومی دارد.

آدرس دقیق دانشگاه: آنکارا، چانکایا ۰۶۵۱۰، فرعی ۲۱۷۹ ش:۶، سویوت اوزو

آنکارا جز شهرهایی است که برای گردشگران پرجاذبه است و دانشگاه‌های آن جز پر متقاضی‌ترین دانشگاه‌هایی هستند که دانشجویان بین‌المللی برای آن‌ها درخواست می‌دهند. این شهر دانشگاه‌های خصوصی و دولتی بسیار خوبی دارد که می‌توانید در مقاله بهترین دانشگاه های آنکارا  با آن‌ها آشنا شده و سپس دانشگاه مطلوب خود را انتخاب کنید.

جمع بندی

باتوجه‌به توضیحاتی که در این مقاله داده‌ایم، شما می‌توانید تمام اطلاعات جامع و لازم راجع به دانشگاه لقمان حکیم ترکیه را یکجا مطالعه کنید. همچنین سعی کردیم تا شرایط پذیرش، ویژگی‌های شاخص و امکانات دانشگاه را برایتان توضیح دهیم. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را درمورد ادامه تحصیل در رشته موردنظرتان در این دانشگاه بگیرید. چنانچه اگر سؤالی درمورد پذیرش دانشگاه لقمان دارید، می‌توانید آن  را با ما  در میان بگذارید. قطعاً در کم‌تر از ۲۴ ساعت همکاران ما در تیم بورس تاپ، به سؤالات شما پاسخ خواهند داد.

سؤالات متداول کاربران درباره دانشگاه لقمان حکیم

باتوجه‌به اینکه شهریه رشته های مختلف متغیر است ما در جدولی لیست رشته‌ها همراه با شهریه آنها را قرار داده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به بخش شهریه ها اطلاعات کامل هزینه ها را به دست آورید.

با وجود اینکه این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران نیست  اما خبر خوب این است که به دلیل مشارکت این دانشگاه در برنامه‌های اراسموس کلیه مدارک آن در اغلب کشورهای اروپایی مورد پذیرش است و شما  با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد اعتبار مدرک تحصیلی این دانشگاه به دست آورید.

این دانشگاه توانسته در میان دانشگاه های خوب ترکیه رتبه ۱۷۳ و در میان بهترین دانشگاه‌های دنیا رتبه ۱۰۱۳۳ را کسب کند.

خود دانشگاه خوابگاه ندارد؛ اما برای آسایش دانشجویان خود با خوابگاه‌های خصوصی دخترانه و پسرانه قرار دادبسته است که دانشجویان می‌توانند در آنجا اسکان بگیرند.

دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه لقمان حکیم می‌توانند همین حالا با مشاوران ما در تیم بورس‌تاپ تماس بگیرند تا درباره هرآنچه برای تحصیل در این دانشگاه نیاز است از جمله آزمون ورودی، بورسیه‌های تحصیلی، شهریه دانشگاه و موارد مشابه اطلاعات کامل‌تری دریافت نمایند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

۳/۵ – (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
guest
۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارتباط با مشاوران بورس تاپ

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

پیشنهاد می‌کنم مقالات زیر رو هم ببینید

لوگو دانشگاه لقمان حکیم
دانشگاه لقمان حکیم
پذیرش باز است

نام دانشگاه به زبان انگلیسی:
lokman hekim university

نوع دانشگاه:
خصوصی

نحوه پذیرش:

شرط معدل دیپلم یا آزمون‌های بین‌المللی

برنامه تبادل دانشجویی:
اراسموس پلاس – فارابی

رتبه در میان دانشگاه های ترکیه:
۱۷۳

زبان آموزشی:
ترکی – انگلیسی

مورد تایید ایران:
مورد تایید ایران نیست 

مورد تایید اروپا و آمریکا:
است

تعداد دانشکده:
۵

مقالات به‌روز شده