بورس تاپ

دانشگاه جراح پاشا

دانشگاه جراح پاشا به دانشجویان خود فرصت توسعه چند جانبه با ارائه خدمات گسترده در  زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و البته تحصیلی را می‌دهد. پردیس CerrahpaşaAvcılar بزرگ‌ترین پردیس دانشگاه جراح پاشا است. گرچه پردیس مرکزی نیست، اما رتبه اول ترکیه در میانپردیس‌هایی با بیشترین زمین را دارد. به‌طورکلی مرکز آموزش عالی جراح پاشا فارغ از جنبه‌های علمی – آموزشی آن که به طور نمونه دانشکده پزشکی جراح پاشا شهرت بسیاری دارد، از موقعیت جغرافیایی بسیاری خوبی برخوردار است چراکهدر مرکز شهر استانبول واقع شده است و دسترسی بسیار خوبی به نقاط مهم و دیدنی شهر دارد.

لوگوی دانشگاه جراح پاشا
نام دانشگاه

جراح پاشا (Istanbul Cerrahpasa University)

نوع دانشگاه

دولتی

شهر

استانبول

سال تاسیس

۲۰۱۸ میلادی

مورد تایید ایران:

مورد تایید است

مورد تایید اروپا و آمریکا

مورد تایید است

نحوه پذیرش

شرط معدل دیپلم و آزمون‌های بین‌المللی

رتبه در ترکیه

۹۲

برنامه تبادل دانشجویی

اراسموس - فارابی - مولانا

تعداد دانشکده

۱۰

زبان آموزشی

ترکی - انگلیسی

مقاطع تحصیلی

کارشناسی - کارشناسی ارشد - دکتری

پذیرش باز است

آنچه در این مطلب خواهید خواند

معرفی تاریخچه دانشگاه جراح پاشا ترکیه

دانشگاه استانبول، به عنوان یکی از ۲۰ دانشگاه قدیمی جهان و اولین دانشگاه مدرن جمهوری ترکیه، پایه و اساس دانشگاه جراح پاشا راتشکیل می‌دهد. دانشگاه جراح پاشا در شهر استانبول واقع شده است که در اصل با جدا شدن از دانشگاه استانبول در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد.دانشگاه جراح پاشا نام خود را از Cerrah Mehmed Pasha گرفته و همچنان به دانشگاه استانبول وابسته است. این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده، ۶ مؤسسه تحصیلات تکمیلی، ۱مدرسه عالی، ۵ مدرسه فنی حرفه‌ای و ۱۰ مرکز تحقیقاتی است که با قرارگیری در ۸ پردیس دانشگاه، برنامه‌های آموزشی خود را ارائه می‌دهد.

دنیای امروز، به گونه‌ای است که انتظار می‌رود افراد بتوانند علاوه بر تحصیلات دانشگاهی،به تولید اطلاعات و فناوری بپردازند که از این طریق برای جامعه خود، ارزش افزوده ایجاد کنند. در همین راستا دانشگاه جراح پاشا با تأیید شورای آموزش عالی، موفق به کسب عنوان «دانشگاه پژوهشی» شده است. دانشگاه جراح پاشا استانبول با آگاهی از وظیفه‌ای که به آن محول شده، قصد دارد با مدلی جدید، به مرکزی تبدیل شود که در آن فناوری تولید شده، قابلیت توزیع داشته باشد که بدین واسطه فعالیت‌های کارآفرینی را تقویت کند. علاوه بر این،مرکز آموزش عالی جراح پاشا از یک‌ سوتعامل میان دانشگاه و صنعت و از سوی دیگردانشگاه و انجمن‌های مردم نهاد را در اولویت‌های خود قرار داده است.این دانشگاه باخدمات علمی سطح بالای خود، افرادیبا مهارت‌های اجتماعی و تحصیلی را آموزش می‌دهد که این افراد با بهره‌گیری از مزایای دانشگاه در راستای شعار «بهترین بودن» عمل می‌کنند.

مزایای دانشگاه جراح پاشا استانبول

دانشگاه جراح پاشا به عنوان یک دانشگاه پیشرو در سطح ملی و بین‌المللی،نه تنها به توسعه افراد بلکه به همکاری بینبخش صنعت با دانشگاهو واحدهای مختلف آن اهمیت می‌دهد. دانشگاه جراح پاشایک دانشگاه تحقیقاتی معتبر است که با تجربه خود در زمینه‌های علوم بهداشت، مهندسی، علوم طبیعی و اجتماعی از سوی دانشجویان به عنوان یکی از بهتریندانشگاه‌های ترکیه انتخاب شده است.

از جمله اقدامات دانشگاه در جهت پیشرفت و مطرح کردن خود به عنوان دانشگاهی جهانی، تأسیس بنیاد توسعه جراح پاشابا هدف حمایت از آموزش، بهداشت، فرهنگ، فعالیت‌های علمی و تحقیق و توسعه در دانشگاه جراح پاشابود. بدین ترتیب ارتقای اثربخشی فارغ‌التحصیلان و اعضای دانشگاه استانبول Cerrahpaşa در همه جنبه‌ها دنبال می‌شود.در پایان هم بد نیست تنها به چند مرکز معتبر این دانشگاه جراح پاشا اشاره کنیم؛

  • مرکز تحقیقات و کاربردی آموزش از راه دور
  • مرکز تحقیقات و کاربردهای سلامت دهان و دندان
  • مرکز تحقیقات و کاربرد مهندسی زیست پزشکی
  • مرکزتحقیقات و کاربردی مدیریت انرژی
  • مرکز تحقیقات و کاربردهای طب سنتی و مکمل
  • مرکز تحقیقات و کاربرد بیماری‌ها و تومورهای هیپوفیز
  • مرکز تحقیقات و کاربردی برنامه‌ریزی شغلی
  • مرکز تحقیقات و کاربرد تعالی تحقیقات بالینی
  • مرکز تحقیقات و کاربردی مطالعات جنگلداری
  • مرکز کاربردی و تحقیقاتی مطالعات محیطی مؤسسات بهداشتی و درمانی

دانشگاه جراح پاشا مورد تایید وزارت علوم و بهداشت

اعتبار دانشگاه جراح پاشا

دانشگاه جراح پاشا فراتر از ارائه برنامه‌های آموزشی دوره‌های دانشگاهی خود، برای ارتقای سطح علمی و توسعه فردی دانشجویان،در برنامه‌های تبادل دانشجویی بین‌المللی اراسموس، مولانا و فارابی مشارکت فعال دارد. این برنامه‌ها فرصت‌هایی به دانشجویان می‌دهند که مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشند و برنامه‌های آموزشی مورد علاقه خود را در مؤسسات آموزش عالی کشورهای دیگر بگذرانند. دانشگاه جراح پاشا تأییدیه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ایران را دارد که از این نظر برای داوطلبانی که قصد دارند بعد از تکمیل تحصیلات خود در ترکیه به ایران بازگردند و فعالیت شغلی‌شان را آغاز کنند، گزینه ایده‌آلی است.

از آنجایی که جراح پاشا در لیست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است، می‌توانیم این دانشگاه را به صورت ویژه به دانشجویان رشته‌های پزشکی پیشنهاد دهیم، چرا که دانشگاه جراح پاشا به دانشکده پزشکی خود شهرت دارد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه جراح پاشا

در رتبه‌بندی جهانی URAP 2022-2023 که خلاصه‌ای از عملکرد علمی دانشگاه‌ها را در سایت خود منتشر می‌کند، دانشگاه جراح پاشا به جایگاه ۸۰ این سیستم رتبه دهی ارتقا یافت و در گروه ۱۰۰۰-۵۰۱ دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت. در این قسمت رتبه دانشگاه جراح پاشا را مطابق با داده‌های سایت رنکینگ دانشگاهی cwur.org در قالب جدولی ارائه می‌دهیم؛

سطح رتبه دهیرتبه
رتبه  جهانی۱۳۷۲
رتبه  داخل ترکیه۲۸

شرایط پذیرش دانشگاه جراح پاشا استانبول

دانشگاه دولتی جراح پاشا برنامه‌های آموزشی خود را در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. این دانشگاه جز دانشگاه‌های دولتی خوب ترکیه است که می‌تواند جز گزینه‌های اپلای شما قرار گیرد. اما اگر معدل دیپلم بالایی دارید و احساس می‌کنید واجد شرایط قبولی در دانشگاه‌های دولتی هستید، طبیعتاً گزینه‌های بیشتری برای اپلای خواهید داشت. بدین منظور لیست دانشگاه های دولتی ترکیه به همراه توضیحات هر کدام را مطالعه کنید. برای نهایی کردن دانشگاه دلخواه خود هم کافیست با تیم مشاوران ما در بورس تاپ تماس بگیرید تا به واسطه خدمات مشاوره تخصصی، مسیر مهاجرت و تحصیل شما در دانشگاه‌های ترکیه را هموار کنند.همچنین در ادامه شما را با شرایط پذیرش دانشگاه جراح پاشا در مقطع کارشناسی آشنا می‌کنیم؛

  • اصل دیپلم دبیرستان یا گواهی معادل و ترجمه ترکی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمییا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.
  • شرکت در آزمون YOS جراح پاشا یا ارائه دیپلم و یانتیجه آزمون‌های بین‌المللی مورد تأیید دانشگاه جراح پاشا
  • ارائه مدارک معتبر مهارت زبانی برای زبان‌های ترکی یا انگلیسی با توجه به زبان برنامه آموزشی

اساتید تحصیلات تکمیلی دانشگاه جراح پاشا

شرایط پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه جراح پاشا

به منظور آشنایی با شرایطی که دانشجویان بین‌المللی برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد جراح پاشا و دکتری جراح پاشا نیاز دارند، مدارک لازم دو مقطع را به طور جداگانه معرفی می‌کنیم. اما در ابتدا خوب است بدانیدکه از دانشجویانی که تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه جراح پاشا شروع می‌کنند، به استثنای «رشته‌های علوم بهداشت»، گواهی تأییدیه شورای آموزش عالی (به جز پناهندگان) خواسته می‌شود و گواهی معادل دیپلم مورد نیاز نخواهد بود.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه جراح پاشا:

  • ارائه مدرک کارشناسی و اصل دیپلم دبیرستان یا گواهی معادل و ترجمه ترکی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.
  • ریز نمرات دوره کارشناسی و ترجمه ترکی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.
  • ارائه مدارک معتبر مهارت زبانی برای زبان‌های ترکی یا انگلیسی با توجه به زبان برنامه آموزشی

نکات بیشترنکته:
داوطلبانی که در رشته‌های بهداشتی نیاز به انجام کار بالینی دارند و در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شوند باید گواهی معادل دیپلم صادره از شورای آموزش عالی را هنگام ثبت نام ارائه دهند.

شرایط پذیرش دکتری دانشگاه جراح پاشا:

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد، کارشناسی (برای دکتری مستقیم) و اصل دیپلم دبیرستان یا گواهی معادل و ترجمه ترکی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.
  • ریز نمرات دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و ترجمه ترکی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.
  • ارائه مدارک معتبر مهارت زبانی برای زبان‌های ترکی یا انگلیسی با توجه به زبان برنامه آموزشی

مدارک ثبت نام دانشگاه جراح پاشا

هنگامی که پذیرش شما از دانشگاه جراح پاشا نهایی شد، برای ثبت نام دانشگاه در کنار اسناد تحصیلی، به مدارکی نیاز دارید که در پایین آن‌ها را عنوان می‌کنیم؛

  • فتوکپی پاسپورت
  • عکس پرسنلی
  • آدرس ایمیل قابل دسترسی
  • فیش پرداخت یا رسید بانکی هزینه درخواست برای
  • آزمون یوس
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش

آزمون های لازم برای پذیرش در جراح پاشا

برای سهولت هر چه بیشتر شما داوطلبان گرامی، کلیه آزمون‌هایی که از شروط اخذ پذیرش دانشگاه جراح پاشا هستند را در قالب جدولی تدوین کرده‌ایم که می‌توانید توضیحات هر آزمون را در جدول مشاهده کنید؛

آزمونتوضیحاتامتیاز پزشکی و دندانپزشکیامتیاز سایر رشته‌هامدت اعتبار
آزمون یوس جراح پاشا(İÜCYÖS)

–        آزمون مهارت‌هاییادگیری پایه

–    برنامه انگلیسی دانشکده پزشکی از طریقİÜCYÖS دانشجو نمی‌پذیرد.

۹۰ از ۱۰۰۶۰ از ۱۰۰۱ سال
SAT

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی:

–    حداقل نمره کل ۱۲۰۰ از ۱۶۰۰ در استدلال SAT (SAT 1)

–    حداقل نمره ۶۸۰ از ۸۰۰ در بخش ریاضی آزمون SAT 1یا حداقل نمره ۶۸۰ از ۸۰۰ در هر یک از بخش‌های فیزیک، شیمییا زیست‌شناسی (مولکولی) و تست‌های موضوعی

—————–

سایر دانشکده‌ها و مدارس فنیحرفه‌ای:

–    حداقل نمره کل ۱۱۰۰ از ۱۶۰۰ در استدلال SAT (SAT 1)

–    حداقل نمره ۶۰۰ از ۸۰۰ در بخش ریاضی آزمون SAT 1 یا حداقل نمره ۶۰۰ از ۸۰۰ در هر یک از بخش‌های فیزیک، شیمی یا زیست‌شناسی (مولکولی یا اکولوژیکی) و تست‌های موضوعی

۱۲۰۰ از ۱۶۰۰۱۱۰۰ از ۱۶۰۰۲ سال
ACTامتیاز ترکیبی۲۵ از ۳۶۲۵ از ۳۶ 
GCEمدرک تحصیلی عمومی (سطح پیشرفته)۱۱ از ۱۸۱۱ از ۱۸نامحدود

بورسیه دانشگاه جراح پاشا استانبول

دانشگاه جراح پاشا به غیر از بورسیه‌های رایج در دانشگاه‌ها دو برنامه بورسیه خاص خود را دارد که برای اطلاع شما، آن‌ها را نام می‌بریم و در ادامه مقاله توضیحات هرکدام را ارائه می‌دهیم؛

  • بورسیه تشویقی
  • بورسیه حمایت آموزشی

شرایط بورسیه دانشگاه جراح پاشا

بنیاد توسعه دانشگاه جراح پاشا از سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ شروع به اعطای بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه کرده است. بورسیه‌ها با در نظر گرفتن معیارهای موفقیت تحصیلی و نیاز دانشجو تعیین می‌شوند.

مبلغ بورسیه تحصیلی به طور منظم توسط بنیاد توسعه دانشگاه جراح پاشا، ماهانه به حساب دانشجویان واجد شرایط واریز می‌شود. در حالی که بورسیه‌ها بر اساس اطلاعات دریافتی از طریق سامانه آزمون مرکزی برای سال اول تعیین می‌شوند، بورسیه‌ها از سال دوم توسط هیئت مدیره بنیادمورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این بورسیه هر ساله ادامه می‌یابد، مشروط بر اینکه میانگین نمرات (CGPA) دانشجویان کمتر از ۳٫۰۰ از ۴٫۰۰ نباشد.

  1. بورسیه تشویقی: به منظور افزایش پتانسیل علمی پژوهشگران، بنیاد توسعه دانشگاه جراح پاشا برای هر هماهنگ‌کننده پروژه، بورسیه تشویقی در نظر گرفته که فقط یک بار اعطا می‌شود و همه صاحبان پروژه می‌توانند درخواست این بورسیه را از دانشگاه جراح پاشا داشته باشند.
  2. حمایت آموزشی: در این برنامه بورسیه، دانشگاه جراح پاشا در نظر دارد جدا از بورسیه‌های اعطایی آغاز سال تحصیلی، به ۱۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی بورسیه «حمایت آموزشی» ارائه دهد.

شهریه دانشگاه جراح پاشا استانبول

شهریه‌هایی که در جدول زیر آورده‌ایم کاملاً دقیق و به‌روز هست چرا که این مبالغ مطابق با چیزیست که دانشگاه جراح پاشا در سایت خود اعلام کرده است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً جدول زیر را مشاهد کنید به این خاطر که رشته‌هایی که بسیاری از شما متقاضی تحصیل آن هستید در جدول زیر وجود دارد.

پزشکی (ترکی)

لیسانس پزشکی (Bachelor of MEDICINE)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۵۳٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۵۳٫۰۰۰ لیر در سال
پزشکی (انگلیسی)

لیسانس پزشکی (Bachelor of MEDICINE)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۵۳٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۵۳٫۰۰۰ لیر در سال
دندانپزشکی

لیسانس دندانپزشکی (Bachelor of Dentistry)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۴۱٫۳۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۴۱٫۳۰۰ لیر در سال
داروسازی

لیسانس داروسازی (Bachelor of Pharmacy)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۳٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۳٫۰۰۰ لیر در سال
دامپزشکی

لیسانس دامپزشکی (Bachelor of VETERINARY MEDICINE)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۹٫۶۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۹٫۶۰۰ لیر در سال
پرستاری

لیسانس پرستاری (Bachelor of nursing)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال
مامایی

لیسانس مامایی (Bachelor of Midwifery)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال
فیزیوتراپی و توانبخشی

لیسانس فیزیوتراپی و توانبخشی (Bachelor of Physiotherapy and rehabilitation)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال
گروه تغذیه و رژیمغذایی

لیسانس گروه تغذیه و رژیم غذایی (Bachelor of Nutrition and diet group)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال
شنوایی سنجی

لیسانس شنوایی سنجی (Bachelor of Audiologists)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۹٫۰۰۰ لیر در سال
مهندسی کامپیوتر

لیسانس مهندسی کامپیوتر (Bachelor of Computer Engineering)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی محیط زیست

لیسانس مهندسی محیط زیست (Bachelor of environmental engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی مدیریت حمل و نقل دریایی

لیسانس مهندسی مدیریت حمل و نقل دریایی (Bachelor of Maritime transport management engineering)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی الکترونیک برق

لیسانس مهندسی الکترونیک برق (Bachelor of Electrical electronics engineering)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی صنایع

لیسانس مهندسی صنایع (Bachelor of industrial engineering)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی عمران

لیسانس مهندسی عمران (Bachelor of civil engineering)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی ژئوفیزیک

لیسانس مهندسی ژئوفیزیک (Bachelor of Geophysical engineering)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی زمین شناسی

لیسانس مهندسی زمین شناسی (Bachelor of Geological engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی شیمی

لیسانس مهندسی شیمی (Bachelor of chemical engineering)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی معدن

لیسانس مهندسی معدن (Bachelor of Mining engineering)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
مهندسی مکانیک

لیسانس مهندسی مکانیک (Bachelor of mechanical engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال
متالورژی و مهندسیمواد

لیسانس متالورژی و مهندسی مواد (Bachelor of Metallurgy and materials

engineering)
ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۱٫۵۵۰ لیر در سال

دانشکده های دانشگاه جراح پاشا

دانشگاه جراح پاشا ۱۰ دانشکده فعال دارد و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، دانشکده پزشکی آن اعتبار بسیاری دارد. با توجه به تاریخی که در حال ارائه این اطلاعات هستیم، این دانشگاه دو دانشکده در حال تأسیس دارد؛ دانشکده اقتصاد و دانشکده بازرگانی. در ادامه دانشکده‌های جراح پاشا را معرفی می‌کنیم؛

  1. دانشکده پزشکیCerrahpasa
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده دامپزشکی
  4. دانشکده داروسازی
  5. دانشکده پرستاری فلورانس نایتینگل
  6. دانشکده علوم بهداشت
  7. دانشکده مهندسی
  8. دانشکده جنگلداری
  9. دانشکده آموزشHasan ÂliYücel
  10. دانشکده علوم ورزشی
  11. دانشکده بازرگانی(در حال تأسیس)
  12. دانشکده اقتصاد(در حال تأسیس)

تحصیل همزمان دو رشته دانشگاه جراح پاشا

رشته های دانشگاه جراح پاشا

دانشگاه جراح پاشا بسیاری از رشته‌های مطرح دانشگاهی را ارائه می‌دهد اما شهرت و محبوبیت این دانشگاه به رشته‌های پزشکی آن است؛بنابراین دانشگاه جراح پاشا استانبول انتخابی مطمئن برای داوطلبانی است که قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارند. علاوه بر آنچه گفته شد از مزایای تحصیل  در این دانشگاه امکان تحصیل در دو رشته اصلی (دو مدرک لیسانس) و یا یک رشته فرعی در کنار رشته اصلی است. برنامه‌های دو رشته‌ای اصلی و فرعی(ماژور و مینور)İÜC به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که در بیش از یک زمینه دانش و مهارت کسب کنند. برنامه مینور به دانشجواین امکان را می‌دهد تا دروسی از مقطع کارشناسی یا کاردانی را بگذراند و دیپلم جداگانه‌ای برای این برنامه دریافت کند. این مدرک،برای دانشجویانی که پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار می‌شوند، بسیار کاربردی خواهد بود. با این توضیحات به معرفی برخی از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه جراح پاشا می‌پردازیم؛

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • دامپزشکی
  • پرستاری
  • مامایی
  • فیزیوتراپی و توان‌بخشی
  • گروه تغذیه و رژیم غذایی
  • شنوایی‌سنجی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی مدیریتحمل‌ونقل دریایی
  • مهندسی الکترونیک برق
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران

امکانات رفاهی دانشگاه جراح پاشا استانبول

امکانات دانشگاه جراح پاشا

در اینجا قصد داریم ابتدا پردیس‌های دانشگاه جراح پاشا را معرفی کنیم و سپس فهرستی از خدمات رفاهی و تفریحی آن به شما ارائه دهیم؛

  • پردیسAvcılar:ساختمان ریاست،مدرسه حرفه‌ای دامپزشکی، دانشکده فنی، دانشکده دامپزشکی، دانشکده علوم ورزشی،دانشکده دامپزشکی، دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش، بیمارستان حیوانات و مرکز کاربردی و تحقیقاتی طب سنتی و مکمل در این پردیس واقع شده‌اند.
  • پردیسCerrahpaşa: دانشکده پزشکیCerrahpaşa، مؤسسه بیماری‌های ریوی و سل، مؤسسه علوم عصبی و دانشکده دندانپزشکی در آن واقع شده‌اند.
  • پردیس باهچه کوی: این پردیس میزبان دانشکده جنگل‌داری، مدرسه حرفه‌ای جنگل‌داری،انستیتویهرباریوم، مجموعه حشرات و حیوانات وحشی است.
  • پردیسBüyükçekmece: مرکز کنگره و فرهنگ Büyükçekmece، دانشکده تعلیم و تربیت حسنعلییوجل، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده دامپزشکی (علوم پایه و واحدهایپیش‌بالینی)، مؤسسه پزشکی قانونی و علوم پزشکی قانونی،مدرسه فنی حرفه‌ای، دانشکده علوم فنی و زبان‌های خارجی، دانشکده اقتصاد (در حال تأسیس)، دانشکده بازرگانی (در حال تأسیس)، دانشکده داروسازی (در مرحله تأسیس)، پژوهشکده نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی در این پردیس قرار دارند.
  • پردیس باکرکوی: دانشکده علوم بهداشتی در آن قرار دارد.
  • پردیس سلطانگزی: آموزشکده حرفه‌ای علوم اجتماعی و مدرسه فنی حرفه‌ای خدمات بهداشتی درمانی در این پردیس واقع شده‌اند.
  • پردیس شیشلی: این پردیس محل دانشکده پرستاری فلورانس نایتینگل است.
  • پردیس حسکی: این پردیس در فاتح استانبول قرار دارد که محل انستیتوی قلب و عروق است.

همان‌طور که گفتیم در ادامه خدمات رفاهی دانشگاه جراح پاشا را عنوان می‌کنیم؛

  • خدمات دانشجویی
  • خدمات بهداشتی
  • خدمات فرهنگی
  • جوامع دانشجویی
  • خدمات ورزشی
  • خدمات اجتماعی
  • خدمات تغذیه
  • پناهگاه و خدمات حمل‌ونقل
  • خدمات بورسیه
  • کار پاره وقت
  • کتابخانه
  • دفتر پستی

خوابگاه دانشگاه جراح پاشا

امکانات خوابگاه دانشگاه جراح پاشا استانبول

دانشگاه جراح پاشا دارای مجموعه‌ای خوابگاهی برای دختران و پسران است که در اینجا هرکدام را معرفی می‌کنیم و جزئیاتشان را ارائه می‌دهیم؛

  • خوابگاه دخترانه شهدای۱۵ تلموز (ظرفیت تخت ۳۴۱): خوابگاه واقع در پردیسBüyükçekmece در ۲ بلوک (بلوک A و B)، به دانشجویان دختر با ظرفیت ۳۴۱ خدمات ارائه می‌دهد. از امکانات خوابگاه می‌توان به اینترنت ۲۴ ساعته، زمین‌های بسکتبال و والیبال و تجهیزات ورزشی در فضای باز اشاره کرد. در ادامه این دو بلوک خوابگاهی را توضیح می‌دهیم؛
  1. امکانات بلوک A: اتاق‌های ۲، ۳ و ۴ نفره دارای سرویس بهداشتی،حمام و یک یخچال کوچک است. علاوه بر این، در هر طبقه سالن بدنسازی، سالن سینما، اتاق تلویزیون، خشکشویی، نمازخانه و آشپزخانه و سالن مطالعه وجود دارد.
  2. امکانات بلوکB: اتاق‌ها ۲ و ۴ نفره هستند و در هر اتاق یک مینی یخچال وجود دارد. در این ساختمان، رخت‌شوی‌خانه، نمازخانه، اتاق تلویزیون، سالن مطالعه، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در هر طبقه وجود دارد.
  • خوابگاه دخترانه GünerCinerÖzdemir (ظرفیت تخت ۷۶): این خوابگاه که در یک بلوک ۳ طبقه‌ای در محوطه دانشکده پزشکی دانشگاه جراح پاشا واقع شده است، به دانشجویان دختردانشکده پزشکی خدمات‌رسانی می‌کند.
  • خوابگاه دانشجویی پسرانه CelalettinTüfekçi (ظرفیت تخت ۳۷): این خوابگاه که در یک بلوک ۴ طبقه‌ای در منطقه فاتح قرار گرفته، پذیرای دانشجویان پسر دانشکده پزشکی دانشگاه جراح پاشا است. اتاق‌های آن ۲، ۳ و ۴ نفر است که در هر طبقه سالن مطالعه، آشپزخانه، خشکشویی وجود دارد.
  • خوابگاه مردانه Cerrahpaşa (ظرفیت تخت ۳۳): خوابگاه جراح پاشا که در یک بلوک ۶ طبقه‌ای در منطقه فاتح واقع شده است، به دانشجویان پسر دانشکده پزشکی دانشگاه جراح پاشا خدمات خوابگاهی ارائه می‌دهد. اتاق‌های آن ۲، ۳ و ۴ نفر است که در هر طبقه سالن مطالعه، آشپزخانه، خشکشویی وجود دارد.

باشگاه های دانشگاه جراح پاشا

گذشته از فعالیت‌های علمی دانشگاه جراح پاشا، باشگاه‌های دانشجویی دانشگاه طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را پوشش می‌دهند. ۱۰۲ باشگاه دانشجویی در رشته‌های هنری، ورزشی و علمی، با تولید پروژه‌های مسئولیت اجتماعی به صورت داوطلبانه، با تمرکز بر تحقیقات دانشگاهی و فعالیت‌های اجتماعی در کنار پرداختن به حوزه‌های بازی و سرگرمی، محیطی مناسب برای هر دانشجویی ایجاد کرده‌اند. این باشگاه‌ها در مرکز فرهنگی دانشجویی پردیس Avcılar در حوزه سلامت، فرهنگ و ورزش فعالیت می‌کنند تا دانشجویان بتوانند مطالعات فرهنگی و هنری خود را به نحو احسن پیش ببرند.

کتابخانه دانشگاه جراح پاشا

کتابخانه دانشگاه جراح پاشا حامی آموزش، پژوهش و سایر فعالیت‌های علمی است و با ارائه منابع اطلاعاتی مورد نیاز اعضای دانشگاه در دو رسانه مکتوب و الکترونیکی به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد. در این کتابخانه ۱۰۵,۸۲۰ کتاب چاپی و ۲۰,۸۵۲ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی وجود دارد. همچنین کتابخانه از نظر منابع الکترونیکی دارای مجموعه‌ای بسیار غنی است؛ ۸۸ پایگاه داده، ۳۸۷,۵۹۶ کتاب الکترونیکی، ۳۵,۷۷۹ مجله الکترونیکی به صورت متن کامل در داخل دانشگاه و از راه دور قابل دسترسی هستند.

آدرس دانشگاه جراح پاشا

مسیرهای پردیس دانشگاه جراح پاشا، یکی از پربازدیدترین مکان‌های محله جراح پاشا در منطقه فاتح است. به سبب موقعیت مرکزی این دانشگاه دسترسی شهری خوبی برای دانشجویان وجود دارد که برای رفت‌وآمد به دانشگاه دچار مشکل نخواهند شد. در این منطقه وسایل حمل‌ونقل عمومی از قبیل اتوبوس، مترو، تراموا و مارمارای در نزدیکی محل دانشگاه در تردد هستند.

آدرس دقیق دانشگاه: استانبول، آوجیلار ۳۴۳۲۰، جاده شماره ۷ باغلارایچی، دانشگاه جراح پاشا

جمع بندی
مقاله حاضر گزارشی مفصل از کلیه اطلاعاتی است که هر دانشجویی با هدف اپلای دانشگاه جراح پاشا، به آن نیاز دارد. تنها در چند دقیقه می‌توانید از مزایا، شهریهو بورسیه، شرایط پذیرشو اعتبار دانشگاه جراح پاشا استانبول آگاهی کسب کنید. این دانشگاه در واقع به دانشگاه استانبول وابسته است که این امر کیفیت و سطح آموزشی بالای آن را تضمین می‌کند.

سوالات متداول کاربران درباره دانشگاه جراح پاش

به طور دقیق و به‌روز شهریه رشته‌هایی که بیشترین تقاضا را دارند، در جدولی در بخش شهریه دانشگاه جراح پاشا آورده‌ایم، می‌توانید آن‌ها در بخش مربوطه مشاهده کنید.

بله. همچنین در برنامه‌های تبادل دانشجویی اراسموس و مولانا و فارابی مشارکت فعال دارد که در قسمت اعتبار دانشگاه جراح پاشا توضیحات آن آمده است.

 این دانشگاه در رتبه ۲۸ دانشگاه‌های ترکیه قرار دارد.

دانشگاه جراح پاشا رشته‌های بسیاری دارد که می‌توان به پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی اشاره کرد. سایر رشته‌های این دانشگاه را می‌توانید در بخش رشته‌ها مشاهده کنید.

دانشگاه جراح پاشا دارای خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه است که توضیحات آن در بخش خوابگاه دانشگاه آمده است.

دانشگاه جراح پاشا در منطقه فاتح، مرکز استانبول قرار دارد.

اگر تصمیم خود را برای تحصیل در دانشگاه جراح پاشا گرفته‌اید، می‌توانید با تیم مشاوران ما در بورس تاپ ارتباط برقرار کنید و کلیه اطلاعات و راهکارهایی که تا نهایی شدن ثبت نام دانشگاه به آن نیاز دارید را دریافت کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
guest
۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارتباط با مشاوران بورس تاپ

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

پیشنهاد می‌کنم مقالات زیر رو هم ببینید

لوگوی دانشگاه جراح پاشا
دانشگاه جراح پاشا
پذیرش باز است

نام دانشگاه به زبان انگلیسی:
Istanbul Cerrahpasa University

نوع دانشگاه:
دولتی

نحوه پذیرش:
شرط معدل دیپلم یا آزمون‌های یوس و بین‌المللی

برنامه تبادل دانشجویی:
اراسموس پلاس – فارابی – مولانا

رتبه در میان دانشگاه های ترکیه:
۹۲

زبان آموزشی:
ترکی – انگلیسی

مورد تایید ایران:
مورد تایید وزارت بهداشت و علوم

مورد تایید اروپا و آمریکا:
است

تعداد دانشکده:
۱۰

مقالات به‌روز شده