بورس تاپ

دانشگاه آلتین باش

دانشگاه آلتین باش به ارائه نوآوری‌های علمی به دانشجویان خود افتخار می‌کند. شما به دانشگاهی وارد خواهید شد که واقعاً شعار «پیشروی با علم» را به عنوان هدف اصلی خود دنبال می‌کند. این دانشگاه نسبتاً جدید، پویایی و اشتیاق شما برای یادگیری و انباشت دانش  را به سمت دنیای فرصت‌های حرفه‌ای آینده سوق می‌دهد. کارکنان آکادمیک و تحقیقاتی دانشگاه آلتین باش ترکیه همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر جهان در رشته‌های خود هستند.

پردیس Gayrettepe در مرکز شهر پرجاذبه استانبول قرار دارد که مقر بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی است. همواره فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در این پردیس جاری است و همچنین به راحتی می‌توان به بهترین رستوران‌ها، مراکز خرید و بازارها در شهر دسترسی داشت. فراموش نکنید که یک سفر کوتاه به بشیکتاش داشته باشید تا در کنار دوستانتان از منظره خیره‌کننده تنگه بُسفر لذت ببرید. در مورد اینکه چرا Altinbas می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد در این مقاله توضیحاتی داده‌ایم که می‌توانید همین حالا مطالعه کنید.

لوگوی دانشگاه آلتین باش
نام دانشگاه

آلتین باش (Altinbas University)

نوع دانشگاه

خصوصی

شهر

استانبول

سال تاسیس

۲۰۰۸ میلادی

مورد تایید ایران:

مورد تایید وزارت علوم

مورد تایید اروپا و آمریکا

مورد تایید است

نحوه پذیرش

شرط معدل دیپلم یا آزمون‌های ملی و بین‌المللی

رتبه در ترکیه

۱۲۷

برنامه تبادل دانشجویی

اراسموس

تعداد دانشکده

۹

زبان آموزشی

ترکی - انگلیسی

مقاطع تحصیلی

کارشناسی - کارشناسی ارشد - دکتری

پذیرش باز است

آنچه در این مطلب خواهید خواند

معرفی تاریخچه دانشگاه آلتین باش ترکیه

دانشگاه آلتین باش در سال ۲۰۰۸ توسط بنیاد آموزشی و فرهنگی Mehmet  Altınbaş با نام «دانشگاه استانبول کمربورگاز» تأسیس شد. اما با گذشت زمان در سال ۲۰۱۷ به «دانشگاه آلتین باش» تغییر نام یافت. در واقع بنیان‌گذار دانشگاه خصوصی آلتین باش، مهمت آلتین باش تاجر سرشناس ترکیه است که با توجه به مسئولیت اجتماعی وی، همیشه ارزشمندترین میراث برای خانواده آلتین باش بوده است.

دانشگاه آلتین باش اولین دانشجویان خود را در سال تحصیلی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ پذیرفت و با پیشرفت‌هایی که در مدت کوتاهی به دست آورد، به‌سرعت به سمت تبدیل شدن به یک دانشگاه تحقیقاتی بین‌المللی حرکت کرد. این مؤسسه آموزش عالی در ارائه پروژه‌های مربوط به شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK)، رهبری در کنگره‌های بین‌‌المللی و ثبت اختراعات بسیار و به‌طورکلی در عرصه‌های علمی – پژوهشی ثابت قدم بوده است.

به طور کلی در دانشگاه آلتین باش، تجربه تحصیلی شما غنی، سرگرم‌کننده و چالش برانگیز خواهد بود. در طول دوره تحصیلی خود با افرادی از پیشینه‌های فرهنگی مختلف مواجه می‌شوید که واقعاً  قدرت تعامل و مهارت‌های ارتباطی شما را توسعه می‌دهند. دانشگاه آلتین باش به دانشجویان خود نوید یک زندگی پرماجرا را در منطقه آموزشی ۱۰۵,۰۰۰ مترمربعی، پردیس سلامت ۴۰,۰۰۰ مترمربعی و منطقه آزمایشگاهی ۴,۰۶۲ مترمربعی می‌دهد.

دانشگاه آلتین باش با ۹ دانشکده، ۳ مؤسسه تحصیلات تکمیلی و ۲ مدرسه فنی حرفه‌ای، در مجموع با ۱۱ رشته کاردانی، ۲۶ رشته کارشناسی، ۲۴ رشته کارشناسی ارشد و ۸ دکتری در عرصه تحصیلات دانشگاهی خدمات علمی ارائه می‌دهد. دانشگاه آلتین باش استانبول در چارچوب اهداف خود مبنی بر تبدیل شدن به یک مرکز علمی بین‌المللی، از میان ۱۰ هزار دانشجوی خود، میزبان ۳ هزار دانشجوی خارجی  از ۸۸ کشور مختلف جهان است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه آلتین باش

دانشگاه آلتین باش به طور مستمر در حال ارتقای سطح کیفی خود است و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خاص خود را دارد. اما اگر شرایط خوبی دارید و از رزومه تحصیلی خود مطمئن هستید، می‌توانید به صفحه رتبه دانشگاه‌های خصوصی مراجعه نموده و دانشگاهی که شایسته خود می‌دانید را انتخاب نمایید. در جدول زیر رتبه دانشگاه آلتین باش در ترکیه را مطابق مرجع رسمی رنکینگ دانشگاهی “edurank.org” آورده‌ایم؛

سطح رتبه دهیرتبه
رتبه  جهانی۶۱۵۸
رتبه  داخل ترکیه۱۲۷

اعتبار دانشگاه آلتین باش

دانشگاه آلتین باش مورد تأیید وزارت علوم ایران

دانشگاه آلتین باش مورد تأیید وزارت علوم ایران است، اما تأییدیه وزارت بهداشت را تاکنون دریافت نکرده است. پس در صورتی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارید و می‌خواهید با مدرک خود در ایران فعالیت کنید، باید دانشگاهی را انتخاب کنید که به تأیید وزارت بهداشت رسیده باشد. به این منظور ما لیست کاملی از این دانشگاه‌ها به همراه توضیحات هرکدام آماده کرده‌ایم که می‌توانید در مقاله لیست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در ترکیه، به بررسی آن‌ها بپردازید.

دانشگاه آلتین باش در برنامه‌های بین‌المللی خود تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های معتبر دنیا دارد که به دو دسته «اراسموس» و «قراردادهای دوجانبه بین‌المللی» تقسیم می‌شوند. برنامه تبادل دانشجویی اراسموس امکان تحرک و جابه‌جایی در بین دانشگاه‌های دنیا را به دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، می‌دهد.

دانشگاه آلتین باش اولین و تنها دانشگاهی است که امکان ارائه دو مدرک حقوق با همکاری دانشگاه کلن آلمان را دارد. دانشکده حقوق آلتین باش دارای برنامه اراسموس در ۱۲۷ دانشگاه مختلف از ۲۵ کشور دنیا است.

در خصوص قراردادهای تبادل بین‌المللی باید گفت که موافقت‌نامه‌های دوجانبه بین‌المللی توسط هماهنگ‌کننده روابط خارجی دانشگاه آلتین باش انجام می‌شود و اجرای برنامه‌های تبادلی بر عهده واحد هماهنگ‌کننده خود دانشگاه است.

شرایط پذیرش دانشگاه آلتین باش استانبول

دانشگاه آلتین باش در همه مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می‌کند. مدارک، گواهینامه‌ها و آزمون‌های قابل قبول برای اخذ پذیرش به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی عبارت‌اند از:

  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم دبیرستان؛
    • معدل ۱۲ برای پزشکی
    • معدل ۱۱ برای دندانپزشکی
    • معدل ۱۱ برای داروسازی
    • معدل ۱۰ برای سایر رشته‌ها
  • قبولی در آزمون YOS و یا ارائه دیپلم بین‌المللی و یا نتایج آزمون‌های بین‌المللی (SAT – ACT – IB,…)
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد تأیید دانشگاه آلتین باش و در غیر این صورت شرکت در دپارتمان آموزش زبان دانشگاه

شرایط پذیرش تحصیلات تکمیلی

در اینجا قصد داریم ابتدا به شرایط پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آلتین باش و سپس به دکتری دانشگاه آلتین باش بپردازیم تا کسانی که قصد دارند برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی اقدام کنند با شرایط پذیرش آن آشنا شوند.

در نظر داشته باشید پس از قبولی در آزمون ورودی، برنامه‌های دانشکده هنرهای زیبا و طراحی فقط با آزمون استعدادهای درخشان (شامل دو مرحله تئوری و عملی) دانشجو می‌پذیرند. همچنین آزمون ALES برای پذیرش سایر رشته‌های تخصص پزشکی، تخصص در دندانپزشکی، تخصص دامپزشکی، تخصص داروسازی و برنامه‌های غیر پایان‌نامه‌ای مورد نیاز نیست.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آلتین باش

دانشگاه آلتین باشد می‌تواند در مقطع کارشناسی ارشد فقط با نمره ALES دانشجو بپذیرد و علاوه بر نمره آن، معدل مقطع کارشناسی، ارزیابی علمی و یا نتایج مصاحبه هم در صورت لزوم قابل ارزیابی است. در ادامه شرایط لازم این مقطع را عنوان می‌کنیم؛

  • ارائه مدرک کارشناسی
  • قبولی در آزمون ALES با حداقل ۵۵
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی: امتیاز ۵۰ یکی از آزمون‌‎های تعیین سطح آموزش عالی ترکیه YDS یا YOKDIL و یا آزمون‌های TOFEL IBT :60 یا  TOFEL ITP: 337

شرایط پذیرش دکتری دانشگاه آلتین باش

در ابتدا بگوییم که دانشجویان دکتری باید قبل از ثبت نام به این نکته توجه داشته باشند که حتی در صورت قبولی در آزمون مهارت زبان انگلیسی و بدون توجه به زبان آموزشی دپارتمان خود، یکی از نتایج آزمون‌های مهارت زبانی که در ادامه نام می‌بریم را ارائه و در سامانه بارگذاری کنند. مدارکی که برای مقطع دکتری لازم است عبارت‌اند از:

  • داشتن مدرک کارشناسی (برای دکتری مستقیم) و یا مدرک کارشناسی ارشد
  • کسب امتیاز آزمون‌های بین‌المللی GRE – GMAT معادل با امتیاز ۵۵ از ALES برای پذیرش با مدرک کارشناسی ارشد
  • حداقل معدل ۳٫۰۰ از ۴٫۰۰ یا نمره معادل آن و حداقل امتیاز ۸۰ از ALES در برنامه مورد درخواست با مدرک کارشناسی. همچنین ارزیابی علمی و یا نتایج مصاحبه هم در صورت لزوم قابل ارزیابی است.
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی: امتیاز ۵۰ یکی از آزمون‌‎های تعیین سطح آموزش عالی ترکیه YDS یا YOKDIL و یا آزمون‌های TOFEL IBT :60 یا  TOFEL ITP: 337

مدارک ثبت نام دانشگاه آلتین باش

تا اینجا با شرایط پذیرش دانشگاه آلتین باش در مقاطع مختلف آشنا شدید، در ادامه مدارکی را که شما پس از اخذ پذیرش برای ثبت نام دانشگاه به آن‌ها نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهیم؛

  • اصل دیپلم دبیرستان و ترجمه محضری آن به ترکی یا انگلیسی
  • اصل ریز نمرات دبیرستان و ترجمه محضری آن به ترکی یا انگلیسی
  • کپی پاسپورت
  • فیش بانکی شهریه
  • کپی ویزای دانشجویی
  • ۶ عکس سایز پاسپورت

آزمون های لازم برای پذیرش در آلتین باش

در قالب جداولی زبان آموزشی و کلیه آزمون‌های لازم برای پذیرش این دانشگاه را نمایش می‌دهیم؛

زباندانشکده
انگلیسی

اقتصاد، علوم اداری و اجتماعی، مهندسی و علوم طبیعی، داروسازی، پزشکی

۳۰ درصد برنامه‌های دندانپزشکی و قانون

ترکیهنرهای زیبا و طراحی، دانشکده خدمات بهداشت حرفه‌ای
شرایط امتیازات لازم برای دیپلم‌های ملی و بین‌المللی
نوع دیپلم یا آزمونرشته‌های غیر پزشکیرشته پزشکیرشته دندانپزشکیرشته داروسازی
دیپلم دبیرستان و یا پیش دانشگاهی۱۰ از ۲۰۱۲ از ۲۰۱۱ از ۲۰۱۱ از ۲۰
گواهینامه عمومی بین‌المللی آموزش کمبریج

o  از ۵ موضوع مختلف؛ ۲ مورد سطح A  و۳ مورد سطح O (GCSE) (حداقل نمره مورد نیاز D است) یا ۲ مورد سطح A-LEVEL  و ۱مورد سطح AS-LEVEL و ۲ مورد سطح O (GCSE) (حداقل نمره مورد نیاز D)

o و یا از ۴ موضوع مختلف؛ ۳ مورد سطح A-LEVEL   و ۱ مورد سطح O (GCSE) (حداقل نمره مورد نیاز D است)

IB (لیسانس بین‌المللی)۲۴ از ۴۵۲۸ از ۴۵۲۶ از ۴۵۲۶ از ۴۵
لیسانس اروپا۵۰ از ۱۰۰۷۰ از ۱۰۰۶۰ از ۱۰۰۶۰ از ۱۰۰
شرایط امتیازات لازم برای آزمون های بین‌المللی
نوع آزمونرشته‌های غیر پزشکی پزشکی دندانپزشکی – داروسازی

آزمون SAT

SAT (آزمون استعداد تحصیلی) – فقط در رابطه با دیپلم فارغ‌التحصیلی دبیرستان در نظر گرفته می‌شود و فقط در ارزیابی درخواست بورسیه استفاده می‌شود.

SAT گرفته شده قبل از مارس ۲۰۱۶: ۱۱۰۰ از ۱۶۰۰ (۲ واحد: ریاضیات و خواندن انتقادی) یا ۱۶۰۰ از ۲۴۰۰ (۳ واحد: ریاضیات، خواندن انتقادی و نوشتن)

SAT گرفته شده پس از مارس ۲۰۱۶: ۱۱۰۰ از ۱۶۰۰

آزمون ACT

ACT (تست کالج آمریکایی) – فقط در رابطه با دیپلم فارغ‌التحصیلی دبیرستان مورد توجه قرار می‌گیرد و فقط در ارزیابی درخواست بورسیه استفاده می‌شود.

حداقل ۲۶ از ۳۶ امتیاز از ریاضی، Science Reasoning  و Composite

بورسیه دانشگاه آلتین باش استانبول

دانشگاه آلتین باش نسبتاً برنامه‌های بورسیه متنوعی دارد که اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خصوصی را دارید، می‌توانید این دانشگاه را در گزینه‌های خود قرار دهید و از بورسیه‌های تحصیلی آن بهره‌مند شوید. این بورسیه‌ها از این قرارند:

  • بورسیه دستاوردهای برجسته
  • بورسیه افتخاری (دستاورد)
  • بورسیه‌های هنری
  • بورسیه ریاست دانشگاه
  • تخفیف خواهر و برادر
  • بورسیه تحصیلی «آینده شما در Altınbaş است»

شهریه دانشگاه آلتین باش استانبول

مطابق با لیست شهریه رشته‌های دانشگاه آلتین باش که برای سال جاری تعیین کرده است، شهریه پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه را در جدول پایین قرار داده‌ایم. می‌توانید شهریه رشته مورد نظر خود را در جدول ببینید؛

پزشکی

لیسانس پزشکی (Bachelor of Medicine)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۴۷۰٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۴۷۰٫۰۰۰ لیر در سال
دندانپزشکی (ترکی)

لیسانس دندانپزشکی (Bachelor of DENTISTRY )

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۷۶٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۷۶٫۰۰۰ لیر در سال
دندانپزشکی

لیسانس دندانپزشکی (Bachelor of DENTISTRY )

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۳۷۶٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۳۷۶٫۰۰۰ لیر در سال
داروسازی

لیسانس داروسازی (Bachelor of PHARMACY)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۲۸۲٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۲۸۲٫۰۰۰ لیر در سال
معماری داخلی و طراحی محیطی

لیسانس معماری داخلی و طراحی محیطی (Bachelor of Interior architecture and environmental design)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
معماری داخلی و طراحی محیطی

لیسانس معماری داخلی و طراحی محیطی (Bachelor of Interior architecture and environmental design)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
مهندسی کامپیوتر

لیسانس مهندسی کامپیوتر (Bachelors of Computer Engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
مهندسی برق و الکترونیک

لیسانس مهندسی برق و الکترونیک (Bachelor of Electrical and Electronic Engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
مهندسی صنایع

لیسانس مهندسی صنایع (Bachelor of industrial engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
مهندسی مکانیک

لیسانس مهندسی مکانیک (Bachelor of mechanical engineering)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقا.ضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
حقوق (ترکی)

لیسانس حقوق (Bachelor of Rights)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹۰۰۰ لیر در سال
حقوق

لیسانس حقوق (Bachelor of Rights)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹۰۰۰ لیر در سال
اقتصاد

لیسانس اقتصاد (Bachelor of Economy)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
روابط بین الملل

لیسانس روابط بین الملل (Bachelor of International Relations)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
روانشناسی

لیسانس روانشناسی (Bachelor of Psychology)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
جامعه شناسی

لیسانس جامعه شناسی (Bachelor of Sociology)

انگلیسی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
طراحی و مد

لیسانس طراحی و مد (Bachelor of Design and fashion)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
طراحی جواهرات

لیسانس طراحی جواهرات (Bachelor of jewelry design)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
گرافیک

لیسانس گرافیک (Bachelor of Graphics)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
سینما و تلویزیون

لیسانس سینما و تلویزیون (Bachelor of Cinema and TV)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
نقاشی

لیسانس نقاشی (Bachelor of Painting)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
غذا و هنر آشپزی

لیسانس غذا و هنر آشپزی (Bachelor of Food and culinary art)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
سیستم های مدیریت اطلاعات

لیسانس سیستم های مدیریت اطلاعات (Bachelor of Information management systems)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال
مدیریت بهداشت

لیسانس مدیریت بهداشت (Bachelor of Health management)

ترکی زبان آموزشی
تمام وقت سیستم تحصیلی
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال شهریه همراه با بورس برای متقاضیان بورس تاپ
 
۱۵۹٫۰۰۰ لیر در سال

دانشکده‌های دانشگاه آلتین باش

دانشگاه آلتین باش ۹ دانشکده دارد که پیش‌تر گفتیم فقط دانشکده حقوق آن با ۱۲۷ دانشگاه در ۲۵ کشور دنیا در قالب برنامه تبادل دانشجویی اراسموس همکاری می‌کند. این دانشکده‌ها عبارت‌اند از:

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده فنی و مهندسی و معماری
  5. دانشکده علوم و هنر
  6. دانشکده هنرهای زیبا و طراحی
  7. دانشکده حقوق
  8. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  9. دانشکده علمی کاربردی

دانشکده رشته حقوق دانشگاه آلتین باش

رشته های دانشگاه آلتین باش

دانشگاه آلتین باش تقریباً تمامی رشته‌های مهم دانشگاهی را دارد. این دانشگاه فرصت تحصیل در یک رشته مینور و دو ماژور را در اختیار دانشجویان ممتاز خود قرار می‌دهد که از طریق این برنامه‌ها دانشجویان می‌توانند هم‌زمان در دو رشته تحصیل کنند و یا یک رشته اصلی و یک رشته به اصطلاح فرعی را بگذرانند. مینور یا رشته فرعی، برنامه‌ای است که در آن دانشجویان می‌توانند در کنار واحدهای درسی رشته اصلی خود، تعدادی واحد از رشته مرتبط بر رشته اصلی را دریافت کنند و پس از پاس کردن این واحدها یک گواهینامه هم دریافت کنند که برای استخدام، مزیت بزرگی محسوب می‌شود. رشته‌های مطرح دانشگاه آلتین باش عبارت‌اند از:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • معماری داخلی و طراحی محیطی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مکانیک
  • طراحی و مد
  • طراحی جواهرات
  • گرافیک

نکات بیشتر  پیام مشاور:
همواره رشته پزشکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی ترکیه بوده است. اگر شما هم متقاضی اپلای پزشکی هستید اما قبولی در آن را دشوار یا ناممکن می‌دانید وارد صفحه تحصیل پزشکی در ترکیه شوید. در آنجا گزارش کاملی از نحوه قبولی در این رشته ارائه شده و شرایط، مدارک و آزمون‌هایی که برای پذیرش یک دانشگاه لازم هستند را بیان کرده‌ایم.

مزایای دانشگاه آلتین باش استانبول

تحصیل در دانشگاه آلتین باش

از آنجایی که دانشگاه آلتین باش تمرکز خود را برای تبدیل شدن به یک مرکز آموزش عالی بین‌المللی گذاشته است، از هیچ تلاشی برای اثبات توانایی‎های خود در این مسیر دریغ نکرده. برای اینکه با دستاوردها و خدمات این دانشگاه آشنا شویم، مهم‌ترین مزایای آن را گردآوری کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید بخوانید؛

  • قرار گرفتن در میان ۵ دانشگاه برتر در اولین دوره فارغ‌التحصیلی رشته پزشکی در نتایج آزمون تخصص پزشکی (TUS)
  • ارائه فرصت‌های آموزشی با امکانات هرباریوم ثبت شده در باغ گیاه‌شناسی نیویورک در دانشکده داروسازی
  • دانشگاه آلتین باش برای تجارت و همکاری در بخش صنعت اهمیت ویژه‌ای قائل است که به لطف برنامه‌های CO-OP اضافه شده به برنامه درسی دانشگاه، دانشجویان این فرصت را دارند که در حین تحصیل تجربه کاری کسب کنند. هدف مدل آموزشی CO-OP ترکیب دانش ارائه شده در دانشگاه با عمل در دنیای تجارت است تا فارغ‌التحصیلانی را تربیت کند که دانش نظری و عملی داشته باشند.
  • تمرکز بر اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان، به‌طوری‌که دانشجویان به‌محض فارغ‌التحصیلی می‌توانند کار پیدا کنند.
  • مرکز شغلی که به دانشجویان در یافتن شغل قبل از فارغ‌‍التحصیلی کمک می‌کند.
  • کادر علمی حرفه‌ای؛ اخذ مدرک دکتری از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، سابقه تدریس در دانشگاه‌های برتر و سابقه کار در مؤسسات داخلی و بین‌المللی، همکاری در پروژه‌ها و نشریات ملی و بین‌المللی
  • آموزش کامپیوتر باکیفیت؛ دوره اجباری کامپیوتر در تمامی گروه‌ها
  • مشاور تحصیلی برای هر دانشجو
  • آموزش زبان انگلیسی با کادر علمی مجرب
  • سهولت پیگیری دوره‌ها، تکالیف و پروژه‌ها از طریق اینترنت
  • ساختار آموزشی انعطاف‌پذیر
  • دوره‌های مشترک برای همه بخش‌ها در سال اول
  • بهره‌مندی از دوره‌های کارآموزی، پروژه‌های مسئولیت اجتماعی و دوره‌های کارآفرینی
  • فرصت‌های تحصیل تابستانی و برنامه دو مدرک در دانشگاه‌های خارج از ترکیه
  • بورسیه و فرصت‌های تأمین مالی
  • امکان استخدام در دانشگاه

امکانات رفاهی دانشگاه آلتین باش استانبول

دانشگاه آلتین باش هرآنچه که یک دانشجو در طول دوره زندگی تحصیلی خود به آن نیاز پیدا خواهد کرد را تأمین می‌کند. هریک از پردیس‌های دانشگاه امکانات و خدمات مختص خودش را دارد اما به‌طورکلی امکانات اصلی دانشگاه عبارت‌اند از:

  • بانک
  • پارکینگ ماشین
  • پردیس در دسترس
  • مرکز پزشکی
  • سالن غذاخوری
  • مرکز کپی
  • سالن اجتماعات
  • خوابگاه دانشجویی
  • سالن ورزش
  • زمین تنیس
  • کافه تریا
  • مهمان خانه
  • کتابخانه

خوابگاه دانشگاه آلتین باش

امکانات خوابگاه دانشگاه آلتین باش

خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آلتین باش، با هدف ایجاد محیطی آرام و امن برای دانشجویانی که مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند، احداث شد. در دانشگاه آلتین باش تعداد مشخصی خوابگاه برای دانشجویان دختر و پسر در نظر گرفته شده است. این خوابگاه‌ها در پردیس Mahmutbey قرار دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محیطی بهداشتی، راحت، امن و مطمئن را برای دانشجویان فراهم کنند.

آزمون ALES خوابگاه‌های دانشگاه تنها به اندازه ۲ دقیقه پیاده‌روی با پردیس Mahmutbey فاصله دارند. این خوابگاه‌ها با ظرفیت ۳۶۲ نفر، ۱۵۲ دانشجوی پسر و ۲۱۰ دانشجوی دختر میزبان دانشجویانی از نقاط مختلف جهان هستند. اتاق‌های ۱، ۳ و ۴ نفره و سوئیت در خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه آلتین باش وجود دارد. امکانات رایگان شامل اتاق تناسب اندام، سرویس خشکشویی خصوصی، اتاق موسیقی، اتاق مطالعه مشترک، آشپزخانه، مرکز بهداشت، اتاق پذیرایی، مهمانداری سرویس اینترنت نامحدود به طور ۲۴ ساعت تمام طول هفته در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. همچنین سرویس رفت‌وبرگشت رایگان به پردیس‌های Bakirköy و Gayrettepe وجود دارد. خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آلتین باش خدماتی مدرن ارائه می‌دهند که از یادگیری زبان و فرهنگ در یک محیط بین‌المللی با دانشجویانی از ۲۴ کشور مختلف پشتیبانی می‌کند.

آدرس دانشگاه آلتین باش

همان‌طور که می‌دانید دانشگاه آلتین باش در شهر استانبول واقع شده است که از جذاب‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. تا اینجا به طور کامل با دانشگاه آلتین باش آشنا شدید اما شاید همچنان به دنبال آشنایی با سایر دانشگاه‌های استانبول می‌گردید. بدین منظور ما برای آنکه بتوانید بدون اتلاف وقت و جستجوی جداگانه هرکدام از این دانشگاه‌ها، اطلاعات برترین‌های آن‌ها را به دست آوردید، در صفحه دانشگاه های خصوصی و دولتی استانبول، هرآنچه که نیاز شما است را شرح داده‌ایم، کافیست که به صفحه مربوطه رجوع کنید.

آدرس دقیق پردیس مرکزی:  استانبول، باغجیلار ۳۴۲۱۷، جاده دیلمنلر، شماره ۲۶، محموت بَی

جمع بندی

دانشگاه آلتین باش از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که به واسطه دستاوردها و همکاری‌هایش با دانشگاه‌های اروپایی، درصدد مطرح کردن خود به عنوان یک مرکز آموزش عالی بین‌المللی است. این دانشگاه در شهر محبوب استانبول قرار دارد که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد. در این مقاله کلیه اطلاعات کاربردی و مفیدی که یک دانشجو برای اپلای دانشگاه آلتین باش نیاز دارد را به طور مفصل شرح دادیم.

سوالات متداول کاربران درباره دانشگاه آلتین باش

دقیق‌ترین مبالغ شهریه رشته‌های پرمتقاضی دانشگاه آلتین باش را در جدولی در بخش شهریه در همین مقاله ارائه داده‌ایم.

دانشگاه آلتین باش مورد تأیید وزارت علوم ایران است و در برنامه‌ تبادل دانشجویی اراسموس مشارکت دارد. در بخش اعتبار دانشگاه بیشتر بخوانید.

دانشگاه آلتین باش در رتبه ۱۲۷ دانشگاه‌های ترکیه قرار گرفته است.

دانشگاه آلتین باش اکثر رشته‌های دانشگاهی از قبیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی کامپیوتر و طراحی و مد را پوشش می‌دهد.

بله. دانشگاه آلتین باش دارای خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه است که اطلاعات آن در بخش خوابگاه دانشگاه آمده است.

دانشگاه آلتین باش در شهر استانبول واقع شده است.

برای اطلاع از صفر تا صد پروسه اپلای دانشگاه آلتین باش، می‌توانید با مجموعه بورس تاپ تماس گرفته تا از خدمات مشاوره تخصصی آن بهره‌مند شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
guest
۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارتباط با مشاوران بورس تاپ

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

پیشنهاد می‌کنم مقالات زیر رو هم ببینید

لوگوی دانشگاه آلتین باش
دانشگاه آلتین باش
پذیرش باز است

نام دانشگاه به زبان انگلیسی:
Altinbas University

نوع دانشگاه:
خصوصی

نحوه پذیرش:
شرط معدل دیپلم یا آزمون‌های ملی و بین‌المللی

برنامه تبادل دانشجویی:
اراسموس

رتبه در میان دانشگاه های ترکیه:
۱۲۷

زبان آموزشی:
ترکی – انگلیسی

مورد تایید ایران:
مورد تایید وزارت علوم

مورد تایید اروپا و آمریکا:
است

تعداد دانشکده:
۹

مقالات به‌روز شده